Claudiu Zamfir
Site-ul de rezervări de camere la hoteluri Booking.com s-a angajat să-și modifice o serie de practici în afișarea anunțurilor, la presiunea Comisiei Europene, în cadrul unei ofensive a Uniunii Europene împotriva tehnicilor de manipulare a consumatorilor pe platformele online care activează în blocul comunitar.
„Ca lideri de piață, este vital ca firme precum Booking.com să-și îndeplinească responsabilitățile în acest domeniu, asigurându-se că sistemele de rezervare online a cazărilor sunt lipsite de tehnici manipulative, cum ar fi ascunderea influenței anunțurilor sponsorizate asupra clasamentului afișărilor, presiunea nejustificată asupra utilizatorilor sau reprezentarea eronată a reducerilor de preț. Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor vor continua să monitorizeze toate platformele online de călătorie pentru a asigura un mediu onest pentru consumatori”, a avertizat, vineri, comisarul european pentru justiție și protecția consumatorilor, Didier Reynders, într-un comunicat remis StartupCafe.ro.
În urma dialogului cu Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor, Booking.com s-a angajat să schimbe modul în care prezintă ofertele, reducerile de prețuri și în general prețurile.
Comisia Europeană se așteaptă ca utilizatorii aplicațiilor de mobil și website-ului Booking.com să fie în măsură să facă informat comparații între ofertele de pe site, după ce platforma va termina de implementat măsurile la care s-a angajat.
Booking.com s-a angajat să efectueze următoarele modificări ale practicilor sale până pe 16 iunie 2020:
Booking.com este una dintre cele mai mari platforme de rezervări de camere la hoteluri din toată lumea. Afacerea a fost deschisă de antreprenorul Geert-Jan Bruinsma, în anul 1996, în Olanda, sub domeniul bookings.nl.
Brandul Booking.com propriu-zis a apărut însă în anul 2000, prin fuziunea afacerii bookings.nl cu o altă platformă, Bookings.org, fondată de antreprenorii Sicco și Alec Behrens, Marijn Muyser și Bas Lemmens.
În anul 2005, grupul american Priceline Group a cumpărat Booking.com pentru suma de 133 de milioane de dolari.
Începând cu anul 2018 Priceline Group, specializat în afaceri de marketplace online, și-a schimbat numele în Booking Holdings.
Booking Holdings a ajuns la venituri anuale de aproape 15 miliarde de dolari, din mai multe platforme online de rezervări de camere la hotel, bilete de avion, vacanțe, închirieri auto.