Raluca Abrihan

Întâlnire cu şeful Google: Sundar Pichai a anunțat la Varșovia noi investiții în regiune. Care sunt prioritățile în Europa Centrală și de Est

Thumbnail

Sundar Pichai, CEO al Google, a anunțat într-o rară călătorie în regiunea Europei Centrale și de Est că vor urma investiții de 20 de milioane de dolari în creșterea competențelor digitale. Pichai a explicat și care sunt prioritățile Google pentru țările din regiune: sistemul Android, aplicații, startup-uri, cloud. În plus, Google a lansat asistentul vocal în Polonia și alte țări vor urma, însă implementarea durează, fiindcă trebuie făcută cu prudență.

”Mă bucur mult să revin în regiune, cred că ultima oară am fost aici acum opt ani când am lansat Chrome. Tehnologia merge înainte, cu domenii precum inteligența artificială și machine learning și alte aemenea, așa că vedem multe oportunități în regiunea Europei Centrale și de Est, pentru a realiza transformarea digitală”, a declarat CEO-ul Google într-o întalnire cu jurnaliştii, unde a fost prezentă şi HotNews.ro.

Polonia este centrul pe regiune al Google: compania are câteva sute de angajați și a deschis și un campus, un loc gândit să ajute dezvoltarea startup-urilor. Campusul a fost deschis în noiembrie 2015 într-un cartier al Varșoviei numit Praga și recent a fost extins.

Pichai spune că Google are planuri pe termen lung în regiune și numeroase programe în care va investi, foarte important fiind cel pentru îmbunătățirea competențelor digitale. Programul a fost lansat în 2015 și Google este mulțumită de rezultate, astfel că va investi alte 20 milioane dolari până în 2020.

Este vorba de o regiune cu peste 100 de milioane de locuitori și multe țări, regiune unde Polonia și România sunt cele mai mari state.

”Nu vrem să se petreacă un nou exod al creierelor, ci vrem ca oamenii să rămână să lucreze în țările lor, chiar și pentru Google”,a spus premierul polonez Mateusz Morawiecki care l-a găzduit pe șeful Google.

Thumbnail

Pichai a fost prezent la o masă rotundă organizată de premierul Morawiecki unde au fost reprezentanți ai țărilor din regiune. Din partea României a fost Ionuț Valeriu Andrei, secretar de stat la MCSI.

De la Varșovia, șeful Google a mers la Berlin unde a inaugurat un nou birou al Google care în Germania are 1.400 de angajați.

Care sunt prioritățile Google în regiune

”Nu construim doar servicii, ci și platforme. Vom investi în regiune mai ales pentru platforma Android care este foarte populară în țările din zonă și avem în vedere dezvoltatorii care vor construi aplicații pentru fiecare țară în parte. Există mult talent în regiune și de aceea am investit încă de acum câțiva ani și am lansat și Google for Startups”, spune Sundar Pichai.

”Așadar, investim în Android pentru a ne asigura că merge totul bine, dar și cloud-ul oferă oportunități similare, mai ales cu Google Play, și vom avea grijă ca partea de cloud să se dezvolte în regiune. ”Cel mai încântat sunt de Assistant”.

Google a lansat foarte recent asistentul său vocal în poloneză, ceea ce înseamnă că acesta poate ”înțelege” comenzi vocale complexe în poloneză, iar dezvoltatorii pot crea aplicații și diverse seturi de comenzi. ”Sunt bucuros că l-am lansat în Polonia, va fi de lucru pentru a-l aduce în alte țări din regiune, dar sunt hotărât să o facem”.

De ce durează mult până când Google Assistant poate fi ”localizat” pentru o anumită țară

Pichai a explicat că lansarea cuprinde mai multe etape, multe discuții, dar și alegerea momentului potrivit este esențială.

”Ne-am dat seama că funcționează bine doar dacă lucrezi cu mulți parteneri care crează conținut local bogat. Trebuie făcute investiții în fiecare țară pentru a ne asigura că totul funcționează bine, iar când experimentezi cu ceva nou este complicat să închei în același timp toate parteneriatele locale. Nu vrei să o faci prea repede când produsul nu este gata încă și acesta este echilibrul pe care încercăm să-l menținem. Noi am învățat la Google că dacă instalăm echipe de ingineri în diverse regiuni, echipa va face lucruri mai întâi pentru regiunea respectivă”.

El spune că, dacă va crește numărul de ingineri într-o regiune, produsele se vor lansa mai repede acolo. ”Nu mai mergem pe ideea că orice trebuie să se lanseze în SUA mai întâi, ci vrem ca lucrurile să reflecte și modul în care sunt distribuiți utilizatorii noștri la nivel global”

Principalul anunț este legat de noi investițiii (20 milioane dolari până în 2020) pentru competențe digitale în regiune. ​Google a lansat în 2016 în România programul Atelierul Digital, o platformă online gratuită care ofera tinerilor pregătire în domeniul marketingului digital și în dezvoltarea afacerii cu ajutorul internetului.

Atelierul Digital oferă pregătire în lumea digitală sub forma unor cursuri video gratuite, pe o gamă cuprinzătoare de domenii: de la cum să-ți construiești prezența online, la campanii de marketing în social media sau utilizarea mediului mobil pentru a atrage noi clienți. Utilizatorii pot alege o anumită temă pe care vor să se pregătească sau să urmeze întregul curs online. La final, pot alege să dea un test și, dacă îl trec, vor primi o certificare din partea Google și IAB Europe.

Programul "Digital Skills" (din care face parte și Atelierul Digital) a fost lansat in 2015.

 

Parallax

Vizualizari
1687
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri