Smile Media

[P] Sportivi legendari care au lansat branduri în industria de fashion

 Sportivi legendari care au lansat branduri în industria de fashion

Foarte mulți dintre sportivii de top ajung să acumuleze câștiguri mai mari din implicarea imaginii lor în campanii de publicitate ale unor branduri comerciale decât din plățile aferente performanțelor în sportul în care excelează.

Sunt cazuri în care unele astfel de vedete rămân doar câțiva ani în vârful ierarhiei la competiții importante, dar își exploatează foarte bine imaginea și câștigă sume importante din astfel de contracte de marketing.

Inclusiv sportivi de top din România - în activitate sau care s-au retras - marchează constant încasări din reclamele în care apar, alegând colaborarea cu branduri din diverse domenii – industria alimentară, HoReCa, fashion, produse de îngrijire personală, agenții de pariuri sportive Romania și multe altele.

Printre cele mai reprezentative exemple: Simona Halep (tenis), Gheorghe Hagi (fotbal), Cristina Neagu (handbal), Bogdan Stelea (fotbal), David Popovici (înot).

La nivel internațional, dincolo de această practică firească a implicării sportivilor în campanii publicitare, de marketing și de PR, în unele cazuri se merge chiar la un nivel superior: sportivi legendari și-au împrumutat numele unor colecții din industria modei. Practic, numele lor a devenit brand francizabil, rezultând colecții de haine, încălțăminte, accesorii fashion, dar și parfumuri sau chiar cosmetice.

Iată unele dintre cele mai relevante exemple de nume mari din sport devenite nume importante și pe piața modei:

Michael Jordan

Poate cel mai emblematic sportiv de succes în lumea fashion este fostul jucător de baschet Michael Jordan, o legendă în NBA. Acesta a inițiat în anul 1985 o colaborare cu marca de pantofi sport Nike, rezultând prima colecție de sneakerși super premium sub denumirea de Air Jordan. Au urmat lansări succesive de noi colecții, iar astăzi, deși Michael Jordan este retras din activitatea sportivă de jucător de baschet, Air Jordan este o divizie în sine în cadrul companiei Nike, având chiar propriul logo.

Venus Williams

Jucătoarele de tenis Serena și Venus Williams au uimit lumea tenisului, scriind istorie în acest sport. Au pornit de jos, cu multă muncă. Dincolo de talentul lor nativ, trebuie subliniat meritul tatălui lor - povestea poate fi urmărită într-un film lansat în anul 2021 - Regele Richard: Crescând campioni, producție în care actorul Will Smith îl interpretează pe Richard Williams. După succesul din sport, cele două jucătoare de tenis s-au asociat și cu lumea modei. Fosta nr. 1 mondial Venus Williams a lansat propria colecție de haine în anul 2007, denumită EleVen by Venus Williams. Acum, aceasta este CEO al companiei, produsele putând fi cumpărate inclusiv online.

David Beckham

Unul dintre cei mai apreciați fotbaliști britanici, David Beckham, este una dintre cele mai apreciate vedete. Imaginea sa a fost asociată cu mai multe branduri, în diverse domenii. În lumea modei, cea mai cunoscută este colaborarea cu lanțul de magazine H&M, prezent și în România. Colecția de lenjerie de corp David Beckham Bodywear for H&M s-a bucurat de succes notabil. Beckham, care apare în Topul 100 FIFA al celor mai mari fotbaliști în viață, este mereu în centrul atenției publicului, alături de soția sa, Victoria, fosta membră a trupei de muzică pop Spice Girls.

Maria Sharapova

Fostă jucătoare profesionistă de tenis din Rusia, deținătoare a cinci titluri de mare șlem, Maria Sharapova și-a legat numele de două mărci de top în lumea modei, rezultând colecțiile Maria Sharapova by Cole Haan și Maria Sharapova Collection for Nike. De altfel, doar contractul său cu Nike era estimat la un moment dat la o valoare de 70 de milioane de dolari. În anul 2004, Maria Sharapova a învins-o pe Serena Williams, câștigând astfel titlul la turneul de la Wimbledon, la vârsta de doar 17 ani.

Parallax

Vizualizari
107
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.436
Just for testing :

interaction: 0.86

popularity: 0.46

publishing: 2.89

expertise: 0.08

rating: 1.436

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 1, 373
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri