Glovo a luat o finanțare de 150 milioane Euro
Claudiu Zamfir

Glovo a luat o finanțare de 150 milioane Euro

Thumbnail

Startup-ul spaniol de livrări Glovo, prezent și în România, a obținut, zilele acestea, o nouă investiție, de 150 de milioane de euro.

Runda de investiții serie D a fost condusă de fondul Lakestar, care a finanțat și alte startupuri importante, printre care Airbn, Revolut și Skype. La această rundă au mai participat Drake (care controlează lanțul de pizzerii Papa John’s), Idinvest Partners și Korelya Capital, potrivit TechCrunch.

În cei 4 ani de când a fost înființat, Glovo a obținut în total investiții de aproape 290 de milioane de euro.

Startup-ul a fost deschis în anul 2015, la Barcelona, de către doi tineri antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud.

Glovo s-a impus destul de repede în Europa, cu servicii de livrare prin curieri parteneri, care își folosesc bicicletele, motoretele sau mașinile personale. Într-un sistem asemănător cu Uber, Glovo apelează la curieri colaboratori, ca persoane fizice autorizate (PFA) în România, sau frelanceri ori self-employed la nivel internațional, care preiau comenzi prin intermediul aplicației de mobil deținute de startup-ul spaniol.

În mai 2018 Glovo a intrat în București, capitala României fiind unul dintre orașele cu cea mai rapidă creștere a înrolării livratorilor, conform publicației americane TechCrunch. În principal, bucureștenii utilizează Glovo pentru a comanda mâncare de la restaurante. În România, serviciul este disponibil și în Cluj, Timișoara, Iași.

Pe piața românească, cei mai mari concurenți ai Glovo sunt Uber Eats, Food Panda, Hipmenu sau Caserola.ro.

Vizualizari
1312
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu