Claudiu Zamfir

Măsura 2: Cum se procedează cu anunțurile/comunicatele de presă obligatorii

Thumbnail

Mai mulți beneficiari de granturi de capital de lucru prin Măsura 2 ne-au întrebat care este procedura de publicare a anunțurilor/ comunicatelor de presă obligatorii în proiectele cu grant peste 10.000 de euro. Iată cum se procedează...

 

1. Când se publică anunțul/comunicatul de presă de începere a proiectului prin Măsura 2?

Anunțul/comunicatul de presă de începere a proiectului - primul anunț obligatoriu în proiectele cu grant peste 10.000 euro - se publică după semnarea contractului de finanțare de către beneficiar și de către agenția IMM. Dacă beneficiarul a semnat contractul de finanțare trebuie să aștepte să-l semneze și agenția și să primească banii, din care să poată plăti comunicatul.

 

2. Când se publică anunțul/comunicatul de finalizare a proiectului?

Comunicatul de presă de finalizare a proiectului  - al doilea anunț obligatoriu - nu are neapărat un termen de publicare specificat. În practică, firmele (îndrumate de consultanți) l-au publicat pe site-urile media/ziare cu câteva zile înainte de încărcarea facturilor și a altor documente de plată și transmiterea raportului de progres, pentru a plăti comunicatul din grant.

Tot în practică, alte firme îl publică după transmiterea raportului. Și așa se poate plăti din grant, dar cheltuiala în sine și factura trebuie să fie făcute din grantul primit, până la transmiterea raportului de progres.

Și după transmiterea raportului de progres se poate face cheltuiala cu anunțul/comunicatul de presă de finalizare a proiectului și se poate publica acest anunț, dar din resurse proprii ale beneficiarului, fără să mai poată fi suportat din grant.

Chiar dacă a trecut mai mult timp după finalizarea proiectului, beneficiarii pot publica anunțul/comunicatul de presă în mass-media, pe cheltuiala lor, ca să-și îndeplinească obligația de publicitate.  

 

3. Publicarea comunicatului este cheltuială eligibilă?

Da. Cheltuiala cu aceste comunicate de presă este obligatorie, dar se poate acoperi din ajutorul nerambursabil, fiind eligibilă în limita a 3.000 lei/buc (asistență nerambursabilă maximă inclusiv TVA) - conform Ordinului 1475/3.12.2020 al ministrului Fondurilor Europene și Îndrumarului pentru Ministerul Economiei, la Schema de ajutor de stat COVID.

Dacă antreprenorul vrea să achite din grant cheltuiala cu anunțurile/comunicatele de presă, trebuie să le plătească (site-ului de presă/publicației) din contul de grant, după ce firma primește banii de la Măsura 2.

Comunicatele sunt tratate ca orice altă cheltuială eligibilă în proiect, cu documente justificative (factură/ ordin de plată/ extras de cont).

 

4. Cum se publică un anunț/comunicat de presă pe StartupCafe?

Pentru publicare anunțuri/comunicate pe StartupCafe.ro trimiteți solicitare pe adresa de e-mail:

contact@smilemedia.ro

În acel e-mail lăsați datele dumneavoastră de contact, iar colegii noștri de la Departamentul de Marketing și Vânzări vă vor îndruma mai departe pentru realizarea pașilor necesari.

5. Care este prețul unui comunicat pe StartupCafe?

Prețul publicării pe StartupCafe.ro a unui anunț/comunicat de presă în cadrul proiectelor europene (inclusiv pentru Măsura 2) este de 150 de euro (fără TVA).

Discount:

  • La 5 anunțuri, prețul este de 625 EUR (fără TVA) în total.
  • La 10 anunțuri, prețul este de 1000 EUR (fără TVA) în total.

IMPORTANT: Conținutul și elemente grafice pentru identitatea vizuală cerute de regulamente, la publicarea anunțurilor/comunicatelor de presă, vor fi furnizate de beneficiar.

Anunțurile/comunicatele de presă vor fi marcate, în titlu, cu [P] și vor fi afișate public astfel:

  •     integral, pe o pagină individuală (de articol), din secțiunea Anunțuri Proiecte Europene
  •     într-un modul simplificat, cu titlu și imagine, pe pagina secțiunii Anunțuri Proiecte Europene.

Beneficiarii pot să își realizeze anunțurile/comunicatele de presă folosind modelul de la Ministerul Economiei, cu toate elementele de identitate vizuală neceasare la Măsura 2.

 

6. Ce cuprinde serviciul StartupCafe de publicare a comunicatelor pentru Măsura 2:

  •     Publicarea comunicatului de presă pe site-ul mass-media StartupCafe.ro, în secțiunea Anunțuri: proiecte europene din bara de meniu a site-ului.
  •     Comunicatul apare minimum 24 de ore și pe pagina principală (home page) a StartupCafe.ro.
  •     Textul va conține și un link do-follow către site-ul beneficiarului (dacă are site propriu).
  •     Dacă beneficiarul are un logo, acesta va fi afișat ca ilustrație la articol (alături de elementele de identitate vizuală obligatorii, din programul de finanțare).
  •     Astfel, brandul beneficiarului va fi expus pe o publicație cu profil antreprenorial care, în anul 2020, a avut 5,99 milioane de utilizatori (conform Google Analytics).
  •     În plus, comunicatul va fi distribuit și pe pagina de Facebook a StartupCafe.ro, o comunitate antreprenorială de peste 49.000 de urmăritori.

 

7. De ce trebuie publicat în mass-media comunicatul de presă ?

Așa cum indică și denumirea sa, anunțul/comunicatul de presă trebuie publicat în presă, care poate fi online sau  tipărită.

Această obligație este specificată în Manualul de Identitate Vizuală pentru Instrumente Structurale 2014-2020, ediția 2018.

„La începutul şi la finalizarea unui proiect cofinanțat din Instrumente Structurale, vor fi publicate în mass-media și pe site-ul instituției/ organizației (dacă există un astfel de site) anunțuri sau comunicate de presă privind începerea/ terminarea implementării proiectului” - prevede manualul oficial.

Acest manual specifică și elementele obligatorii pe care trebuie să le cuprindă anunțul/comunicatul de presă.

„NOTĂ! Neîndeplinirea acestor obligații sau neconformități în îndeplinirea lor pot conduce la corecții financiare” - prevede documentul.

 

8. Cine are obligația publicării comunicatului de presă în mass-media?

Punctul 6.12 al Procedurii de implementare a Măsurii 2 prevede: „Toate proiectele cu valoarea grantului mai mare de 10.000 euro sunt obligate sa realizeze cel puțin un Anunț/comunicat de presa privind începerea și finalizarea proiectului, vor aplica etichete autocolante pe echipamentele achiziționate prin proiect, vor aplica Sigla Uniunii Europene, Sigla Guvernului României si sigla Instrumentelor Structurale în România pe site-urile realizate prin proiect, iar bunurile achiziționate prin proiect vor purta obligatoriu etichete autocolante conform Manualului de identitate vizuala pentru Instrumente Structurale 2014-2020 in Romania”.

Cursul valutar utilizat este InforEuro din luna septembrie 2020, respectiv 1 euro=4,8395 lei, conform punctului 2 al procedurii. Aceasta înseamnă că beneficiarii care au valoarea grantului peste 48.395 de lei  trebuie să publice comunicatele de presă în mass-media.

De asemenea, art. 11, alin (3) din OUG 130/2020 prevede: „Valoarea granturilor pentru capital de lucru nu include cofinanțarea beneficiarilor de ajutor de stat la constituirea capitalului de lucru, în procent de minimum 15% din valoarea grantului solicitat”.

----

Citește și:

Parallax

Vizualizari
4664
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri