Denisa Crăciun

Garanția pe sticlă: Consumatorii și magazinele pot anunța pe WhatsApp problemele Sistemului Garanție-Returnare (ministru)

apă

Românii și comercianții pot sesiza neregulile privind Sistemul Garanție-Returnare (SGR) pentru ambalaje prin aplicația WhatsApp, a anunțat, luni, ministrul Mediului, Mircea Fechet.

Avem un număr de telefon, hotline, cum îi mai spunem noi, unde orice cetățean și chiar și magazinele au dreptul și au posibilitatea, prin intermediul aplicației WhatsApp, să ne aducă nouă, celor de la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor disfuncționalități ale sistemului. Ba un comerciant refuză să plătească garanția, alt comerciant are RVM-ul blocat, poate că cei de la RetuRO întârzie să debaraseze un magazin mai mic sau mai mare. Toate aceste lucruri vrem să le știm pentru a le rezolva cât de repede. Și un lucru în plus pe care vreau să-l precizez este acela că i-am rugat pe colegii mei de la Minister să-mi instaleze aici, la mine în birou, unul dintre terminalele de WhatsApp pentru a vedea și eu în timp real și cum se rezolvă toate aceste plângeri și mai ales ce mai spun românii despre SGR”, a spus ministrul Fechet într-o postare pe Facebook.

De la implementare și până în prezent, sistemul de garanție-returnare a stârnit nemulțumiri atât din partea comercianților și a patronilor din HoReCa, cât și din partea consumatorilor români.

Inclusiv ministrul Mediului, Mircea Fechet, spunea în februarie 2024 pentru HotNews.ro că a avut dificultăți la returnarea ambalajelor cu siglă SGR: de la logoul foarte mic tipărit pe anumite ambalaje, la containere pline sau care nu funcționează și angajați ai „micilor magazine de cartiner” care „nu erau încă familiarizați cu sistemul”.

De cealaltă parte, patronii români de restaurante au reclamat că procesul de colectare a ambalajelor este dificil. Membrii organizației HORA au cerut Ministerului Mediului în aprilie 2024 amânarea obligațiilor de colectare a ambalajelor prin SGR, „până în momentul în care se va dovedi că funcționează și că nu este nevoie de costuri majore” din partea acestora.

Ei au reclamat că restaurantele se confruntă cu probleme la depozitarea sacilor de ambalaje și că trebuie să fie atente la manipularea sticlelor respective în zadar, întrucât se deteriorează când RetuRO le preia.  

„În saci avem sticle de diferite băuturi, vin, sucuri, apa. Unele dintre ele sunt golite complet, altele nu. Dacă nu vine a doua zi RetuRO să-ți ia tot ceea ce ai reciclat, atunci încep să curgă zoaie din sacii respectivi, într-o cameră în care trebuie cumva special alocată pentru această depozitare”, a declarat Daniel Mischie, membru al Consiliului Director HORA și CEO al grupului de restaurante CityGrill, așa cum am arătat pe StartupCafe.ro.

Comercianții și consumatorii care întâmpină probleme privind SGR pot transmite sesizări pe WhatsApp, la numărul 0726.715.142, a anunțat ministrul Fechet. 

Parallax

Vizualizari
2475
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri