Raluca Abrihan

Reprezentanţii Uber, Bolt şi Clever: Am ajuns la un consens cu Ministerul Transporturilor. Ce condiţii ar trebui să îndeplinească şoferii

Thumbnail

Reprezentanţii Uber, Bolt şi Clever anunţă că au ajuns la un consens cu Ministerul Transporturilor pentru un proiect de Ordonanţă care să reglementeze serviciile de ride sharing, proiect ce ar urma să fie pus în dezbatere publică azi. Ce condiţii vor trebui să îndeplinească şoferii care folosesc cele trei aplicaţii.

"Am ajuns la un consens cu Ministerul asupra unei părţi a solicitărilor pe care noi le-am formulat. Dar până nu se promulgă o astfel de Ordonanţă de urgenţă şi până nu este în vigoare situaţia nu se schimbă. Drept urmare e nevoie ca o astfel de ordonanţă să se adopte cât mai repede pentru că în continuare unu din doi şoferi continuă să nu iasă în stradă, în continuare sunt ridicate plăcuţe de înmatriculare şi se dau amenzi. Pentru noi este foarte importantă această lege.

Ni s-a promis că proiectul de OUG va fi pus astăzi în dezbatere publică la Ministerul Transporturilor.

Sunt câteva cerinţe critice din partea reprezentanţilor Uber, Bolt şi Clever pentru funcţionarea aplicaţiilor, de exemplu vârsta maximă a maşinilor să fie de 15 ani – propunerea iniţială a Ministerului era de maximum 8 ani, jumătatea mediei parcului auto la nivel naţional, un aspect imposibil de îndeplinit. Forma de proprietate era un aspect foarte important de menţionat în această lege – să fie acceptată atât proprietatea, cât şi leasingul, dar şi contractul de comodat", a dclarat, pentru StartupCafe.ro, Cătălin Codreanu, preşedintele Asociaţiei Coaliţia pentru Economia Digitală.

Şoferii vor avea de asemenea nevoie de ateste de la ARR (Autoritatea Rutieră Română), dovada că sunt şoferi profesionişti şi că sunt PFA.

Odată adoptată o astfel de ordonanţă va exista un cadru legal pentru aceste servicii, iar şoferii nu vor mai putea fi amendaţi pentru încălcarea legii taximetriei.

  • Toți șoferii trebuie să fie autorizați pentru transport alternativ, să dețină cazier judiciar, avize medicale și psihologice, să dețină atestat de conducător auto profesionist, să plătească asigurări și să dețină o casă de marcat pentru tranzacțiile efectuate cu plata în numerar;

  • Toate aplicațiile de transport alternativ trebuie să fie autorizate de către Ministerul Comunicațiilor și să achite o taxă anuală calculată în funcție de numărul de mașini înrolate;

  • Autoturismele care desfășoară transport alternativ trebuie autorizate de către Autoritatea Rutieră Română (ARR) și să respecte standarde de vechime - se arată într-un anunţ făcut de Clever.

Săptămâna trecută a întrat în vigoare OUG privind transportul în regim de taxi. Acestă ordonanţă elimină sintagma "în mod repetat" din Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi. Concret, până acum, persoanele fizice sau juridice care efectuau în mod repetat transport public de persoane, contra cost, erau sancţionate cu amenzi de la 1.000 lei, la 5.000 lei. Însă, odată cu eliminarea acestei sitagme autorităţile nu vor fi nevoite să demonstreze că şoferii Uber, Bolt sau Clever transportă persoane în regim de taxi în mod repetat, este suficent să fie prinşi făcând asta o sigură dată pentru a fi amendaţi.

DOCUMENT Ce prevede proiectul de OUG pentru ride-sharing: Ce trebuie să ştie şoferii Uber, Bolt şi Clever. Posibile amenzi

Primele efecte ale ”ordonanţei anti Uber”: Mai puţini şoferi, timp mare de aşteptare

Parallax

Vizualizari
29802
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri