Smile Media
Ce înseamnă product-market fit? Cum ții sub control dezvoltarea de produs? Ce faci când scapi frâiele și produsul deraiază? Ai nevoie de un product owner la început de drum? Care sunt calitățile principale ale unui consumer product? Sunt o mie de întrebări pe care antreprenorii și le pun în relație cu produsul sau serviciul la care lucrează; la o parte din acestea a încercat să răspundă Cristian Munteanu, Managing Partner al Early Game Ventures, în materialul video de săptămâna aceasta.
La Early Game evaluăm startup-urile ținând cont de nouă lucruri iar Produsul (cu “P” mare) este doar unul din cele nouă. În acest proces, evaluam Echipa startup-ului, Problema pe care acesta o rezolvă, Soluția inovatoare, Produsul, Strategia de marketing și vânzări, Progresul făcut (traction), Competiția, Modelul de business și Strategia de fundraising. Oricare dintre aceste lucruri este vital pentru o companie aflată la început de drum, dar Produsul este cel care primește cea mai mare atenție din partea antreprenorilor și tinde să acapareze întreaga lor atenție și lățime de bandă.
Este esențial ca antreprenorii să înțeleagă că au de făcut două salturi mentale în construcția unui startup. Primul salt este cel de la a scrie cod la a face un produs. Al doilea este cel de la produs la a construi o companie. Talentul tehnic îi poate ajuta pe antreprenori să facă primul salt, dar pentru cel de-al doilea este nevoie de înțelegerea lumii de business, a proceselor de vânzare, a managementului resurselor umane, inclusiv o înțelegere a aspectelor financiare.
Am încercat să explicăm în cuvinte simple cât de important este Produsul. În același timp am încercat să explicăm în cuvinte și mai simple faptul că Produsul nu este atât de important pe cât îl cred antreprenorii.
Autor: Cristian Munteanu
Articol susținut de Early Game Ventures