Claudiu Zamfir

Măsura 2-2022: Din noiembrie, începe plata granturilor IMM Agri-Food, de câte 5.000-120.000 EUR. Verificați statusul contului de grant!

Thumbnail

După 5 luni de la înscrieri, vineri, 28 octombrie 2022, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT) a anunțat, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, că a început procedura de plată pentru aplicanții admiși în cadrul programului IMM-AGRI FOOD – granturi pentru capital de lucru de câte 5.000-120.000 euro.

Ajutorul de stat va fi acordat beneficiarilor în contul de tranzit deschis de către instituția parteneră pentru gestionarea măsurii, prin unitățile teritoriale ale acesteia, după autorizarea plății din partea Agențiilor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului (AIMMAIPE), precum și după depunerea de către beneficiar a cofinanțării în contul menționat.

În cadrul programului IMM AGRI-FOOD au fost semnate 3.474 de contracte de finanțare în sumă totală de aproximativ 249.500.000 euro.

Vineri, 28 octombrie, primii 1557 beneficiari au primit autorizări de plată, urmând ca în următoarele zile să fie transmise și către ceilalți beneficiari. Începând cu data de 02.11.2022, MAT îi invită pe beneficiari să verifice statusul contului de grant.

„Beneficiarii programului IMM AGRI-FOOD își vor primi granturile nerambursabile, în valoare de până la 120.000 euro, începând cu luna noiembrie. Admitem că au fost întârzieri, însă nu din motive care țin de noi. Pentru a vira sumele către antreprenori, după semnarea contractelor, am avut nevoie de 3 elemente, aflate în strânsă legătură: alocare bugetară, dezvoltarea părții de back-office a platformei informatice de către partenerii noștri de la STS, astfel încât să putem desfășura verificările, și derularea propriu-zisă a etapei de verificare. Banii i-am primit în integralitate la rectificarea din luna august, fluxurile pentru IMM Recover au fost definitivate la data de 21 septembrie 2022, moment de la care noi am început verificările, iar acum începem procedura de plată!”, a declarat ministrul antreprenoriatului, Constantin-Daniel Cadariu.

„Beneficiarii IMM AGRI-FOOD trebuie să fie foarte atenți la termenul pentru transmiterea raportului de progres! Au la dispoziție 180 de zile de la data la care disponibilul a fost transferat în contul lor bancar și rog insistent să se încadreze în această limită de timp pentru a evita situația nedorită de pierde finanțarea! Mai mult, amintesc că toate plățile aferente proiectelor se fac doar prin transfer bancar; nu sunt permise retrageri din conturile de proiect și nici plăți în numerar, chiar dacă vorbim despre cheltuieli eligibile”, a completat Constantin-Daniel Cadariu.

Ce mai prevede procedura IMM AGRI-FOOD

Conform procedurii de implementare a programului IMM AGRI-FOOD, MAT a încheiat contracte de acordare a ajutorului de stat pe baza pre-evaluării realizate prin platforma informatică IMM Recover și a existenței declarațiilor pe propria răspundere depuse de beneficiari, cu respectarea termenului impus de cadrul temporar COVID-19. În continuare, pentru a începe procedura de plată, ministerul de resort a avut obligația de a desfășura o nouă rundă de verificări cu privire la încadrarea beneficiarului în categoria IMM și în valorile maxime ale ajutoarelor de stat prevăzute de legislația incidentă.

În acele cazuri în care au fost constatate neconcordanțe între pre-evaluarea cererilor de finanțare și verificările efectuate de către MAT până la data efectuării plății, contractul de acordare a ajutorului de stat a încetat prin rezoluțiune de plin drept, fără notificare și fără intervenția instanței de judecată.

Măsura „Granturi pentru capital de lucru acordate entităților din domeniul agroalimentar” din cadrul schemei de ajutor de stat a fost instituită prin Ordonanța de Urgență nr. 61 din 06 mai 2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi și granturi pentru capital de lucru entităților din domeniul agroalimentar cu finanțare din fonduri externe nerambursabile.

Anunțuri/comunicate mass-media pe StartupCafe.ro - model de comunicat

Beneficiarii granturilor de câte 5.000-120.000 de euro pentru sectorul agroalimentar au obligația de a publica în mass-media câte două anunțuri/comunicate de presă, în cadrul proiectelor, dar cheltuiala este eligibilă din ajutorul de stat IMM AGRI-FOOD (din momentul în care grantul este primit de beneficiar), a precizat, pentru StartupCafe.ro, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului. StartupCafe.ro, site mass-media cu experiență de 7 ani  în presa antreprenorială, publică anunțurile pentru proiectele de la Măsura 2-2022 la prețul de 150 EUR fără TVA/comunicat.

În ceea ce privește măsura administrată de MAT, art. 10.3 și 10.4 din procedura de implementare, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului și turismului nr. 963/2022, prevăd faptul că beneficiarii de ajutor de stat au obligația implementării măsurilor de informare și comunicare în legătură cu asistența financiară nerambursabilă obținută prin Programul Operațional Competitivitate (POC)” - a precizat Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, într-o adresă oficială transmisă StartupCafe.ro.

În cazul fondurilor europene din cadrul Măsurii 2 - programul IMM AGRI-FOOD, pentru comunicatele de presă sunt aplicabile regulile prevăzute în Manualul de Identitate Vizuală pentru Instrumente Structurale, ediția 2018:

La începutul şi la finalizarea unui proiect cofinanțat din Instrumente Structurale, vor fi publicate în mass-media și pe site-ul instituției/ organizației (dacă există un astfel de site) anunțuri sau comunicate de presă privind începerea/ terminarea implementării proiectului” - prevede manualul oficial de la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Așadar, anunțurile/comunicatele de presă, după cum indică și denumirea lor, trebuie publicate în mass-media, fie că este vorba despre o publicație electronică (așa cum este site-ul de știri StartupCafe.ro), fie o publicație tipărită.

Pentru realizarea, transmiterea și publicarea comunicatelor de presă din proiectele de la Măsura 2-granturi de capital de lucru IMM Agri-Food 2022 puteți utiliza ACEST MODEL de anunț, înlocuind cele necesare, de la caz la caz.

Puteți descărca și de AICI modelul de comunicat de presă pentru proiectele de la Măsura 2-2022.

Eligibilitatea cheltuielii cu anunțul mass-media și alte reguli de publicare

Costurile aferente publicării de anunțuri sau comunicate de presă la începutul și la finalizarea proiectului, precum și realizării celorlalte materiale informative prevăzute în procedura de implementare, reprezintă cheltuială eligibilă, conform art. 4.3.1, alin. (1), lit. d) (cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente/operaționale, cu excepția serviciilor de consultanță)” - a precizat Ministerul Antreprenoriatului și Turismului în adresa oficială către StartupCafe.ro.

Prin urmare, publicarea anunțurilor mass-media pe StartupCafe.ro se poate face astfel:

1. Beneficiarul grantului de 5.000-120.000 de euro de la Măsura 2 IMM Agri-Food primește fondurile nerambursabile (după semnarea cotractului de finanțare și asigurarea cofinanțării) și poate plăti deja serviciul de publicare de comunicate de presă direct din contul de grant, ca pe orice altă cheltuială eligibilă.

Astfel, publică primul anunț mass-media chiar la începerea proiectului.

2. Comunicatul de presă de finalizare a proiectului  - al doilea anunț obligatoriu - nu are neapărat un termen de publicare specificat. În practică, firmele (îndrumate de consultanți) l-au publicat pe site-urile mass-media/ziare cu câteva zile înainte de încărcarea facturilor și a altor documente de plată și transmiterea raportului de progres, pentru a plăti comunicatul din grant.

Tot în practică, alte firme îl publică după transmiterea raportului. Și așa se poate plăti din grant, dar cheltuiala în sine și factura trebuie să fie făcute din grantul primit, până la transmiterea raportului de progres.

Și după transmiterea raportului de progres se poate face cheltuiala cu anunțul/comunicatul de presă de finalizare a proiectului și se poate publica acest anunț, dar din resurse proprii ale beneficiarului, fără să mai poată fi suportat din grant.

Chiar dacă a trecut mai mult timp după finalizarea proiectului, beneficiarii pot publica anunțul/comunicatul de presă în mass-media, pe cheltuiala lor, să-și îndeplinească obligația de publicitate. 

Cum se publică și cât costă un anunț/comunicat de presă pe StartupCafe

Pentru publicare anunțuri/comunicate pe StartupCafe.ro trimiteți solicitare pe adresa de e-mail:

contact@smilemedia.ro

În acel e-mail lăsați datele dumneavoastră de contact, iar colegii noștri de la Departamentul de Marketing și Vânzări vă vor îndruma mai departe pentru realizarea pașilor necesari.

Prețul publicării pe StartupCafe.ro a unui anunț/comunicat de presă în cadrul proiectelor europene (inclusiv pentru Măsura 2) este de 150 de euro (fără TVA).

Discount:

  • La 5 anunțuri, prețul este de 625 EUR (fără TVA) în total.
  • La 10 anunțuri, prețul este de 1000 EUR (fără TVA) în total.

IMPORTANT: Conținutul și elemente grafice pentru identitatea vizuală cerute de regulamente, la publicarea anunțurilor/comunicatelor de presă, vor fi furnizate de beneficiar.

Anunțurile/comunicatele de presă vor fi marcate, în titlu, cu [P] și vor fi afișate public astfel:

  •     integral, pe o pagină individuală (de articol), din secțiunea Anunțuri Proiecte Europene
  •     într-un modul simplificat, cu titlu și imagine, pe pagina secțiunii Anunțuri Proiecte Europene.

Ce cuprinde serviciul StartupCafe de publicare a comunicatelor pentru Măsura 2:

  •     Publicarea comunicatului de presă pe site-ul mass-media StartupCafe.ro, în secțiunea Anunțuri: proiecte europene din bara de meniu a site-ului.
  •     Comunicatul apare minimum 24 de ore și pe pagina principală (home page) a StartupCafe.ro.
  •     Textul va conține și un link do-follow către site-ul beneficiarului (dacă are site propriu).
  •     Dacă beneficiarul are un logo, acesta va fi afișat ca ilustrație la articol (alături de elementele de identitate vizuală obligatorii, din programul de finanțare).
  •     Astfel, brandul beneficiarului va fi expus pe o publicație cu profil antreprenorial care, în anul 2021, a avut 4 milioane de utilizatori (conform Google Analytics).
  •     În plus, comunicatul va fi distribuit și pe pagina de Facebook a StartupCafe.ro, o comunitate antreprenorială de peste 56.000 de urmăritori.

 

Parallax

Vizualizari
7143
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri