Denisa Crăciun

Studiu 2023: Categorii care domină comerțul online românesc. Electronice și fashion, pe primele poziții

ecommerce

Categoria electronice domină piața comerțului online românesc, cu 45 milioane de vizite lunare, la finalul lunii mai, potrivit unui raport.

Locul al doilea este ocupat de categoria fashion, cu 12,5 milioane de vizite lunare, conform studiului Aqurate Map 2023, ajuns la a treia ediție.

„Fără eMag, cel mai mare jucător din categorie, aria de Electronice ar rămâne la conducere cu doar un mic avans și un total de 13,7 milioane de vizite lunare”, arată studiul.

Traficul generat de e-mail rămâne la un nivel redus, de doar 2% din total în comerțul online românesc, dar s-a dublat ca pondere față de 2022.

Deși în 2022 creșterea procentului de trafic plătit era de 24% față de 2021, în 2023 evoluția a fost minoră, iar volumul de trafic plătit s-a stabilizat la o medie de 20% din total.

Calitatea recomandărilor de cumpărare din paginile site-urilor a crescut, la nivelul întregii piețe, cu 16%. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în categoriile:

  • Electronice, 43%;
  • Produse pentru copii și bebeluși, 31%; 
  • Casă, 29%.

Evoluția este un rezultat al investițiilor magazinelor online în motoare eficiente de recomandare și al optimizării paginilor de produs.

Domenii care domină comerțul online din România

  • Electronice: Categoria ce înregistrează cel mai mare volum de trafic este condusă de eMAG, cu cele mai mari scoruri pentru prezența digitală și pentru maturitatea digitală. Pe locul al doilea se situează Altex. În comparație cu anul 2022, se observă o creștere a numărului de jucători din cadranul Challengers, cel mai nou intrat fiind Vexio, care  înlocuiește Media Galaxy. PC Garage și evoMAG își mențin poziția în cadranul Inovatori.
  • Fashion: În categorie apare un nou concurent, modivo.ro, în timp ce jucătorii de anul trecut și-au menținut prezența în analiză, cu poziții ușor diferite intra-categorie. În 2023, există cinci lideri, printre care FashionDays, epantofi.ro, ABOUT YOU, bonprix.ro și Sinsay. O schimbare notabilă este că Maturitatea digitală a epantofi.ro propulsează magazinul online din rândul Conservatorilor direct în cadranul Liderilor.
  • Cosmetice: Categoria a cunoscut o schimbare, odată cu intrarea a doi noi jucători, NailsUp.ro și KitUnghii.ro, care au înlocuit prezența Oriflame. Notino rămâne pe primul loc, cu scoruri mari pentru prezența și maturitatea digitală. Topul la această categorie este completat de MAKEUP.
  • Casă: În 2023, sunt patru jucători poziționați în cadranul liderilor și alți patru în cadranul Challengers. IKEA este pe primul loc, urmat de Mobexpert, JYSK și VidaXL. În cadranul Challengers, cei doi jucători din capătul inferior ca scor sunt nou-intrații The Home și videnov.ro. Schimbarea indică și creșterea competitivității pe piață, ceea ce duce la înlocuirea Vivre din listă.
  • Carte: În cadrul categoriei au avut loc schimbări generate de apariția a trei noi concurenți: Printrecarti.ro, bookzone.ro și librariaonline.ro au înlocuit Litera.ro și Libraria Delfin, indicând o schimbare demnă de remarcat a prezenței digitale.  Elefant rămâne pe primul loc (încă din 2021). În comparație cu 2022, Libris si Carturesti se regăsesc în cadranul conservatorilor, cu o maturitate digitală mai mică, dar aproape de revenirea în categoria Lideri.
  • Produse pentru copii și bebeluși: În comparație cu celelalte companii incluse în studiu, magazinele din această categorie au un trafic online redus. Liderul este Noriel, urmat de BebeTei, care încă face parte din cadranul Conservatorilor. La categoria Inovatori, Next.ro și-a păstrat poziția din 2022, în timp ce BabyMatters este un nou-venit care înlocuiește prezența Bebebliss. În categoria Challengers, cu o mai mică maturitate digitală, intră BabyNeeds, Nichiduta și BestKids.
  • Pet shop: În harta din acest an, liderul este zooplus.ro. Deși PetMart.ro, Conservator, și Pet Max, Inovator, prezintă potențial de creștere, există încă lacune de acoperit, pentru a pătrunde în categoria Lider. Maxi Pet, pentruanimale.ro și Animax se află în cadranul Challengers și sunt caracterizate de niveluri relativ mai scăzute de prezență digitală și maturitate digitală.

Studul Aqurate Map 2023 analizează competitivitatea magazinelor online din spațiul românesc de eCommerce. Raportul analizează 52 de jucători esențiali din comerțul online, împărțiți în 7 categorii, într-o evaluare bazată pe 27 de caracteristici.

Raportul măsoară Prezența Digitală și Maturitatea Digitală a celor mai importanți jucători activi în domeniul eCommerce. Informațiile sunt obținute exclusiv din surse publice și au fost colectate, pentru ediția curentă, în lunile aprilie și mai 2023.

Parallax

Vizualizari
362
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri