Claudiu Zamfir

Rețeaua socială audio Clubhouse concediază mai mult de jumătate din personal

Thumbnail

Clubhouse, o rețea socială americană care ajunsese, în urmă cu vreo doi ani, destul de populară în rândul posesorilor de iPhone, inclusiv în România, se vede nevoită acum să renunțe la mai mult de jumătate din personal, pentru a-și reduce cheltuielile.

„Ne reducem schema de personal cu mai mult de 50% și ne luăm rămas-bun de la mulți colegi talentați și dedicați, în acest proces. Regretăm profund acest lucru și nu am face această schimbare dacă nu am simți că este absolut necesară”, au transmis fondatorii Clubhouse, Paul Davison și Rohan Seth, într-o notă către angajați.

Potrivit Techcrunch, compania avea în jur de 100 de lucrători în octombrie 2022.

Angajații concediați vor primi salarii compensatorii timp de 4 luni și își vor putea păstra și laptopurile de la firmă, pentru a-și pregăti candidaturile la locuri de  muncă în alte companii.

Lansată în martie 2020, de programatorii americani Paul Davison și Rohan Seth, aplicația audio-chat clubhouse a obținut investiții totale de circa 110 milioane de dolari, valoarea companiei fiind estimată la 4 miliarde de dolari (în anul 2021).

Rețeaua socială audio a crescut în popularitate mai ales după ce a fost promovată de miliardarul Elon Musk, care a susținut, în ianuarie 2021, un interviu pe platformă. Atunci, Musk l-a invitat în direct la discuții și pe antreprenorul bulgaro-american Vlad Tenev, cofondator al aplicației de tranzacționare buriseră Robinhood.

La început, aplicația era dispononbilă doar pe telefoanele iPhone, cunoscute pe piață ca fiind mai scumpe. De asemenea, sesiunile audio clubhouse erau accesate pe bază de invitație. De aceea, platforma a fost percepută ca fiind una exclusivistă, un fel de „rețea socială pentru bogați”. În plus, utilizatorii se „refugiau” pe Clubhouse pentru a scăpa de „zgomotul” agresiv și dezinformarea de pe Facebook sau Twitter, mai ales în perioada pandemiei COVID-19.

Și în România, Clubhouse a fost „adoptată” rapid de antreprenori cunoscuți în comunitatea tech. De exemplu, Radu Georgescu (fondator RAV Antivirus și Gecad Ventures) a ajuns la 2.000 de followers în rețea, potrivit Clubhousedb, un site neafiliat platformei sociale audio.  

Din mai 2021, Clubhouse a început să se extindă și pe telefoanele cu sistemul de operare Android.

Parallax

Vizualizari
688
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri