Denisa Crăciun

Afacerile cu NFT, în atenția gigantului YouTube

Thumbnail

Gigantul YouTube și-a definit prioritățile pentru anul 2022 și spune că printre susținerea activității creatorilor online de pe platformă, protejarea comunității și inovație, are în vedere și afacerile cu NFT.

YouTube susține, într-o scrisoare anuală semnată de CEO-ul său, Susan Wojcicki, că printre prioritățile sale pentru 2022 se află și două dintre afacerile la modă în ultima perioadă – NFT-urile și Web3.

YouTube explică pe blog-ul său că în 2021 lumea crypto, cea a jetoanelor nefungibile (NFT) și DAO (acronim pentru organizații autonome descentralizate) a scos la iveală o oportunitate de a crește legătura dintre creatorii online și fanii lor.

„De asemenea, ne uităm către viitor și am urmărit tot ce se întâmplă în Web3 ca o sursă de inspirație pentru a continua să inovăm pe YouTube. Ultimul an în lumea crypto, a jetoanelor nefungibile (NFT) și chiar a organizațiilor autonome descentralizate (DAO) a evidențiat o oportunitate de neimaginat de a crește legătura dintre creatori (n.r. online) și fanii lor. Ne concentrăm mereu pe extinderea ecosistemului YouTube pentru a-i ajuta pe creatori să valorifice tehnologiile emergente, inclusiv lucruri precum NFT, în timp ce continuăm să consolidăm și să îmbunătățim experiențele pe care creatorii și fanii le au pe YouTube”, susține Susan Wojcicki, CEO YouTube.

Orientat acum către „starea economiei creatorilor de conținut”, YouTube spune că la începuturile sale avea o singură modalitate prin care un utilizator putea câștiga bani pe platformă: reclamele.

În prezent, creatorii pot intra în legătură cu publicul lor mult mai ușor, gigantul tech implementând 10 moduri prin care aceștia pot face bani pe YouTube.

„Mai mulți creatori câștigă bani din produsele noastre non-reclame, cum ar fi Super Chat și Channel Memberships, decât oricând. Anul trecut, abonamentele la canalul YouTube și bunurile digitale plătite au fost achiziționate sau reînnoite de peste 110 milioane de ori”, a menționat CEO-ul YouTube.

Astfel, acum, YouTube vede și NFT-urile ca pe o modalitate de a dezvolta legătura dintre creatorii online și abonații lor.

În 2021, afacerile cu NFT au fost la modă. Inițialele NFT vin de la non-fungible token. Token-ul este o dovadă care îi dă posesorului acces la o valoare digitală. Caracterul non-fungibil presupune că token-urile nu pot fi replicate. Aceste caracteristici fac din NFT-uri bunuri digitale unice, iar asta suscită interesul colecționarilor.

NFT-urile căutate de colecționari nu au o existență fizică, palpabilă, ele „trăiesc” pe platforme blockchain. De exemplu, fondatorul rețelei Twitter, Jack Dorsey, și-a scos la licitație primul mesaj postat vreodată pe rețeaua sa socială, iar cineva a plătit aproape 3 milioane de dolari pe el.

Acea postare pe Twitter, care datează din anul 2006, a fost scoasă la licitație sub formă de NFT pe blockchain-ul Ethereum. Licitația a fost organizată pe platforma Valuables by Cent.

Și Tim Berners-Lee, inventatorul World Wide Web, a vândut la licitație un NFT cu codul sursă  al www. El a obținut 5,4 milioane de dolari pentru acest activ unic, neduplicabil, generat pe blockchain, un „artefactul virtual” dorit de colecționari.

Parallax

Vizualizari
1339
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri