Adi Iacob
La scurt timp după ce Spotify s-a listat oficial la bursa din New York, compania de audio-streaming a achiziționat încă un start-up din industria muzicală, care ar putea ajuta compania suedeză să-și rezolve una dintre cele mai mari probleme — licențierea muzicii.
Spotify a cumpărat startup-ul Loudr din San Francisco, care permite utilizatorilor și companiilor să "obțină cu ușurință licențe pentru a distribui înregistrări (audio) ca descărcări digitale, tonuri de apel, CD-uri sau discuri vinil", scrie Forbes.
În esență, Loudr facilitează procesele care îi ajută pe cei care folosesc muzica în diferite tipuri de conținut, precum producători de videoclipuri și la alte servicii de muzică digitală, să identifice cine trebuie plătit atunci când este folosită o anumită melodie.
Sună destul de simplu, dar urmărirea melodiilor și asigurarea că artiștii/casele de discuri primesc sumele corecte de bani este o treabă grea și pe care multe companii, în special Spotify, au eșuat să o rezolve.
Milioane de dolari au fost pierdute sau reținute din cauza lipsei de date sau a datelor incorecte, iar Spotify a fost lovit de procese în instanță care i-au afectat imaginea și ar putea conduce la sancțiuni financiare. Identificarea deținătorilor de drepturi de autor este una dintre cele mai dificile părți ale unei platforme de streaming și chiar și cei mai mari jucători din această industrie au nevoie de ajutor.
Wixen Music Publishing, compania care licențiază melodii în numele lui Tom Petty, Neil Young, The Doors și a altor muzicieni, a dat în judecată Spotify pentru încălcarea drepturilor de autor în luna ianuarie și dorește să primească daune în valoare de 1,6 miliarde de dolari, scrie Cnet.com.
Spotify a început să vândă acțiuni în aprilie, prețul de deschidere fiind de 165,90 dolari, însă la momentul redactării acestui articol, prețul ajunsese la 149,10 dolari.
Loudr este prima achiziție a startup-ului suedez din 2018 (pentru o sumă nedivulgată) , dar având în vedere frecvența cu care Spotify cumpără alte firme mai mici, probabil că aceasta nu va fi ultima sa achiziție din acest an. În 2017, Spotify a cumpărat cinci companii.
Baza de date a startup-ului suedez conține peste 35 de milioane de melodii, disponibile atât pentru utilizatorii variantei gratuite, dar şi celor care au optat pentru varianta Premium.
Serviciul a fost lansat recent şi în România. Are contracte cu casele de discuri de la noi, iar artiştii români au acces la platformă şi la date privind publicul care le ascultă muzica.
Citește și Spotify se lansează în România. Artiştii români au acces la platformă
Startup-ul nu lucreza direct cu artiștii independenți, care nu sunt au un reprezentant precum o casa de discuri, ceea ce potrivit presei de specialitate s-ar putea schimba pe viitor. “Spotify ar putea începe să ofere în platformă un loc artiştilor care vor să îşi facă propriul spaţiu crativ şi pagini de profil astfel încât aceştia să poată trece de casele de discuri şi să ajungă direct la fani”, spune Mark Mulligan, reprezentant MIDia Research.
Citește și Spotify se listează la bursă. Startup-ul ar putea fi evaluat la 20 miliarde dolari