Denisa Crăciun

e-Factura B2C: Magazinele online românești reclamă că nu ar trebui să fie „ținta acuzațiilor de evaziune” / Ce spun despre CNP-ul fiscal pentru cumpărături

ecommerce

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) transmite, luni, într-un comunicat către StartupCafe.ro că respinge declarațiile publice „privind evaziunea fiscală practicată de magazinele online din România” și atrage atenția că acestea sunt model de conformare și raportare fiscală.

ARMO reclamă că magazinele online nu ar trebui să fie țința acuzațiilor de evaziune și susține că introducere unui mecanism de tip CNP fiscal pentru comerțul online „nu ar genera rezultatele scontate, riscând să adauge complexitate birocratică fără beneficii reale”.

„În contextul declarațiilor recente din spațiul public privind posibilele noi măsuri fiscale cu impact asupra comerțului electronic, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) subliniază că ecosistemul dezvoltat în ultimii ani de magazinele online românești asigură trasabilitatea tranzacțiilor, conformare și raportare fiscală exemplare”, susține Asociația.

De asemenea, potrivit ARMO, sectorul a investit „semnificativ în soluții și servicii care fac comerțul electronic lider în plățile electronice în retail”.

Iată ce reclamă Asociația Română a Magazinelor Online:

„Magazinele online din România contribuie substanțial la bugetul de stat, sunt un motor al economiei digitale și un catalizator pentru internaționalizarea IMM-urilor românești. ARMO respinge ferm declarațiile publice privind evaziunea fiscală practicată de magazinele online din România, având în vedere gradul înalt de trasabilitate a plăților electronice, fiscalizate 100%, respectiv a plăților în numerar la livrare, raportate lunar prin declarația 395 de companiile de curierat. Mai mult, ca urmare a obligațiilor instituite de Directiva UE privind cooperarea administrativă (DAC7), operatorii de platformele online din România raportează și furnizează organelor fiscale încă din 2023 informații despre veniturile obținute de vânzători prin intermediul platformelor marketplace.

Lipsa de conformare fiscală, fie că vorbim de vânzările de produse pe rețelele sociale, fie de platforme din state terțe care exploatează lacune legislative, afectează comercianții români cinstiți. ARMO subliniază că orice măsuri de combatere a zonelor nefiscalizate trebuie adoptate prin consultarea tuturor părților interesate și să nu impună obligații discriminatorii comercianților români conformi cu legislația fiscală. În acest sens, introducerea unui mecanism de tip CNP fiscal pentru comerțul online nu ar genera rezultatele scontate, riscând să adauge complexitate birocratică fără beneficii reale.

ARMO își reafirmă disponibilitatea de a contribui cu expertiză la discuțiile privind măsurile fiscale care impactează comerțul electronic. Rămânem susținători fermi ai unui mediu economic modern și transparent, care să fie nediscriminatoriu față de alte sectoare sau jucători internaționali și care să promoveze conformarea și trasabilitatea fiscală. Considerăm că măsurile guvernamentale ar trebui să încurajeze un ecosistem care să stimuleze plățile electronice și propunem în acest sens extinderea cadrului legislativ pentru bacșișul prin card și la servicii conexe comerțului electronic, precum curieratul și livrările de produse. În acest fel poate fi închis cercul pe care un consumator îl poate face printr-o plată electronică, asigurând astfel o experiență complet digitalizată și trasabilă de la achiziție până la livrare.

ARMO își reafirmă angajamentul de a colabora cu autoritățile și alți actori relevanți pentru a promova politici ce sprijină evoluția comerțului electronic în beneficiul economiei naționale și al consumatorilor”.

Ministerul Finanțelor va trebui să se asigure că legislația privind e-Factura în relația cu consumatorii (B2C) respectă GDPR

În acest context, amintim că MFP ia în calcul la un scenariu care presupune ca românii să primească un cod de identificarea fiscală, un fel de CNP, pe care îl vor folosi pentru a face cumpărături în vederea completării datelor din factură, potrivit unor surse HotNews.ro. Ministerul Finanțelor nu ar fi decis modul în care vor fi transmise codurile către consumatori, dar ar putea fi trimise pe telefon, potrivit sursei citate.

„Se dorește să ai posibilitatea să ceri comerciantului să îți treacă acel cod pe bon sau factură. Din datele obținute ți se va calcula ce credit fiscal ai la finalul unui an”, au declarat surse din MFP pentru HotNews.ro.

Parallax

Vizualizari
339
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri