Claudiu Zamfir

Airbnb: Proprietarii de locuințe listate pe platforma online au făcut 80 de miliarde de dolari

Thumbnail

Proprietarii care au închiriat locuințe în regim hotelier pe platforma online Airbnb au câștigat peste 80 de miliarde de dolari, susține startup-ul american, care a anunțat joi că vrea să se listeze la bursă în 2020.

Potrivit Airbnb, suma de 80 de miliarde de dolari a fost făcută de proprietari din 2008, de la înființarea platformei, până în 15 septembrie 2019.

În prezent, pe Airbnb sunt peste 7 milioane de spații listate, în peste 100.000 de orașe din toată lumea, „mai multe decât camerele primelor 8 cele mai mari grupuri hoteliere din lume”, se laudă platforma online.

În ultimul an, peste 300 de orașe din toată lumea au ajuns la performanța de a depăși numărul de 100.000 de oaspeți găzduiți în proprietăți listate pe Airbnb. Printre aceste orașe se numără și Sofia, capitala vecinilor noștri de la sud, semn al forței turismului din Bulgaria. Pe lista orașelor performante, Sofia este enumerată de Airbnb alături de destinații turistice importante din toată lumea: Cuernavaca (Mexic), Johannesburg (Africa de Sud), Ubatuba (Brazilia), Bandung (Indonesia).

În lunile aprilie-iunie 2019, Airbnb a raportat venituri de peste 1 miliard de dolari.

Înființat în 2008 de antreprenorii Brian Chesky, Joe Gebbia și Nathan Blecharczyk, la San Francisco, Airbnb a ajuns la încasări anuale de 2,6 miliarde de dolari. Alături de Uber, pe partea de transport, Airbnb este un exponent al curentului startupurilor de economie colaborativă (sharing economy), în care persoane private își pun, pe termen scurt,  proprietățile la dispoziția celor care au nevoie.

Airbnb și afacerile turistice care s-au dezvoltat pe platformă au generat la rândul lor noi idei de startup-uri care aduc valoare în domeniul închirierilor.

Un exemplu este o afacere inițiată în București de doi investitori români și un fost executiv de multinațională din Marea Britanie, care propune proprietarilor de apartamente randamente mai bune din închirieri, prin reamenajarea locuințelor și ofertarea (listarea) lor pe platforme ca Airbnb sau Booking.com.

Vlad Telibașa, Camelia Niță și Michael Lewis cred că redecorarea cu designeri profesioniști și serviciul de gestiune a proprietăților oferit de startup-ul lor ar duce până la 20% câștigurile anualizate pe care proprietarii le-ar putea obține din închirierea apartamentelor pe Airbnb sau Booking.com dar și din creșterea valorii lor de piața.

Investitorii vor practic să creeze o rețea cât mai mare de proprietăți, amenajate ”la un anumit standard” pe care ei să le administreze profesionist folosindu-se de platforme de închiriere globale a căror popularitate este în creștere, în ultimii ani. 

----

Citește și:

 

Parallax

Vizualizari
1243
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri