Claudiu Zamfir

Platforma Airbnb concediază 25% din personal

Thumbnail

Platforma online Airbnb, utilizată și în România de proprietari care vor să câștige bani din închirieri de locuințe în regim hotelier, concediază un sfert din personal, scrie marți agenția Reuters, care citează surse apropiate situației.

Astfel, circa 1.900 de angajați ai companiei americane vor fi disponibilizați, ca urmare a crizei coronavirus COVID-19, care a afectat puternic turismul la nivel mondial.

Oamenii vor primi 4 salarii lunare compensatorii, asigurare medicală pentru un an și li se vor răscumpăra accelerat acțiunile primite în companie (ca stock options).

Fondatorul și CEO-ul Airbnb, Brian Chesky, a trimis un memo intern prin care a ajunțat măsurile, marți după-amiaza, conform TechCrunch.com. Startup-ul a motivat disponibilizările de personal prin prăbușirea veniturilor și nevoia de a reduce costurile.

În urmă cu o săptămână și TripAdvisor, o altă mare platformă de călătorii, a anunțat concediarea a 900 de angajați, reprezentând tot un sfert din personal, ca urmare a corona-crizei.

În luna aprilie, Airbnb a atras din piață finanțări de 2 miliarde de dolari, în două runde, în principal sub formă de împrumuturi, pentru a-și susține investițiile. Pe fondul crizei,platforma a mai pierdut 16% din valoarea sa, conform unei evaluări interne, ajungând la 28 de miliarde de dolari, conform Financial Times.

Înființat în 2008 de antreprenorii Brian Chesky, Joe Gebbia și Nathan Blecharczyk, la San Francisco, Airbnb a ajuns la încasări anuale de 2,6 miliarde de dolari. Alături de Uber, pe partea de transport, Airbnb este un exponent al curentului startupurilor de economie colaborativă (sharing economy), în care persoane private își pun, pe termen scurt,  proprietățile la dispoziția celor care au nevoie.

Proprietarii din toată lumea, care au închiriat locuințe în regim hotelier pe platforma online Airbnb, au câștigat peste 80 de miliarde de dolari în 11 ani, a anunțat startup-ul american, în 2019.  Potrivit Airbnb, suma de 80 de miliarde de dolari a fost făcută de proprietari din 2008, de la înființarea platformei, până în 15 septembrie 2019.

În 2019, pe Airbnb erau peste 7 milioane de spații listate, în peste 100.000 de orașe din toată lumea, „mai multe decât camerele primelor 8 cele mai mari grupuri hoteliere din lume”, se laudă platforma online.

Airbnb și afacerile turistice care s-au dezvoltat pe platformă au generat la rândul lor noi idei de startup-uri care aduc valoare în domeniul închirierilor.

Un exemplu este o afacere inițiată în București de doi investitori români și un fost executiv de multinațională din Marea Britanie, care propune proprietarilor de apartamente randamente mai bune din închirieri, prin reamenajarea locuințelor și ofertarea (listarea) lor pe platforme ca Airbnb sau Booking.com. Vlad Telibașa, Camelia Niță și Michael Lewis cred că redecorarea cu designeri profesioniști și serviciul de gestiune a proprietăților oferit de startup-ul lor ar duce până la 20% câștigurile anualizate pe care proprietarii le-ar putea obține din închirierea apartamentelor pe Airbnb sau Booking.com dar și din creșterea valorii lor de piața.

Parallax

Vizualizari
1398
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri