Claudiu Zamfir
Compania românească Dante International, care operează afacerea de comerț online eMAG, a revenit pe profit, în anul 2022, după ce înregistrase pierderi în anul 2021, conform rezultatelor anunțate, luni, de firmă, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.
În 2022, Dante International - compania care cuprinde eMAG România, o parte din vânzările din eMAG Ungaria și Bulgaria, precum și Fashion Days - a avut o cifră de afaceri de 7,1 miliarde de lei și un profit de 123,7 milioane de lei. Veniturile totale ale firmei au fost de 7,2 miliarde de lei, conform datelor oficiale de la Ministerul Finanțelor.
Astfel, compania a revenit pe profit în anul 2022, după pierderile de 181,8 milioane de lei înregistrate în 2021. Și asta după ce veniturile totale i-au scăzut în 2022 cu 2,7%, de la 7,4 miliarde de lei, cât făcuse în 2021.
De asemenea, în anul 2022, compania a avut un număr mediu de 3309 salariați, cu 359 de oameni mai puțini decât în 2021 (scădere de personal de 9,7%).
În 2022, eMAG a investit 1,123 miliarde de lei, urcând investițiile totale din ultimii doi ani la peste 2 miliarde de lei pentru a răspunde nevoilor celor 9 milioane de clienți din România, Ungaria și Bulgaria, conform datelor comunicate de companie.
Investiții de 450 de milioane de lei (de șase ori mai mari fata de anul 2021) în dezvoltarea în Ungaria și Bulgaria. Aceste investiții s-au canalizat către logistică, dar și către îmbunătățirea serviciilor și diversificarea ofertei cu ajutorul sellerilor din Marketplace.
„Investițiile consistente din ultimii ani în infrastructura pentru ecommerce și tehnologie au pregătit terenul pentru creștere în regiune, răspunzând oricăror nevoi ale clientului: gama mare de produse livrate rapid și ieftin prin easybox și Genius, promoțiile și prețurile bune, serviciile financiare care le permit clienților să își cumpere produsele mult dorite. Deja, din primul an după pandemie, clienții au înțeles valoarea creată și au plasat cu 10% mai multe comenzi în business-urile din ecosistemul regional format din eMAG, Tazz, Fashion Days si Freshful. Pe această construcție sănătoasă pornim cu încredere pe drumul în care ecommerce își va atinge potențialul, reluându-și ritmul de creștere”, a spus Tudor Manea, CEO Group eMAG.
eMAG a fost fondat în anul 2001, de Radu Apostolescu, Dan Teodosescu și Bogdan Vlad. Magazinul online românesc a crescut destul de rapid mai ales după ce pachetul majoritar de acțiuni a fost cumpărat de Asesoft Distribution, companie controlată atunci de Iulian Stanciu și de omul de afaceri Sebastian Ghiță, de numele căruia sunt legate o și serie întreagă de controverse. În anul 2012, eMag a fost preluat (70%) de fondul de investiții sud-african Naspers. Dintre cei 3 fondatori ai magazinului online, Radu Apostolescu a rămas ultimul în companie. În 2014 și el și-a vândut ultimul pachet de acțiuni, de 8,4%, către Naspers și Iulian Stanciu. Pe lângă fondul de investiții Naspers, doar Iulian Stanciu a mai rămas acționar (minoritar) în eMag.
În 2021, Tudor Manea a preluat funcția de CEO al grupului eMAG de la Iulian Stanciu, care a trecut atunci pe o poziție de președinte executiv. De asemenea, în 2023, Irina Pencea a fost numită general manager al magazinului online eMAG.