Adi Iacob
Google își revizuiește interdicțiile cu privire la promovarea monedelor digitale precum bitcoin sau ether și va permite afișarea de reclame online pentru “criptomonedele reglementate”, după ce a interzis anunțurile respective la începutul acestui an.
Astfel, compania americană va permite exchange-urilor reglementate de criptomonede să cumpere anunțuri prin intermediul platformei sale, începând de luna viitoare, potrivit unei actualizări a politicilor de publicitate. Momentan, acest tip de reclame vor fi disponibile doar în Statele Unite și Japonia.
"Agenții de publicitate vor trebui să fie certificați de Google pentru țara în care vor difuza anunțurile lor. Agenții de publicitate vor putea solicita certificarea odată ce noile reguli vor intra în vigoare, în luna octombrie. Aceasta politică se va aplica la nivel global tuturor conturilor care promovează aceste produse financiare”, notează compania pe site-ul său.
Inițial, în martie, Google a făcut schimbări asupra politicilor companiei legate de serviciile financiare pentru a interzice anunțurile publicitare legate de criptomonede, inclusiv ofertele inițiale de monede (ICO), portofele electronice și sfaturi de tranzacționare, a afirmat atunci Jessica Stansfield, Head of Global Product Policy - Monetized Products, Google Trust and Safety, EMEA, pentru StartupCafe.ro.
Citește și Google va interzice reclamele la criptomonede
Abordarea Google față de monedele digitale a urmat după ce Facebook a introdus o interdicție similară la începutul acestui an (ianuarie). Dar, și rețeaua de social media a revenit asupra deciziei ulterior, în iunie și a început să permită animitor advertiseri să promoveze criptomonede și conținut care are legătură cu acestea.
Citește și Facebook își revizuiește interdicțiile la promovarea criptomonedelor
„Începând din 26 iunie, ne actualizăm politica pentru a permite afișarea reclamelor care promovează criptomonede și conținut care are legătură cu ele, din partea unor advertiseri aprobați în prealabil. Dar vom continua să interzicem reclamele care promovează binary options și oferte inițiale de criptomonede (ICO)”, a anunțat Facebook, pe blogul său de business.
Ambele companii au invocat siguranța utilizatorilor, menționând că acele reclamele sunt adesea asociate cu practici de reclamă înșelătoare sau escorcherie, cum ar fi binary options sau oferte inițiale de criptomonede (ICO).