Claudiu Zamfir

Platforma de închirieri Airbnb, pe pierderi tot mai mari, înainte de bursă

Thumbnail

Platforma online de închirieri de locuințe pe termen scurt Airbnb, folosită și de proprietari și turiști din România, a înregistrat pierderi an de an, iar acum vrea să înceapă să vândă acțiuni pe bursă.

  • În anul 2020, în care turismul a fost lovit grav de pandemia COVID-19, Airbnb a obținut totuși venituri de 2,51 miliarde de dolari, dar nu a făcut profit, ci a fost pe pierdere cu 696,8 milioane dolari, în primele 9 luni ale anului.
  • În 2019, veniturile Airbnb s-au ridicat la 4,8 miliarde de dolari, dar tot pe pierderi a ieșit, cu 674,3 milioane de dolari, pe tot anul.
  • În 2018, Airbnb a făcut venituri de 3,65 miliarde de dolari, cu pierderi de 16,8 milioane de dolari.

Informațiile apar în rezultatele financiare depuse luni de platforma online la Comisia americană pentru piața de capital, împreună cu prospectul și formularul de listare a companiei la bursa Nasdaq.

Airbnb ar vrea să se finanțeze cu circa 3 miliarde de dolari de pe bursă, la o valoare a companiei de cel puțin 30 de miliarde de dolari, conform unor surse apropiate procesului de listare, citate de Reuters.

Conform celei mai recente evaluări private, din primăvara lui 2020, Airbnb are o valoare de 26 de miliarde de dolari, în scădere cu 16% față de anul trecut, conform Financial Times. În cei 12 ani de existență, compania a atras investiții de 6,4 miliarde de dolari, conform Crunchbase.

Numai în anul 2020, Airbnb a atras din piață finanțări private de 2 miliarde de dolari, sub formă de împrumut, pentru a-și pune la adăpost operațiunile pe timp de criză. În schimb, platforma a fost nevoită să renunțe la 1.900 de angajați, un sfert din personalul său la nivel global.

Pe lângă criza COVID-19 izbucnită în acest an, afacerile Airbnb sunt amenințate și de o serie întreagă de municipalități mari din Europa, care vor să impună restricții la închirierile de locuințe pe platformă. Amsterdam, Barcelona și Londra se numără printre aceste orașe „ostile” față de Airbnb.

Fondat în anul 2008 de antreprenorii Brian Chesky, Joe Gebbia și Nathan Blecharczyk, la San Francisco, Airbnb este un exponent al curentului startup-urilor de economie colaborativă (sharing economy), în care persoane private își pun, pe termen scurt,  proprietățile la dispoziția celor care au nevoie.

Proprietarii din toată lumea, care au închiriat locuințe în regim hotelier pe platforma online Airbnb, au câștigat peste 80 de miliarde de dolari în 11 ani, a anunțat startup-ul american, în 2019.  Potrivit Airbnb, suma de 80 de miliarde de dolari a fost făcută de proprietari din 2008, de la înființarea platformei, până în 15 septembrie 2019.

Parallax

Vizualizari
937
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri