Denisa Crăciun

Reguli noi în restaurante de miercuri, 15 martie. Ce trebuie să conțină meniurile

Meniu la restaurante

De miercuri, 15 martie, intră în vigoare noi reguli pentru restaurante, fast-food-uri sau cantine, care vor trebui să adauge în meniuri toate ingredientele folosite în preparate, cantitatea lor și valorile nutriționale.

Totodată, vor trebui să menționeze în meniuri și numărul de E-uri, după cum a precizat președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, în ianuarie 2023.

Inițial, aceste noi reguli trebuiau aplicate din decembrie 2022, așa cum am mai scris pe StartupCafe.ro, însă în urma unor rugăminți din partea asociațiilor patronale și federațiilor s-a stabilit intrarea în vigoare a Ordinului nr. 201/2022 începând cu data de 15 martie 2023, considerată Ziua Consumatorului la nivel mondial. 

Practic, potrivit ANPC, patronii de restaurante, firmele de catering sau fast-foodurile trebuie:

  • să ofere informații despre tipul și cantitatea ingredientelor care depășesc 20g în produsul finit/ mâncărea furnizată;
  • să ofere informații privind declarația nutrițională și a aditivilor utilizați astfel încât acestea să fie disponibile și accesibile direct la locul de desfacere sau oferire a acestor produse sau, în cazul comercializării la distanță, să fie disponibile consumatorului înainte de finalizarea comenzii;
  • declarația nutrițională trebuie să afișeze valoarea energetică și cantitățile de grăsimi, de acizi grași saturați, de zaharuri și de sare.

Toate aceste informații ar trebui menționate într-un loc vizibil, ușor accesibil, fără a fi ascunse de alte materiale scrise sau fotografice, lângă produs, pe un panou sau pe lista meniu.

În cazul în care preperatele furnizate de unitățile de restaurație colective sunt oferite spre vânzare în mai multe locuri diferite, în cadrul aceleiași unități, informațiile referitoare la ingrediente trebuie prezentate consumatorului în fiecare dintre aceste locuri.

În cazul preparatelor expuse spre vânzare prin intermediul unei tehnici de comunicare la distanță, informațiile trebuie să figureze pe suportul de vânzare la distanță, pe eticheta de preț sau pe ambalajul de transport, precum și în orice material publicitar.

Parallax

Vizualizari
1178
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri