Redacția StartupCafe.ro
Ministerul Finanțelor recomandă firmelor cum ar trebui să procedeze în situația în care nu primesc factura prin RO e-Factura.
Amintim că de la 1 iulie 2024 a început o nouă etapă a obligațiilor privind utilizarea sistemului eFactura de către firme, persoane fizice autorizate (PFA) și alte persoane juridice pe relația business to business (B2B) - în raport cu alte persoane juridice. Astfel, a devenit obligatorie transmiterea facturii electronice prin sistemul RO e-Factura (facturare), în termen de 5 zile calendaristice de la data emiterii facturii.
Acum, într-un răspuns transmis HotNews.ro, Ministerul Finanțelor explică ce ar trebui să facă firmele în situația în care nu primesc factura prin e-Factura.
„Pe scurt, în cazul achizițiilor de mărfuri/servicii pentru care factura este primită ulterior (termenului), înregistrarea în contabilitate la momentul realizării operațiunilor se poate efectua în baza altor documente justificative, emise în acest sens, care să respecte cerințele O.M.F.P. nr. 2.634/2015 (de exemplu, „Avizul de însoțire a mărfii (Cod 14-3-6A)” – în cazul achiziției mărfurilor)”, a transmis MFP pentru sursa citată.
Se va aplica amendă de 15% din valoarea facturii pentru:
Se va aplica amendă pentru încălcarea termenului de transmitere a facturii electronice prin e-Factura în termenul de 5 zile calendaristice: