Denisa Crăciun

Ce joburi ar putea avea ChatGPT în firmele din România

joburile lui chatgpt

Popularul „robot” ChatGPT ar putea îndeplini anumite sarcini și roluri, mai ales cele care implică muncă repetitivă, în firmele din România, arată o analiză realizată de mai multe companii de IT, marketing digital și HR de la noi din țară.

ChatGPT, care generează răspunsuri și texte cu ajutorul inteligenței artificiale, ar putea fi asistent, arhivist, analist de date, creator de conținut pentru blog sau copywriter junior, având un rol de suport pentru angajații români, arată analiza.

De asemenea, poate reduce anumite sarcini ale angajaților și le oferă noi oportunități profesionale.

„Astfel, aceștia pot să obțină funcții mai importante și să evolueze profesional și personal”, susțin în analiză reprezentanți de la companii din România.

„ChatGPT poate scăpa angajații români de munca plictisitoare”

Chatbot-ul lansat de laboratorul de inteligență artificială OpenAI nu ar putea înlocui angajații, spun companiile din România, ci doar ar putea să preia o parte din activitățile zilnice, în special cele de rutină. 

„În momentul acesta, ChatGPT ar putea avea cu succes un post de arhivist, pentru generarea diverselor informații legate de evenimente, și un post de copywriter junior”, crede Andrei Georgescu, co-fondator White Image, companie de email marketing din România.

În plus, aplicația nu va putea înlocui munca unui profesionist, ținând cont că în prezent livrează foarte multe răspunsuri eronate, însă diverse poziții de juniori ar putea fi afectate, mai spune el.

De cealaltă parte, există antreprenori care susțin că tehnologiile avansate, cum este și ChatGPT, reprezintă o manifestare a nevoilor de automatizare a mediului de business. 

„ChatGPT poate prelua orice task repetitiv, cum ar fi informări necesare clienților sau sarcini de evaluare cum sunt sondajele de măsurare a satisfacției clienților. Astfel, îi pot susține pe angajații mei să scape de munca plictisitoare și să aibă timp și energie să fie creativi. Pentru roboți nu este importantă poziția ierarhică, așă că nu m-aș responsabiliza să îl promovez, ci să îl încarc cu cât mai multe sarcini de comunicare interdepartamentală sau cu clienții”, declară Roxana Epure, Managing Partner NextUp Solutions, companie IT românească.

Dacă ChatGPT ar fi un angajat, ar primi un post pentru suport pentru ajutarea angajaților, pentru a putea învăța și optimiza fluxurile din fiecare departament, susține și Daniel Ene, CMO&Partner Limitless Agency, agenție de marketing digital.

Tehnologiile ca ChatGPT ar putea îndeplini parțial anumite joburi, precum cele de analiză a datelor, programare, cercetare sau administrare de date, e de părere Elena Georgescu, fondator al companiei de headhunting True People.

Pe de altă parte, joburile care necesită creativitate, interacțiune umană și inteligență emoțională ridicată nu vor fi ușor de replicat de astfel de tehnologii.

Poate ChatGPT să înlocuiască managerii în companii?

Deși ChatGPT poate îndeplini diverse sarcini și roluri într-o organizație, nu are aceleași abilități și calități pe care le au oamenii și care sunt necesare pentru pozițiile de conducere, potrivit companiei Metaminds.

ChatGPT ar fi mai potrivit ca instrument sau asistent decât ca angajat sau manager într-o organizație. ChatGPT poate ajuta în cercetare, analiză, raportare, comunicare și rezolvare de probleme, dar nu poate înlocui judecata umană, creativitatea, empatia, etica și viziunea”, explică Marius Marinescu, CTO Metaminds.

Totodată, ChatGPT poate fi folosit și pentru activități distructive, de infractorii cibernetici, pentru a genera e-mailuri de phishing sau cod malițios pentru atacuri malware pe scară largă, atacuri ce pot ocoli metodele tradiționale de detectare.

Tehnologia ChatGPT nu are capabilități de a lua decizii logice care implică critica fiindcă momentan nu excelează la acest capitol, motiv pentru care nu ar putea ajunge foarte sus în ierarhie, consideră reprezentanții companiei de IT Thoughtworks România. 

Astfel, un rol potrivit ar putea fi acela de asistent inteligent pentru departamentul de Customer Support, unde poate îndruma clienții în diferite procese operaționale sau furniza informații de bază.

Având în vedere că principala abilitate a ChatGPT este crearea de text, acesta ar putea avea un rol important în activitățile de marketing, aducând schimbări în industria creativă.

ChatGPT poate fi folosit parțial în activități de creație și de SEO în agenții de publicitate, de marketing digital sau în departamentele de marketing ale companiilor.

Nu cred că ChatGPT ar putea fi o tehnologie de bază în marketing, în condițiile în care toate informațiile pe care le furnizează trebuie verificate și nu poate analiza situații complexe. Oricât se speculează pe această temă suntem departe de acest punct”, explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

În cele din urmă, din perspectiva de recrutare de angajați, Elena Georgescu, fondatoarea True People, susține că inteligența artificială poate înlocui toate rolurile care se bazează pe informații și analiza datelor, însă nu și pe cele care se bazează pe componenta umană, emoțională, pe empatie și pe relația între oameni.

Joburi cu componenta tip chatbot pentru customer support, roluri de analist, raportări de date, elemente de comunicare și programare de bază pot fi făcute de tehnologie, însă este puțin probabil ca AI să preia roluri de strategie și de leadership și de comunicare de criză sau chiar comercială.

Parallax

Vizualizari
1624
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri