Ovidiu Popica

Tutorial Google:  "Cum vinzi online atunci cand oamenii nu cauta produsul tau - Introducere in publicitatea pe Display", in transmisiune directa pe StartupCafe. Transmisiunea s-a incheiat, vezi inregistrarea.

Imagine principala
VIDEO Tutorial Google:  "Cum vinzi online atunci cand oamenii nu cauta produsul tau - Introducere in publicitatea pe Display", in transmisiune directa pe StartupCafe. Transmisiunea s-a incheiat, vezi inregistrarea.
Google Romania si Hotnews-StartupCafe.ro au transmis joi, 1 octombrie, ora 12.00, un nou tutorial din seria de notiuni introductive in marketing si promovare online, destinata antreprenorilor care vor sa invete cum isi pot dezvolta afacerile folosind internetul.

Al patrulea tutorial, ”Cum vinzi online atunci cand oamenii nu cauta produsul tau - Introducere in publicitatea pe Display”, extinde prezentarea uneia dintre metodele de promovare prin AdWords, despre care invitatii de la Google ti-au vorbit pe scurt intr-un alt tutorial, pe care il gasesti aici (vezi inregistrarea, incepand cu minutul 00:08:09).

Transmisiunea s-a incheiat dar poti urmari inregistrarea video:



Editor Transmisie Video: Balázs Nitsch-Petioky

Subiecte din tutorialul video, realizat de
Alexandru Victoriu, Google Account Strategist

Google Display Network: Locul perfect pentru compania/produsul/serviciul tau
-informatii despre acoperire, dispozitive

Utilizatorul pe care ti-l doresti: cum te ajuta datele sa ii arati cumparatorului calea spre achizitie

Cum poti segmenta audienta in functie de obiectivele de marketing

-directionare in functie de intentie, interese
-alegerea unui anumit publisher
-utilizarea criteriilor demografice
-public cu interese similare
-segmentare in functie de piata
-cuvinte cheie in reteaua de display

Formate de anunturi
-text
-imagine
-rich media si video
-anunturi in GMail
-anunturi de instalare a aplicatilor

Transcrierea, in sinteza, a tutorialului:

Google Display Network
– posibilitatea de a afisa anunturi pe site-urile Google si site-urile partenere, altele in afara motorului de cautare. Este o metoda mai complexa, cu o paleta mai larga de optiuni pentru marketing

De ce este important sa te promovezi si pe Display nu doar pe motorul de cautare

Unul dintre motive ar fi consumatorul. In momentul in care este in fata calculatorului/telefonului mobil/tabletei, utilizatorul de internet foloseste doar 20% din timp pentru cautari, 80% din timp consuma continut – navigheaza pe site-uri, se uita la videoclipuri, citeste articole.

Este important sa te promovezi acolo unde este consumatorul; deci daca el este pe alte site-uri, este important sa fii acolo pentru a creste a afacerea, a dezvolta brand-ul, sa vinzi produse sau servicii.

Din cele 5 ore pe zi, petrecute de consumator online, 40% este timp petrecut pe mobil dar nu cautand ci consumand continut.

Ce acoperire ai pe reteaua Google Display Network

Google Display Network este o retea de afiliere prin care site-urile partenere accepta sa publice continut Google.

Daca ai un site, poti deveni afiliat in retea si iti pui la dispozitie o anumita parte a spatiului de pe site pentru anunturi (text, video, cu imagine, animate).

Google Display Network este cea mai mare retea de acest gen din lume:
  • 2 milioane de afiliati, ex:  publisheri premium, reteaua AdMob (aplicatii mobile) dar si Gmail, Youtube, Google Finance
  • acopera 95% din spatiul de afiliere de pe desktop,
  • peste 80% pe dispozitivele mobile
  • aproape 95% din platformele multiple
Anunturile pot fi accesate de pe orice dispozitiv: laptop, desktop, tablete, telefoane mobile, aplicatii (pe dispozitivele mobile utilizatorii tind sa petreaca mult timp in aplicatii si e important sa fii si acolo)

Formatul inteligent HTML 5 este adaptiv si dimensiunea anuntului se adapteaza automat in fuctie de spatiul alocat si de marimea ecranului

Pe reteaua de display ar trebui sa te folosesti de avantajele pe care aceasta le ofera din punct de vedere grafic, spre deosebire de reteaua de search unde poti folosi doar anunturi text

Pe reteaua de display ai patru tipuri de formate (text, imagine, video, animate). Depinde insa si de preferintele publisher-ului care se inscrie, prin AdSense, in reteua Google Display Network. Publisher-ul poate alege ce tipuri de anunturi, de continut publicitar vrea sa gazduiasca pe website-ul sau.

Google Display Network vine insa cu o serie de instrumente in sprijinul celor care vor sa isi faca publicitate. Acestea permit oricui sa construiasca gratis, cu usurinta, anunturi grafice si anunturi text.

Segmentarea in functie de obiectivele de marketing

Spre deosebire de reteaua de cautare, unde metoda de directionare este relativ simpla, in functie de cuvintele cheie, in Google Display Network, posibilitatea de a ajunge la audienta pe care vrei sa o atingi este mult mai variata.

Este important ca de la bun inceput sa stabilesti audienta la care vrei sa ajungi: unde sunt posibilii tai clienti, cine sunt acestia, ce tip de continut consuma ei cand sunt online.

Instrumentul Display Planner iti permite sa studiezi anumite date, informatii si te ajuta sa iti ”croiesti” strategia pe Display.

In functie de cat de larga sau restrictionata vrei sa fie acoperirea, ai la indemana o serie de instrumente pentru segmentarea audientei:
  • directionarea demografica - te ajuta sa directionezi anunturile in functie de sexul sau varsta audientei
  • directionarea catre interese similare (asemanator cu segmentarea de audienta pe TV)
  • directionarea catre anumite site-uri specifice – daca stii ce site-uri viziteaza posibilii tai clienti si cunosti bine site-urile respective, atunci poti directiona anunturile catre acele site-uri
  • directionarea contextuala, in functie de cuvinte cheie – introduci o lista de cuvinte cheie iar anunturile tale de display vor aparea pe acele site-uri care in continutul lor au acele cuvinte cheie. In felul acesta nu prea ai cum sa gresesti cu directionarea pentru ca daca site-ul contine acele cuvinte cheie de obicei este vizitat de oameni care au interese legate de ceea ce ai definit ca si cuvint cheie.
  • directionarea in functie de subiecte – fiecare site este segmentat intr-o anumita categorie si poti alege si poti alege o serie de tipuri de site-uri – ”topics” – de turism, de sport, politica...
  • directionare catre segmente de public cu interese similare, ceva mai avansata, se foloseste de statistici care analizeaza vizitatorii de pe site-ul tau si poate recomanda audiente similare
  • directionare catre segmente de public din cadrul pietei, asemanatoare cu segmentele de public similare, dar care au exprimat deja un interes imediat in categoria respectiva
  • cuvintele cheie cu extindere in reteaua de display, un tip de campanie special, un hibrid intre o campanie de cautare si una pe display. Pui cuvintele cheie, acestea vor rula pe reteaua de cautare, si o parte din trafic poate fi redirectionat catre site-uri de display care contin acele cuvinte cheie.
  • directionarea prin remarketing este modalitatea prin care retargetezi utilizatori care au ajuns la un moment dat pe site-ul tau.
Fiecare dintre metodele de directionare pe display poate fi folosita de sine statator sau se pot combina intre ele (de exemplu, poti intersecta demograficele cu cuvintele cheie)

Cum se modifica largimea audientei in functie de directionarea catre ramuri ale unei categorii

Daca selectezi pe subcategorii, audienta se ingusteaza  dar ajungi la un public mai bine targetat.Cu cat folosesti optiuni de directionare mai generale cu atat ajungi la o audienta mai larga si faci ceea ce se numeste branding.

Daca vrei sa faci branding, poti folosi date demografice intersectate cu tipul de dispozitiv pe care vrei sa ruleze anuntul si cu localizarea georgrafica. Daca vrei sa faci performanta, te  poti indrepta spre cuvinte cheie, remarketing.

Asadar, incepi cu branding sau cauti performanta?


Pentru inceput, e recomandabil sa incepi cu metode de promovare care aduc rezultate imediate.

Dar nu exclude, sub nici o forma, construirea unui brand pentru ca nu-ti poti dezvolta afacerea doar tintind audientele care stiu deja de produsul/serviciul tau sau vor sa cumpere imediat.

Publicitatea pe display e importanta mai ales pentru cei care nu cauta in mod activ produsul/serviciul tau ori nu au in minte ca vor sa il achizitioneze imediat. In felul acesta ajungi la audiente noi, care pot deveni clienti, poate chiar fideli.

Cat buget pe branding, cat pentru performanta?

Pentru inceput 80% pentru performanta, 20% pentru branding, pentru ca daca anunturile tale apar pe site-uri, iti vei face ceva branding oricum. Pentru promovare exclusiv pe brand, e cazul sa te gandesti la promovare video catre o audienta larga pe reteaua de display. Branding-ul este diferit de performanta, in multe feluri.

Cand trebuie sa apelezi la remarketing?

Imediat! Vom curand face un tutorial, separat, despre remarketing dar ar trebui sa fie facut de catre orice site care vrea sa se promoveze. Remarketing sau retargeting ar trebui sa o parte integranta a strategiei de promovare pe online, pentru oricare advertiser.

Avantajul acestei metode ar di legat de faptul ca, la nivel global, aproape 90% din vizitatorii site-urilor de ecommerce nu convertesc de la prima vizita, adica nu cumpara imediat. Si atunci, ai vrea sa comunici cu cei 90% si dupa ce au plecat de pe site.

Ce sunt segmentele de public similare?

Sunt utilizatori care au acelasi comportament online cu publicul care a fost pe site-ul tau. Google Display Network  ne permite, prin remarketing, sa creeam anumite segmente pe care sa le folosim in campaniile pe display si, prin acest instrument,  putem gasi public similar cu cel care a vizitat deja site-ul.

Avand caracteristici asemanatoare cu cei care au vizitat site-ul, exista o sansa foarte buna sa gaseasca valoare in produsul/serviciul tau si aceasta segmentare iti da posibilitatea sa ajungi si la ei.

Una dintre provocarile de care te lovesti, cel putin la inceput, cand incepi sa te promovezi pe reteaua de display este sa iti definesti foarte bine si sa gasesti audienta interesata de produsul sau servicul tau. 

Majoritatea clientilor incep sa se promoveze pe reteaua de cautare, apoi de remarketing si abia apoi incep sa foloseasca si puterea de acoperire a retelei de display.

Echipa de serviciu clienti de la Google este la dispozitia celor care au nevoie de ajutor, luni-vineri, 10-18, o alta varianta, pentru autodidacti, este documentarea la centrul de ajutor online, acolo sunt toate informatiile de care ai nevoie, foarte detaliat, cu exemple practice, apoi exista un forum unde alti utilizatori de pot ajuta cu sugestii si, nu in cele din urma este si posibilitatea de a apela la o agentie specializata pe digital, care sa administreze campaniile.

Cum imi pregatesc bugetul?

Publicitatea pe Google Display Network poate fi descrisa foarte simplu cu un cuvant: volum.

Nu as porni cu un buget foarte mic pentru ca rezultatele se vor lasa destul de mult asteptate. Un buget recomandat ar fi de minim 100-200 de lei pe zi, pentru o campanie de promovare pe display.

Trebuie sa te gandesti foarte bine la ce audienta vrei sa ajungi si unde este ea. Trebuie sa stii ce site-uri frecventeaza vizitatorii nostri, ce fac ei in general pe internet.

Ce faci daca intri intr-o piata noua unde lumea nu te cunoaste?

Utilizatorii nu vor putea cauta dupa cuvinte cheie pentru ca nu stiu de tine. Un exemplu este cand faci export, intri pe o piata noua si atunci ai un motiv serios sa te promovezi pe Google Dispplay Network.

Cand ai un produs revolutionar care nu exista in obiceiurile de cautare ale utilizatotilor va trebui sa ai un anunt cu imagine, care sa descrie produsul, pe site-uri unde lumea petrece timp.Oamenii nu cauta tot timpul si atunci trebuie sa fii si pe display cu atat mai mult in perioadele de sezon, daca ai produse/servicii sezoniere dau in perioadele de sarbatori.

Anuntul perfect. Formate:

  • Anuntul text. Este un anunt normal, util pentru ca unii publisheri aleg sa gazduiasca doar anunturi text. Este bine sa fie insotit si de anunturi imagine pentru ca lumea interactioneaza mai des cu ele.
  • Anunturile imagine. Functioneaza pe orice tip de dispozitiv, au mai multe dimensiuni iar recomandat ar fi sa fie HTML 5, sunt foarte usor de creat. Exista un instrument pus la dispozitie de Google, Display Ad Builder, care scaneaza site-ul, extrage cateva imagini si cu acestea iti poti crea singur anuntul. Il poti folosi daca nu lucrezi cu un designer sau cu o agentie care sa iti realizeze imaginea (banner-ul). Oricine se promoveaza prin Google AdWords isi poate crea singur anuntul imagine, este simplu de utilizat.
  • Anunturile dinamice. Sunt parte din publicitatea prin remarketing, se modifica in functie de ce a vazut utilizatorul pe site-ul tau. Daca a intrat pe un site de televizoare, atunci anunturile care vor fi servite vor contine imaginea unui televizor, in locul unei imagini generice.
  • Anunturile sponsorizate pe Gmail. Email expandabil in tab-ul de promotii de la Gmail. Este o metoda de promovare premium.
  • Anunturile video. Sunt clipuri publicitare, exact ca la TV, dar cu un control mai bun al audientei, la cele directionate pe Youtube. Poti face delimitari, remarketing, iar modul de plata la cele difuzate pe Youtube este dupa 30 de secunde de vizualizare.
  • Anunturi rich media sau in casete lightbox. Sunt anunturi de tip engagement care determina implicarea cu marca. Dupa ce utilizatorul tine mouse-ul timp de 4 secunde pe anunt, continutul video porneste iar de platit se plateste doar dupa ce utilizatorul porneste clipul. Sunt folosite in special de companii cu strategii mai elaborate, de branduri mai puternice.
Anunturi pentru aplicatii

Este noul trend in consumul pe internet. Se pot servi anunturi cu imagine sau putem promova aplicatia in scopul instalarii. Tinad cont cat de mult timp petrece lumea pe mobile, mai ales in interiorul unor aplicatii, devine importanta si prezenta cu anunturi in aplicatii sau dezvoltarea unei aplicatii proprii, complementare la website. Poti plasa anuntul pentru aplicatii pe:
  • Youtube
  • Reteaua de cautare
  • Alte aplicatii
  • Pe web, siteuri
  • Gmail
Cel mai usor este sa folosesti un anunt in reteaua de cautare, se face usor, folosesti cuvinte cheie, cand cineva cauta, la rezultate apare anuntul si utilizatorul poate instala aplicatia chiar de acolo. Se poate folosi si pe Gmail.

Cum se plateste in reteaua Google Network Display

  • Cost Per Click (CPC). Platim cand cineva da click pe anunt, la suma licitata.
  • Cost per Mie (CPM). Cost pe mia de afisari. Este folosit de advertiser-ii foarte mari, care au obiective de branding si au obiective de volum de trafic. Se plateste cand pe ecran apare mai mult de 50% din suprafata anuntului, mai mult de o secunda.
  • Cost per engagement. La anunturile de tip engagement, folosit in campanii de branding si notorietate.
  • Costul per download. Valabil pentru aplicatii, se plateste pentru fiecare descarcare.
Cum incep cu contul de Google Desplay Network

Se acceseaza din Google Adwords, (vezi aici Tutorialul practic: Cum deschizi un cont in Google Adwords), iar accesul este direct la toate tipurile de anunturi, campanii si instrumente.

Vezi si tutorialele anterioare:

ABC-ul promovarii pe internet - Introducere in online marketing.
Cum castigi primii clienti online, in 30 de minute - Introducere in AdWords.
3 exemple practice de campanii AdWords, cu specialistii Google
Parallax

Vizualizari
477
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Tehnici discurs Deci...Aaaaaaaaaaaaa... Apoi aaaaaaaaa..... Deci...aaaaaaaaaaaaa..... Hei !!! Cand vorbesti in fata unor oameni ar trebui sa elimini: " Aaaaaaaaaa...."... Este de bun simt.

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri