Raluca Abrihan

Cea mai mare companie de livrare mâncare vrea să renunţe la modelul de lucru cu freelanceri

Thumbnail

Şeful Just Eat Takeaway.com, care oferă servicii de livrare de mâncare inclusiv în România spune că ar vrea să renunţe la modelul de muncă cu colaboratori şi să aibă proprii angajaţi. Colaboratorii beneficiază de un program de muncă flexibil da nu şi de aceleaşi drepturi ca angajaţii, precum concedii şi taxe plătite - spune Jitse Groen, fondatorul companiei, potrivit BBC.

Compania europeană Just Eat Takeaway.com a cumpărat în această vară Grubhub, un serviciu de livrare mancare din SUA, la o valoare de 7,3 miliarde de dolari, devenind astfel cel mai mare serviciu de acest fel din lume, excluzând piaţa din China.

Jitse Groen, care conduce Just Eat, companie pe care a fondat-o în urmă cu 20 de ani, spune că ar prefera să-și o conducă firmă care să lucreze cu personal propriu care să beneficieze de mai multă protecție la locul de muncă.

Colaboratorii (gig workers) au un program de muncă mai flexibil, dar, în mod normal, nu beneficiază de aceleaşi drepturi ca angajaţii, precum concedii plătite, iar de cele mai multe ori îşi plătesc singuri asigurările sociale şi taxele la stat.

În multe industrii coronavirusul a făcut ca veniturile pentru aceşti muncitori să fie tot mai nesigure, drept urmare şeful Takeaway ar vrea ca cel puţin in Europa serviciul să lucreze cu angajaţi, care sa aibă condiţii mai bune de muncă, scrie BBC.

"Suntem o mare companie multinațională cu destul de mulți bani și vrem să ne asigurăm oamenii. Vrem să fim siguri că au mai multe beneficii, că plătim impozite pe acei lucrători", mai spune Jitse Groen.

El subliniază totuşi că în unele ţări modelul de muncă cu freelanceri s-ar putea să mai fie păstrat o perioadă.

Anul trecut, compania olandeză Takeaway.com a preluat serviciul de livrări danezo-britanic Just Eat, pentru 6,2 miliarde de lire sterline (aproape 8 miliarde de dolari), printr-o tranzație în acțiuni.

În România, Takeaway.com a pătruns începând din februarie 2018. Atunci, gigantul online a cumpărat grupul bulgar Hello Hungry, care deținea serviciul de livrări de mâncare Oliviera, care opera în România, precum și aplicația similară din Bulgaria, BGMenu.bg. Achiziția s-a ridicat la 10,5 milioane euro, în numerar.

În continuare, în România Takeaway.com operează prin firma HELLOHUNGRY S.A. În anul 2018, aceasta a avut o cifră de afaceri de 1,9 milioane de euro și pierderi de 165.000 de euro, cu un număr mediu de 35 de angajați, conform datelor oficiale colectate de Termene.ro.

 

Parallax

Vizualizari
6037
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri