Claudiu Zamfir

Ajutoare de stat: Plăți, contracte, respingeri la Măsura 1 și Măsura 2. Când se poate redeschide Măsura 1

Thumbnail

Noi informații despre derularea Măsurii 1 - microgranturi nerambursabile de 2.000 Euro pentru microîntreprinderi, PFA, ONG și cabinete medicale individuale și despre Măsura 2- granturi de 2.000-150.000 euro pentru firme și ONG-uri (de educație).

O nouă sesiune la Măsura 1 - microgranturi de 2.000 de euro s-ar putea deschide în luna februarie 2021. „La început de februarie, intenționăm să pornim Măsura 1 din nou”, a declarat, pentru StartupCafe.ro, Liviu Rogojinaru, secretar de stat în Ministerul Economiei.

La această eventuală a doua sesiune a Măsurii 1 vor putea aplica în plus și întreprindeirle individuale și intreprinderile familiale, care nu erau incluse la prima sesiune. De asemenea, pentru firmele înființate în anul 2019, se va lua în calcul un alt prag al cifrei de afaceri, drept condiție la finanțare, așa cum am mai arătat pe StartupCafe.ro.

De la prima sesiune pe Măsura 1 a rămas necheltuit un buget de 41,5 milioane de euro, care ar urma să fie pus la bătaie în sesiunea a doua de înscrieri.

Ce se întâmplă cu măsurile aflate deja în implementare?

Surse contactate de StartupCafe.ro au arătat, anterior, că în total, la Măsurile 1 și 2 vor fi circa 13.500 de solicitanți respinși.

Dintre aceștia, circa 8500 vor fi la Măsura 1 (din totalul de 29.250 înscriși în perioada 12-21 octombrie 2020). Principalele motive de respingere, cunoscute de aplicanți încă de la înscriere, sunt: forma juridică de întreprindere individuală sau familială, care nu au fost eligibile în prima sesiune, existența a cel puțin 1 angajat la finalul anului 2019 (numărul efectiv de salariați la 31 decembrie 2019), neîndeplinirea pragului de 5.000 de euro la cifra de afaceri în cazul firmelor, firma s-a aflat în dificultate în anul 2019.

La Măsura 2, circa 5.000 de solicitanți ar urma să fie respinși, conform surselor noastre. Liviu Rogojinaru a confirmat, în mare parte, informațiile, dar le-a nuanțat. „La Măsura 2, cei 5.000 nu sunt neapărat respinși, au primit aviz negativ. În urma contestațiilor, probabil că vor mai fi admiși 1.000”,  a spus secretarul de stat.

Rogojinaru ne-a prezentat, pe scurt, situația curentă la Măsurile 1 și 2:

Măsura 1:

  • „Circa 9.200 plătiți efectuate către solicitanți,
  • Sperăm ca până la finalul anului să reușim să plătim pe toți cei eligibili, aproximativ 20.000,
  • Unii dintre solicitanți au fost admiși de principiu în program, au primit contract de finanțare pentru semnat, dar nu l-au trimis înapoi semnat, în termenul de 5 zile și vor pierde micrograntul”.

Măsura 2:

  • „Aproximativ 1.000 de beneficiari și-au primit deja granturile,
  • Circa 3.000 de contracte de finanțare trimise de Ministerul Economiei către solictanți, pentru semnare.
  • Estimăm că aproximativ 3500 de aplicanți vor primi finanțările până la finalul anului 2020.
  • Din anul 2021, se vor face plăți cu o cadență de 3.500-4.500 pe lună”.

El a arătat că procesarea solicitărilor este îngreunată de lipsa de personal din agențiile pentru IMM din subordinea Ministerului Economiei, peste care s-a suprapus și pandemia COVID-19, care a limitat mult posibilitățile de lucru, apărând și cazuri de îmbolnăviri în rândul funcționarilor.

Reamintim că la Măsura 2, un număr de 22.226 de solicitanți s-au înscris pentru finanțări, în perioada 22-28 octombrie 2020. Prin OUG 199/2020, statul a majorat bugetul acestei scheme de la 350 de milioane de euro la 1 miliard de euro, pentru a ajunge pentru toți solicitanții înscriși, dar, așa cum arată acum situația, vor rămâne bani necheltuiți, ca urmare a respingerilor.

La Măsura 3- granturi de investiții de 50.000-200.000 de euro sunt înscriși 2867 de aplicanți, perioada de aplicare fiind programată până pe 29 ianuarie 2021, ora 20.00, pe site-ul oficial  granturi.imm.gov.ro .

În total, schema de ajutor de stat de redresare a agenților economici IMM din criza COVID 19 are o valoare de circa 1,5 miliarde de euro (fonduri europene și de la bugetul de stat).

Parallax

Vizualizari
19793
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
daniel
pahomi
greu,greu de tot...intru zilnic in cont de pe telefon de cateva ori..nimic,nici contract nici altceva..masura 1 trebuia terminata deja.
poza de profil
Ruxandra
C
Buna ziua, domnule Pahomi pot sa va intreb la ce numar sunteti inregistrat dvs.? Va intreb ca sa mi dau seama cam ce asteptari pot avea eu care sunt putin dupa nr. 15300... Va multumesc!
poza de profil
O.
Constantin
Buna ziua. Nu are nicio treaba numarul pe care-l aveti. La Masura 1 am nr. 81xx si cunosc oamani cu nr. 23xxx si 24xxx care au deja banii in cont de 2 saptamani. Iar la masura 2, am nr, 36xx, iar domnul secretar de stat anunta ca s-au platit 1000 iar 3000 au primit contractul spre semnare. Deci 1000+3000=4000, depasesc numarul pe care-l am eu. Deci nu exista nicio logica, doar FRAUDA.
poza de profil
CONTOLORU
DUMITRU
Este bataie de joc . Cei din Horeca , in perioada de iarna aveau nevoie de bani . Pana in mai 2021, cand previzioneaza platile , multi vor fi inchis afacerea de cateva luni. JENANT !!!
poza de profil
CONTOLORU
DUMITRU
poza de profil
R
BA
Domnii de la minister sunt la curent cu faptul ca bancile partenere ne-au chemat sa deschidem conturile de grant? Ca ne-au deschis conturi curente, spunanad ca fara ele nu ne pot deschide conturi curent? Ca pe aceste conturi curente bancile partenere ne taxeaza pentru fiecare luna incasand comisioane?
Cat timp trebuie sa tinem banii de co-finantare blocati? Astazi un domn care a raspuns la call center a spus ca toti am fost impartiti pe calupuri la cele 10 agentii, iar faptul ca cheltuim bani pe comisioane la conturile bancilor partenere nu intereseaza statul. Cum anume s-a facut impartirea la agentii? Ca in felul asta cei care au depus in prima zi ajung sa primeasca grantul la Sfantul Asteapta peste 5 luni. Incepe sa devina o chestie tipic romaneasca pentru ca nu exista nicio logica nici in aceasta impartire a dosarelor la agentii. Sau, mai pe romaneste spus, a inceput sa devina un fel de “cunosti pe la agentii pe cineva, primesti banii mai repede”. Altfel nu se explica cum numere ciudate din primele 5-6000 de firme pe lista primesc banii, iar ceilalti stau si asteapta.
De altfel, persoana de azi de la call-center a spus ca toate verificarile se fac manual. Cum e cu sistemul care verifica automat? Ca cei din agentii spun ca ei stau sa verifice ce cod carn ai si daca te incadrezi, daca codul caen pe care aplici este autoeizat sau nu si tot asa. S-au laudat cu sisteme automate, care sunt acelea?
De altfel e distractiv cand il vezi pe dl Rogojinaru spunand cele de mai sus, iar acum 3 saptamani, public, a spus ca in 2-3 saptamani, maxim o luna, toti aplicantii vor primi grantul.
Da, incepe sa aiba din ce in ce mai mult iz romanesc acest program. Stau si ma gandesc cu groaza la cei care asteptau acesti bani ptr supravietuire, sa se reprofileze, sa faca altceva... Probabil ca multi nici nu vor apuca sa mai primeasca grantul, deoarece de maine expira termenul de amanare a taxelor, iar cei care se vroiau sa foloseasca banii ptr asta vor incepe sa fie executati silit chiar de stat. Stat care lungeste aceste programe pentru ca nu au oameni, nu au facut un sistem automat (doar s-au laudat cu el), iar unele persoane au vorbit lucruri frumoase doar pentru ca se apropiau alegerile. Frumos.
poza de profil
De ce
nu merge?
”Cat timp trebuie sa tinem banii de co-finantare blocati?”
Abia când vine contractul se pun banii de cofinanțare în contul de grant, se scoate extrasul de cont și se utilizează ca dovadă a existenței cofinanțării. Apoi semnează și reprezentanții Min Ec, și varsă grantul în același cont de grant. Toți banii rămân în contul de grant și se cheltuiesc deoportrivă, exclusiv pentru categoriile de cheltuieli eligibile..
poza de profil
George
Alexandu
oameni mai neseriosi ca astia nu gasesti nicaieri in Europa, Demisia!
poza de profil
Darius
Covaci
Discutia era ca toate societatile vor primi aviz pozitiv si ar urma pana in 10.12 sa fie trimise 10.000 de contracte. Lipsa personalului nu ar trebui sa impiedice aceste demersuri fiind vorba de asumare pana in 31.12 in fata UE pentru decontare .
poza de profil
Bica
Ion
Sa vezi plangeri penale catre pacaliciul asta care nu stie ca II si IF sunt exact ca PFA si ca titularul de II sau IF este tot persoana fizica autorizata de Registrul Comertului. Plus discriminare si altele.
poza de profil
Dan
U
Cine ma ajuta cu un model? O pregatesc inca de pe acuma.
poza de profil
George
Alexandu
deci, problema sunt bani ! "din anul 2021, se vor face plăți cu o cadență de 3.500-4.500 pe lună” de aia se misca asa greu cu evaluarile ... nu le pasa de IMM-uri. trebuia sa faca ceva si sa se laude tot anul 2020 ptr ca era campanie electorala
poza de profil
Dana
Stamatoiu
poza de profil
Dana
Stamatoiu
Cum stim la masura 2 ca rama bani necheltuiti daca pana acum nu s-au procesat decat 1000 + 3000 de cereri la M1 si M2? Ce informatii lipsesc aici? Ce este de facut manual cata vreme a existat o standardizare a input-ului incat sa necesite atat munca birocratica?
poza de profil
Filip
One
Am asteptat luni de zile ca STS-ul sa faca platforma. Si apoi, la fel cum "declaratia online se depune la etajul trei", acum niste functionari verifica inca o data datele din platforma.
Mai stiti cand ne zicea Cîțu ca suntem prima tara care s-a dus la Comisie sa ceara aprobare pentru planul de relansare? La acordarea efectiva a ajutoarelor, a cata tara suntem?
poza de profil
Daniel
S
Poate sa confirme cineva care a aplicat pe Masura 2 ca a primit macar contractul?
Nu stiu in ce ordine analizeaza ei dar cred ca e praf in ochi...
poza de profil
De ce
nu merge?
Da, am primit 2 contracte pana acum. Unul în jur de 1.500 și încă unul cu numpăr de înregistrare în jur de 2.700.
poza de profil
Veronica
Sandu
Foarte interesant!
Sa speram ca trec și de pragul de 4500!!
Noi avem termen de semnare și depunere cofinanțare dar Ministerul Nu a avut termen de analiza și răspuns....
Au știut de când au făcut ordonanța..... Răspunderea lor a dispărut în totalitate..
Ne-a rămas speranța în baza legii ca ar fi trebuit sa dea semneze toate contractele pana la 31.12.2020 Dar... După cum se vede nici asta nu mai e valabila!!
poza de profil
De ce
nu merge?
Hmm,
Totuși cand s-au depus aplicațiile pe Măsura 1 și 2 era în vigoare OUG 130/2020 modificată prin OUG 174/2020, iar acolo termenul era de 31.12.2020 pentru semnarea contractelor. Poate finalizează măcar cu semnarea contractelor până la finalul acestui an.
poza de profil
Ion
Munteanu
Din nou văd (în acest articol) formularea "niciun angajat în 2019", referitor la conditiile de admisibilitate pt M1, deși în lege se spune foarte clar "sa nu aibă niciun angajat la 31.12.2019"....Poate cineva să lămurească acest aspect, ar fi ideal cu un text de lege/ normă (link), nu numai cu o părere...? Mulțumesc
poza de profil
Constantin
Toader
Se bazeaza pe datele din bilant: numar mediu de salariati la 31.12.2019. Adica, nu cati salariati aveati la 31 decembrie ci, care este media acestora pana la sfarsitul anului. Media trebuie sa fie 0.
poza de profil
Valentin
G
Eu am avut, la aplicare - generat automat de ei si corect, numar mediu de angajati =1, dar la 31.12.2019 aveam 0 angajati si contractul mi-a fost aprobat
poza de profil
De ce
nu merge?
”Art. 6.2. a) IMM-uri care fac dovada prin situațiile financiare depuse că nu dețin salariați cu contract individual de muncă la data de 31.12.2019;”
Informația este cea care se regăsește în situațiile financiare anuale și nu la REVSAL sau în alt document contabil.
Claudiu
Zamfir
Numarul efectiv de salariati la finalul anului 2019 sa fie zero. In numarul efectiv intra si cei in concediu medical, de exemplu. Am gresit eu ca am scris pe parcursul anului, dar formularea exacta e numarul efectiv la 31 decembrie, am corectat acum, ca am vazut comentariul dvs. Multumesc
poza de profil
Ion
Munteanu
Așadar dacă pe parcursul anului 2019 am avut angajați, dar la 31.12.19 nu mai aveam niciunul, pot aplica la M1 (dacă se va redeschide, și îndeplinesc - desigur- și restul condițiilor)? Mulțumesc frumos
poza de profil
Camper
Love
Părerea mea este sa ne organizam și să acționăm în judecată ministerul, plângere penală la DNA împotriva ministrului și petiții la Parlamentul european și la parchetul european poate ne ajuta kovesi
poza de profil
George
Alexandu
poza de profil
De ce
nu merge?
Degraba varsator de sânge mai ești :)
Probabil ne trebuie doar mai multă transparență din partea finanțatorului. Inserarea unei coloane suplimentare cu status-ul fiecărui proiect în modulul de transparență ar fi suficient ca să înțelegem mai clar pe unde suntem și de ce.
poza de profil
Mihai
Catana
pare un banc cu radio erevan, peste o luna vor zice: daca ati rezistat pana acum inseamna ca ... n-aveati nevoie de ajutor
poza de profil
Costin
Manea
“Surse contactate de StartupCafe.ro au arătat, anterior, că în total, la Măsurile 1 și 2 vor fi circa 13.500 de solicitanți respinși.
Dintre aceștia, circa 8500 vor fi la Măsura 1 (din totalul de 29.250 înscriși.

https://www.startupcafe.ro/fonduri-europene/ajutoare-stat-plati-contracte-respngeri-masura-1-masura-2-deschidere.htm

Deci, secretatul de stat Liviu Rogojinaru va refuza 8500 de cereri validate de sistem doar la Masura 1. Vreo 3000 de II si IF si 5300 de SRL-uri care au avut pe parcursul 2019 unul sau mai multi angajati dar care conform ordonantei nu aveau angajati la 31.12.2019 (in OUG nu zicea altceva, zicea doar ca in 31.12.2019 sa nu ai angajati). Asta acu zice ca nu trebuia sa ai angajati deloc in 2019.
Sunt abuzivi si e clar ca toate firmele aprobate de sistem trebuie validate final ca le-a verificat deja sistemul.

Sa facem un calcul 8500 x 2000 euro = 17 milioane de EURO.
Haideti sa ne adunam, mergem la un avocat bun, ii dam 10% daca castiga (1,7 milioane EURO pt. avocat).
Gasim noi avocat bun sau mai multi, poate se baga Sosoaca sau Piperea.
Liviule Regojinaru - Tic Toc, Tic Toc!
poza de profil
Dan
U
"Principalele motive de respingere, cunoscute de aplicanți încă de la înscriere, sunt: forma juridică de întreprindere individuală sau familială, care nu au fost eligibile în prima sesiune..."
Daca cititi schema de ajutor de stat veti vedea ca prin PFA se intelege de fapt si II... dar asta necesita deja abilitati de lectura.
poza de profil
Filip
One
Tara de viermi! Aici nu o sa se schimbe nimic, niciodata. Indiferent cine castiga alegerile.
Au facut un sistem automatizat, pentru care au intarziat declansarea procesului de aplicare cu 4 luni ai, pentru ce? Ca apoi sa analizeze manual niste functionari documentele depuse? Pai asa puteam sa le trimitem pe mail si nu mai stateam dupa STS sa faca platforma vietii!
Statul asta impotent vrea sa imi dea granturi la peste un an de cand am vanzarile scazute cu 70%??!!! Cine mai e in viata pana atunci?
poza de profil
Filip
One
A, si legat de "transparenta", au avut grija sa afiseze in platforma ordinea cu care s-au inregistrat aplicantii dar, foarte convenabil, ordinea in care se analizeaza cererile este una total netransparenta. Asa se face ca poti sa fii firma cu numarul 22226 si sa primesti contractul in prima saptamana. Accidental sau cu pile, relatii, cunoatinte. Nimic nu se schimba in tara asta. Orice metoda de automatizare sau de asigurare a transparentei in procesele care implica statul este doar de forma. Documentele incarcare in platforma se verifica manual si ordinea de aplicare este irelevanta cand vine etapa de analiza si plata.
poza de profil
George
Alexandu
poza de profil
George
Alexandu
Trebuie cerut de catre antreprenori prin CNIPMMR,demisia lui Liviu Rogojinaru!
Asta e primul care trebuie sa zboare. Haideti sa ne adunam, cu mic, cu mare sa-i scoatem de tot de la butoane sa numai aiba treaba niciodata cu funcţiile publice si sa fie un exemplu negativ de om care numai trebuie angajat nicaieri la stat
poza de profil
Constantin
C
Gata, au dat click pe buton si peste 2500 de II si IF au primit refuzul. Au lasat sa treaca alegerile ... au planificat tot, asta, pe langa abuzul ca nu cunosc incadrarea II si IF care e exact PFA e si rea credinta. Daca ar fi ca ei, ca II si IF nu se incadreaza, ar recunoaste clar ca nu se incadreaza din greseala lor, ca au uitat de “copilul asta al lor” pe nume II si IF. Greseala recunoscuta si prin faptul ca ultima modificare a OUG a inclus si II si IF. Solutia lor in loc sa ne aprobe acum sau sa ne lase in standby si cererile deja depuse sa fie considerate primele la sesiunea 2, ce fac? Dau cu toporul in peste 2500 de familii care au stat cu degetul pe mouse de 2 luni sa vada daca primesc un raspuns...
Jalnic secretarul asta de stat Rogojinariu Liviu, asta e solutie e om? Sunteti om domnule secretar de stat. V-ati gandit si la nou? Sau asteptati sa ne gandim nou la dvs. acum? Ce ganduri credeti ca va transmitem? Ganduri de plangere penala pt. abuz in serviciu!
poza de profil
Toma
Ghe.
Domnule Claudiu Zamfir, daca aveti o relatie buna cu acest secretar de stat pe fonduri UE Liviu Rogojinaru, poate ii transmiteti gandurile noastre. Nu e prea tarziu sa gaseasca o solutie buna. Nu ca cea pe care a ales-o. Chiar mai sus vad ca sunt prezentate 2 solutii onorabile. Chiar nu are un pic de emaptie acest secretar de stat. Cand zice ca elimina 13.000 de firme nu se gandeste ca sunt vreo 15.000 de familii implicate. Ca problemele nu sunt de la aplicati cu de la ei? Ca ei nu stiu sa interpreteze legile pe care ei le dau.
Poate daca ii transiteti un mesaj direct, ne intelege si dovedeste un pic de buna credinta. Ce are cu II si IF? Sunt exact PFA, pe definitia PFA din OUG 130 unde zice PFA este o intreprindere care foloseste forta individuala. Cum sa refuzi acu Intreprinderile Individuale ca nu sunt PFA??? Cititi mai oameni buni definitia data de voi a PFA in OUG 130.
poza de profil
Mirea
Silviu
Ce parere sa am ca titular de II de decizia de refuz pt. II cum ca nu ar fi PFA pe definitia din OUG 130, art. 2, litera L: “PFA - întreprinderea economică, fără personalitate juridică, organizată de o persoană fizică ce folosește, în principal, forța sa de muncă”

Este II “intreprindere economica”? Este! Nu are personalitate juridica? Nu are! E organizata de onpersoana fizica? Este! Foloseste doar forta sa de munca? Da, de aia are si “INDIVIDUALA” in denumire.
Cum sa dai refuz ca nu se incadreaza II in OUG 130?
E abuz sau nu? Merge o plangere penala? Merge!
Ce sa-i uram secretarului de stat? Fiind fonduri UE, urarea sa fie tot cu UE!
poza de profil
De ce
nu merge?
Subit această platformă a devenit foarte ”politică” :)
Unde erați fraților când s-a pus în dezbatere publică procedura?
Trebuiau formulate propuneri de modificare la momentul respectiv. Acum ne izbește valul de nemulțumiri?
poza de profil
Mirea
Silviu
Era si este bun textul OUG 130 si definitia PFA unde intra si II si IF si profesiile liberale. Nu era cazul de interventie la momentul dezbaterii. E uimitoare interpretarea ministerului de acum cum ca II nu ar fi PFA dupa definitia lor din OUG 130??!! Mai, voi ati vazut ce definitie ati dat la PFA in OUG 130? Cum sa refuzi acum II ca nu ar fi PFA dupa definitia din OUG 130?

Iar “de ce nu merge” ar trebui sa citesti mai atent... nu e fondata afirmatia ta. Nu era cazul de interventie la dezbatere. Acum e, acum e caz penal, abuz in serviciu.
poza de profil
Tudor-Adrian
SUSMAN
Este o bătaie de joc a acestui minister incompetent față de IMM-urile care generează bani la buget si implicit le plătesc salariile...Este jenantă această platformă atât de mult lăudată, care permitea firmelor neeligibile să depună aplicații...de ce s-a acceptat asa ceva?...oare câți bani a costat?Platforma trebuia să verifice și să evalueze aplicațiile automat...lucru care nu s-a intâmplat, din moment ce aplicațiile trebuie verificate manual!...Fraților, trebuie ruptă pisica...acest mod de lucru nu trebuie tolerat! Romania isipăstrează locul codaș la atragerea de fonduri UE din pricina incompetentilor și a corupților care controlează ministerele! Eu cred că este nevoie de o revoluție pe bune...
poza de profil
Vasile
Popa
Îi doare pe ei undeva. Au alte probleme, se bat pe funcții, pe ministere, numa grija noastră nu o au. Pe lângă granturile care nu mai vin, sunt și alte probleme de care nu mai vorbește nimeni. Dacă unii au activitatea redusă sau le-au scăzut încasările cu 70%, alții au în continuare activitatea interzisă 100%. Se vorbea de o nouă amânare a ratelor la bănci, a leasingurilor... dar ți-ai găsit. Băncile deja au emis ratele scadente în ianuarie, nu a vorbit nimeni de la niciun minister pentru vreo nouă amânare. Dar să îmi reîncep activitatea nu am voie...
Iar măsura 3... de investiții... e o glumă bună pentru cei afectați de pandemie și cu activitatea interzisă. Trebuie să vii cu aport propriu de zeci de mii de euro să faci punctaj și să ai șanse să fii acceptat. Sunt masuri luate tot pentru cei cu bani mulți, care nu au probleme...
poza de profil
Dragos
Tinta
Eu am nr. de ordine 5059 / 12.10.2020 la masura 1 - Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile. Pana azi, 16.12.2020, nicio notificare, absolut nimic. Bataie de joc si atat...
poza de profil
George
Calarasu
O mare porcarie. Fac parte dintre cei respinsi pentru ca nu am trimis contractul semnat, in 5 zile.
Am primit mesajul pentru contractare joi seara la ora 21.59, un mesaj pe email cu titlul - Cerere aprobata.
In prima faza am crezut ca e un spam, l-am deschis abia luni seara. Mesajul era :
Salut,
Cererea de finanțare aferentă întreprinderii...... S.R.L., identificată prin CUI/CIF..... , depusă la data de 13-10-2020 13:21, în cadrul măsurii "Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile", tipul "Întreprinderi mici și mijlocii care nu dețin salariați la data de 31.12.2019", a fost aprobată în urma evaluării.
IN MESAJ NU SE SPECIFICA FAPTUL CA TREBUIE SA TRIMIT CONTRACTUL IN 5 ZILE (macar de ar fi fost lucratoare).
Merti sun la banca si aflu de acolo ca trebuie trimis in 5 zile, deci eram la limita.
Penteu a ma inscrie la aceasta finantare, a trebuit sa achizitionez semnatura digitala. Am avut proasta inspiratie sa iau kitul de la certsign, care este foarte neintuitiv si neclara in utilizare. Cand era parola, cand era cod puk.
M-am grabit sa semnez digital contractul, si am reusit sa blochez device-ul dupa 1 parola gresita, desi cateva zile inainte semnasem digital niste documete (mai aveam doua incercari gresite anterior. Am sunat la certsign si sunt informat ca pot arunca la gunoi dispozitivul minune, si ca singura optiune este sa trec iar prin toate operatiunile de obtinere a semnaturii dogitale, care dureaza intre 3 (sau 5) si 10 zile lucratoare.
Am sunat in toate directiile, in speranta ca exista o solutie, dar peste tot am dat de acelasi raspuns: imposibil, daca nu depuneti contract semnat digital in 5 zile ati pierdut finantarea.
Am luat in urgenta alt kit de semnatura electronica, de la alta firma, (la care poti gresi parola de 12 ori), am semnat contractul si l-am depus cu intarziere de o saptamana, impreuna cu o contestatie, prin care am explicat toata situatia. Am primit un raspuns ieri, care imi confirma pierderea finantarii.
Cred ca asta este un bun exemplu pentru sistemul din Romania. Pana si conceptul de digitalizare poate sa se intoarca impotriva antreprenorilor, chiar daca au toate bunele intentii si respecta toate solicitarile. Au focut totul pe repede inainte, insa, asa cum vedem de nenumarate ori, normele de aplicare nu sunt gandite pentru diversele situatii care ar putea sa apara dupa demararea proiectului. Consecinta directa este faptul ca noi pierdem firavul suport pe care l-am fi primit din partea statului (de fapt din partea UE).
Am pierdut o gramada de timp, drumuri si cozi pe la banca, mesaje si sunt dezgustat de caeasta experienta.
Sunt convins ca mai sint ai altii in aceasta situatie, si sper sa se gaseasca o solutie pebtru aceasta problema.
Daca tot scriu despre problemele cu care ma confrunt:
Am vrut sa depun si pe Granturi pentru capital de lucru. S-a facut multa publicitate, ca vom primi finantari si chiar ma incadram fara probleme. Cand sa depun insa, am aflat ca este nevoie de un certificat care sa ateste scaderea cofrei de afaceri fata de anul anterior, dar care putea fi obtinut doar pana la o anumita data, de la care insa trecusera vreo 4 saptamani. Si despre aceasta conditie nu s-a scris nicaieri, desi am urmarit cu atentie articolele si noutatile in domeniu. Aubstiut probabil firmele de consultanta, insa nu mi se pare normal sa apelezi la un consultant pentru niste programe care ar trevui sa fie simple si usir de accesat pentru orice intreprinzator.
Am reusit sa scriu un mesaj cam lung. Scuze daca v-am plicitisit cu aceste detalii.
Daca aveti sugestii unde as putea trimite contestatii, poate aveti si alte solutii va rog sa comentati.
poza de profil
Daniel
Ramon
V ati obisnuit cu bani nemunciti, curios sunt eu, cei care au primit zeci de mii de euro moka, gratis, ce au dat gratis la clienti? Nu va este ma rusine? Nu mai merge afacerea? La revedere, cersiti bani, sa va dea statul bani...
poza de profil
O.
Constantin
Domnule Ramon, faceti o mare greseala sa considerati faptul ca stam cu mana intinsa ca la cersit. Daca ati fi studiat proiectul de finantare pentru capital de lucru, ai fi vazut ca aceste granturi (ajutoare) sunt in principiu bani care sa ajute firmele cu potential (care au avut profit, deci au platit TVA, impozit pe venit etc), care contribuie serios la Bugetul de Stat, deci, ajuta firmele sa se mentina pe piata ca sa poate cotiza si pe viitor la Bugetul de Stat. Este foarte rusinos sa numiti firmele mici si mijlocii (care sunt scheletul economiei) ca fiind CERSETORI. Eu de exemplu, si ca mine banuiesc ca sunt foarte multi, am platit in continuare taxele desi puteam sa ma prevalez de amanrea lor (si nu au fost mici), dar am considerat ca daca toti vom face acest lucru, bugetul statului sa va prabusi. Banii acestia nu sunt pentru bunul nostru plac, ei sunt doar o punte financiara, pentru a putea trece peste scaderea CA si pentru a putea mentine firmele pe piata. Este greu sa pornesti de la zero cu o firma. Dar probabil ca dupa modul de exprimare sunteti doar un benefiar al taxelor platite de noi, astia prostii, deci banuiesc ca lucrati la stat si aveti si program scrut de lucru. La dvs, munciti sau nu munciti, banii vin oricum. Toate cele bune
poza de profil
Anghel
Narcis
Domnule Ramon, cu tot respectul, sunteti total depasit de situatie.Mai mult ca sigur nu aveti nimic de-a face cu antreprenoriatul, cu realitatile, de multe ori dure, din spate.
poza de profil
Anghel
Narcis
"Unii dintre solicitanți au fost admiși de principiu în program, au primit contract de finanțare pentru semnat, dar nu l-au trimis înapoi semnat, în termenul de 5 zile și vor pierde micrograntul”." => am primit acceptul pe 19.11, am trimis contractul pe 20.11, m-au cerut sa resemnez contractul pe 16.12, am retrimis contractul semnat pe 17.12 iar pe 22.12 m-au respins ca nu am trimis contractul!!! Sa razi, sa plangi?? Stati sa vedeti justificarea la contestatie: "Deczia privind acceptarea la finanțare și contractual de finanțare au fost
primată de către contestatar în data de 19.11.2020. Contestatarul a semnat și încărcat contractual
în aplicație, dupa cum susține chiar el în contestație în data de 17.12.2020, depășind și
nerespectând termenul legal de 5 zile de la primire.Având în vedere considerentele arătate, Comisia de solutionare a contestatiilor respinge contestatia ca nefondata"
DESI AM FACUT TOTUL CA LA CARTE, DE PE O ZI PE ALTA, AM FOST RESPINS. UN GUST AMAR, CARE JUSTIFICA PE DEPLIN ... DEPLINA INCOMPETENTA. Nu mai spun ca in aplicatie , nu exista nici o urma de trasabilitate, nimic!!! Jenant.
poza de profil
Wiegand
Fleischer
Buna ziua!
Nu am gasit unde trebuiesc incarcate documentele justificative (documentele contabile) pentru masura granturi M1. Ma poate indruma cineva?
Va multumesc anticipat!

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri