Claudiu Zamfir

eMAG a revenit pe profit în 2022, după piederea înregistrată în 2021

Program eMAG

Compania românească Dante International, care operează afacerea de comerț online eMAG, a revenit pe profit, în anul 2022, după ce înregistrase pierderi în anul 2021, conform rezultatelor anunțate, luni, de firmă, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

În 2022, Dante International - compania care cuprinde eMAG România, o parte din vânzările din eMAG Ungaria și Bulgaria, precum și Fashion Days - a avut o cifră de afaceri de 7,1 miliarde de lei și un profit de 123,7 milioane de lei. Veniturile totale ale firmei au fost de 7,2 miliarde de lei, conform datelor oficiale de la Ministerul Finanțelor.

Astfel, compania a revenit pe profit în anul 2022, după pierderile de 181,8 milioane de lei înregistrate în 2021. Și asta după ce veniturile totale i-au scăzut în 2022 cu 2,7%, de la 7,4 miliarde de lei, cât făcuse în 2021.

De asemenea, în anul 2022, compania a avut un număr mediu de 3309 salariați, cu 359 de oameni mai puțini decât în 2021 (scădere de personal de 9,7%).

În 2022, eMAG a investit 1,123 miliarde de lei, urcând investițiile totale din ultimii doi ani la peste 2 miliarde de lei pentru a răspunde nevoilor celor 9 milioane de clienți din România, Ungaria și Bulgaria, conform datelor comunicate de companie.

eMAG, în cifrele pe anul 2022:

  • Cu 10% mai multe comenzi plasate în ecosistemul regional eMAG în 2022 față de anul precedent, în mai multe categorii de produse.
  • Gama de produse la nivel regional a ajuns la aproape 19 milioane, cu peste 4 milioane mai mult decât anul trecut.
  • Peste 5.000 de comercianți independenți din România, prezenți pe marketplace-ul eMAG, vând în Ungaria, iar 2.500 în Bulgaria.
  • În România, peste jumătate de milion de clienți eMAG cumpără și economisesc cu Genius.
  • Investițiile în tehnologie pentru dezvoltarea de servicii cu valoare adăugată pentru clienți s-au ridicat anul trecut la 164 milioane de lei. Astfel, eMAG a continuat să dezvolte și să îmbunătățească serviciul de livrare, ofertele promoționale și serviciul Genius, disponibil în patru platforme de shopping - eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful
  • Peste 1,3 milioane de clienți eligibili pot achita în rate direct din contul eMAG MyWallet în România. Vânzările înregistrate prin intermediul serviciilor de plată în rate au ajuns să dețină acum o pondere de peste 7% din totalul vânzărilor înregistrate pe eMAG, dublu față de anul trecut.

Investiții de 450 de milioane de lei (de șase ori mai mari fata de anul 2021) în dezvoltarea în Ungaria și Bulgaria. Aceste investiții s-au canalizat către logistică, dar și către îmbunătățirea serviciilor și diversificarea ofertei cu ajutorul sellerilor din Marketplace.

„Investițiile consistente din ultimii ani în infrastructura pentru ecommerce și tehnologie au pregătit terenul pentru creștere în regiune, răspunzând oricăror nevoi ale clientului: gama mare de produse livrate rapid și ieftin prin easybox și Genius, promoțiile și prețurile bune, serviciile financiare care le permit clienților să își cumpere produsele mult dorite. Deja, din primul an după pandemie, clienții au înțeles valoarea creată și au plasat cu 10% mai multe comenzi în business-urile din ecosistemul regional format din eMAG, Tazz, Fashion Days si Freshful. Pe această construcție sănătoasă pornim cu încredere pe drumul în care ecommerce își va atinge potențialul, reluându-și ritmul de creștere”, a spus Tudor Manea, CEO Group eMAG.

eMAG a fost fondat în anul 2001, de Radu Apostolescu, Dan Teodosescu și Bogdan Vlad. Magazinul online românesc a crescut destul de rapid mai ales după ce pachetul majoritar de acțiuni a fost cumpărat de Asesoft Distribution, companie controlată atunci de Iulian Stanciu și de omul de afaceri Sebastian Ghiță, de numele căruia sunt legate o și serie întreagă de controverse. În anul 2012, eMag a fost preluat (70%) de fondul de investiții sud-african Naspers. Dintre cei 3 fondatori ai magazinului online, Radu Apostolescu a rămas ultimul în companie. În 2014 și el și-a vândut ultimul pachet de acțiuni, de 8,4%, către Naspers și Iulian Stanciu. Pe lângă fondul de investiții Naspers, doar Iulian Stanciu a mai rămas acționar (minoritar) în eMag.

În 2021, Tudor Manea a preluat funcția de CEO al grupului eMAG de la Iulian Stanciu, care a trecut atunci pe o poziție de președinte executiv. De asemenea, în 2023,  Irina Pencea a fost numită general manager al magazinului online eMAG.

Parallax

Vizualizari
3119
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri