Cum trebuie să arate o echipă de fondatori ca să fie “investibilă”?

Thumbnail

În cel de-al treilea episod al seriei “Startup Coach”, Cristian Munteanu, Managing Partner al fondului de investiții Early Game Ventures, vorbește despre echipele de fondatori de startup-uri.

Cum arată o echipă “investibilă”? Unde găsești co-founderi? Care sunt greșelile tipice făcute de antreprenori la început de drum? Cum să distribui părțile sociale între fondatorii companiei? Cum evaluează un investitor distribuția dezechilibrată a părților sociale? Care sunt calitățile și competențele de care este nevoie într-o echipă de fondatori de startup-uri? Cine este CEO-ul? Cum angajezi și cum concediezi oamenii? Ce este și cum funcționează un plan de ESOP?

În etapa timpurie de dezvoltare a unui startup (la early-stage), singurul lucru concret pe care un investitor poate pune mâna sunt fondatorii. Altminteri, tehnologia (încă) nu există, compania nu deține bunuri, echipamente sau clădiri, iar în conturi nu sunt bani. De multe ori însă, nici măcar fondatorii nu sunt o prezență sigură: multe echipe se destramă timpuriu, oamenii se ceartă și se despart. În condițiile acestea, investitorii acordă o atenție maximă calității antreprenorilor și analizează cât de coachable sunt aceștia, cât de dedicați sunt companiei, cu ce contribuie, ce pretenții au, ce experiență de lucru au împreună, ce nivel de leadership au, ce pregătire de specialitate, ce experiență de muncă, ce caracter, ce personalitate și ce etică de muncă au.

Evaluarea antreprenorilor începe de când pun mâna pe clanță și intră în sala de ședință. Iar, în cele din urmă, investitorul se va întreba în sinea lui: “pot oare să lucrez cu oamenii aceștia în următorii cinci ani?” “Pot să fac parte din board-ul lor și să mă întâlnesc cu ei lunar?” “Îmi doresc asta?” Pentru că, în cele din urmă, și chimia contează într-un domeniu atât de tehnic și, totodată, atât de uman ca investițiile în startup-uri de tehnologie.

Autor: Cristian Munteanu

Articol susținut de Early Game Ventures

Citește și celelalte episoade: 

 

Parallax

Vizualizari
1571
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.838
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 2.07

publishing: 3.09

expertise: 0.19

rating: 1.838

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 236
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri