Redacția StartupCafe.ro
Firmele de curierat vor trebuie să raporteze lunar Fiscului informații despre cumpărăturile online cu plata cash la curier (plăți ramburs la livrare).
Despre acest lucru am scris în luna mai pe StartupCafe.ro, când spuneam că guvernanții au dat OUG 67/2022, prin care s-a introdus obligația firmelor de curierat de a raporta Fiscului cumpărăturile online făcute de români, cu plata cash la curier.
Acum, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a pregătit ordinul de aplicare a acesteia.
Conform proiectului de ordin, va fi nevoie ca firmele de curierat să completeze formularul 395 - "Declaraţie informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul naţional".
Declaraţia trebuie depusă prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-guvernare.
Pentru depunerea declaraţiei, plătitorul trebuie să deţină un certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Prin OUG 67/2022, Guvernul obligă „furnizorul de servicii poștale de trimitere contra ramburs să furnizeze lunar organului fiscal central informații referitoare la trimiterile poștale care au ca particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate”.
Informațiile referitoare la trimiterile poștale se referă la:
Statul susține că cere aceste informații „în scopul asigurării conformării fiscale”.