Denisa Crăciun

Spotify cumpără încă două companii specializate în podcast

Thumbnail

Spotify, serviciul de muzică prin streaming prezent și în România, a anunțat că achiziționează două mari platforme de marketing și reclame pentru podcasturi, Chartable și Podsights.

După ce a investit deja sute de milioane pentru a-și dezvolta afacerea cu podcasturi, serviciul suedez de streaming vrea acum să integreze în platforma sa tehnologiile pe care Chartable și Podsights le dețin, potrivit unui anunț publicat de Spotify.

„Potrivit eMarketer, veniturile anuale din publicitatea audio (n.r. prin intemediul platformelor audio digitale) din SUA sunt gata să crească la aproape 8 miliarde de dolari – din acestea, 2,7 miliarde de dolari doar pentru publicitatea pentru podcast – până în 2025. Credem că următorul pas pentru deblocarea acestei creșteri este demonstrarea impactului publicității audio” a  spus Spotify în anunțul său, continuând că „de aceea, astăzi suntem încântați să anunțăm achiziția a două companii de tehnologii pentru podcast, Podsights și Chartable”.

Achiziția celor două companii este prima făcută de Spotify în 2022, în zona audio, însă valoarea tranzacțiilor nu este cunoscută.

Spotify va folosi tehnologia celor două companii pentru muzică, dar și pentru podcasturi și va monitoriza reclamele dintre melodii, atât în format video și imagini, cât și pe cele audio.

Practic, Podsights și Chartable oferă soluții pe care platformele de podcasturi și alți creatori le pot utiliza cu scopul de a-și cunoaște publicul. Astfel, Podsights este un serviciu de „măsurare” a reclamelor pentru podcast, care ajută agențiile de publicitate să-și îmbunătățească produsele. Chartable este o platformă de analiză care permite editorilor să cunoască și să dezvolte publicul podcastului cu ajutorul anumitor instrumente.

Spotify vrea ca prin soluțiile celor două companii să-și crească veniturile din reclame și să ofere creatorilor de conținut instrumente de analiză a audienței.

Spotify este condusă de Daniel Ek , în vârstă de 38 de ani, care are o avere estimată la 2,9 miliarde de dolari, conform Forbes.com. În 2006, când avea 23 de ani, el a fondat compania Spotify alături de Martin Lorentzom, un om de afaceri suedez.

În 2020 scriam pe StartupCafe că Daniel Ek, fondator și CEO al aplicației Spotify, a anunțat că, în următorii 10 ani, va investi 1 miliard de euro, din averea sa, în startup-uri europene care dezvoltă tehnologii uimitoare, pentru ca Europa să ajungă din urmă SUA în privința companiilor tech.

În 2021, Spotify a anunțat că a făcut mai multe investiții și achiziții. Spre exemplu, a cumpărat Findaway, un distribuitor de cărți audio digitale și a investit 100 de milioane de euro în Helsing, o companie europeană de securitate ce folosește inteligența artificială.

Parallax

Vizualizari
143
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri