Claudiu Zamfir
Gigantul chinez al comerțului online de fashion Shein, cunoscut și în România pentru haine și accesorii ieftine, a anunțat că va investi 250 de milioane de euro pentru a sprijini startup-uri și creatori de modă din Uniunea Europeană și Marea Britanie, în următorii 5 ani.
Din acești bani, Shein alocă 200 de milioane EUR, prin noul său fond de investiții Circularity, pentru finanțarea startup-urilor care inovează în domeniul economiei circulare în sectorul modei.
Fondul de investiții va acorda finanțări în 2 direcții mari:
Restul de 50 de milioane EUR va fi investit în sprijinirea brandurilor, designerilor și artizanilor independenți din UE și UK, pentru a dezvolta afaceri online cu serviciile Shein de marketplace. De asemenea, sunt avute în vedere investiții în cercetare-dezvoltare și în producție-pilot la centrele Shein.
Colosul fast fashion online intenționează să se listeze pe Bursa de la Londra, ca alternativă la bursele americane, după ce o serie de congresmeni de la Washington au ridicat obiecții cu privire la Shein. Conform CNBC, acuzațiile se referă la faptul că Shein aduce marfă din provincia chineză Xinjiang, unde autoritățile chineze au fost acuzate de abuzuri împotriva etnicilor uiguri.
Shein a fost lansat în anul 2008, în China (la Nanjing), de Chris Xu. În prezent, compania are sediul central în Singapore. Shein a fost evaluată la 66 de miliarde de dolari în urma unei runde de finanțare din anul 2023, iar în același an ar fi vrut să se listeze pe bursă, în SUA, la o valoare de piață de 90 de miliarde de dolari.