Adi Iacob

Inteligența artificială este arma secretă a Google pentru revitalizarea produselor sale vechi: De la Maps și News la Duplex

Thumbnail

Google a șocat mulțimea de la conferința dezvoltatorilor I/O din această săptămână, unde a prezentat "Duplex", un sistem de voce asemănător omului pentru produsul său Assistant, care efectuează apeluri telefonice în numele utilizatorilor.

 

 

Însă, în timp ce Duplex rămâne un experiment — care probabil va fi dezbătut în următoarea perioadă — abordarea inteligenței artificiale (AI) de către companie s-a îndreptat spre revitalizarea produselor sale mai vechi. Google a lansat multe modificări la produsele existente și, care vor avea un impact mult mai vizibil asupra modului în care vom folosi software-ul pentru a interacționa cu lumea în viitorul apropiat.

De exemplu, Google utilizează AI pentru a îmbunătăți atât Maps, cât și News, platforme care au fost prin preajmă de 13 și respectiv 15 ani.

Pentru aplicația Maps, Google a prezentat o viitoare facilitate care va ajuta utilizatorii în navigarea pedestră folosind realitatea augmentată. 

Citește și VIDEO Google Maps va folosi realitatea augmentată

Pentru serviciul său de e-mail, Google a adăugat o nouă funcție numită Smart Compose, pentru ajuta utilizatorii să scrie mai repede mesajele cu ajutorul inteligenţei artificiale.  Noua funcție are rolul de a ajuta în compunerea mailurilor prin sugerarea unor fraze complete în contextul particular al fiecărui mesaj, potrivit unei postări pe blogul Google.

Citește și Gmail ajută utilizatorii să scrie mesaje mai repede cu o funcție bazată pe inteligența artificială

Și Google News a primit un upgrade. Pe lângă un nou design, serviciul de știri va afișa conținut pe baza algoritmilor de inteligență artificială. Google News va evalua știrile în funcție de interesele personale ale utilizatorilor și evenimentele din regiunea în care se află.

 

 

Compania speră că acest lucru va fi un mod imparțial de a aborda știri complexe, bazându-se pe AI pentru a surprinde întregul scop al unei povești și pentru a prezenta cititorilor cu cât mai multe informații posibil. 

"Dacă doriți să obțineți o perspectivă mai aprofundată asupra unei povesti, funcția Full Coverage oferă o imagine completă a modului în care această poveste este raportată dintr-o varietate de surse", explică Trystan Upstill, managerul de produs al Google News.

Aceste modificări la Maps și News nu au primit aceeași atenție în presă precum conversația cu Duplex sau chiar progresele mai generale făcute pentru Google Lens, platforma companiei de recunoaștere a obiectelor și a textului. Are sens. Atât Duplex, cât și Lens sunt proiecte mai transparente, de ultimă oră, care arată cum software-urile pot înțelege imagini și text și poate chiar să imite viziunea și limbajul uman (la un nivel înspăimântător în mintea multor critici).

Dar progresele înregistrate de AI la produse precum Google Maps și News vor fi simțite de utilizatori mai repede în viața de zi cu zi.

Cu siguranță Google știe cum să utilizeze aceasta tehnologie în schimbare în moduri cât mai productive, semnificative, pentru a aduce beneficii tangibile publicului. Google este deja cea mai utilizată platformă care ajută oamenii să găsească informații pe internet și să se deplaseze în lumea reală.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
5606
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.