Denisa Crăciun

Companiile europene pot câștiga 3200 de miliarde de dolari prin eliminarea deficitului tehnologic. Cum pot face acest lucru (raport Accenture)

companii de tehnologie

Companiile europene ar putea genera venituri suplimentare de până la 3200 miliarde de dolari până în 2024 dacă vor reduce deficitul tehnologic față de companiile din America de Nord, arată un studiu realizat de compania irlandezo-americană Accenture.

Veniturile suplimentare preconizate pentru companiile europene reprezintă o creștere de până la 12% din venituri în 2023 și de până la 13% în 2024, arată raportul Innovate or Fade.

Cum pot companiile europene să elimine deficitul tehnologic

Pentru a elimina deficitul tehnologic, companiile europene ar trebui să aibă o abordare diferită, arată Accenture. Astfel, ar putea îmbunătăți experiența în domeniile tehnologiei în consiliile de administrație, accelerând investițiile în cercetare și dezvoltare pentru a urmări noi modele de afaceri și, în același timp, valorificându-și punctele forte în deea ce privește competențele.

Potrivit raportului, care include o analiză a experienței în domeniul tehnologiei în consiliile de administrație a aproape 2.000 dintre cele mai mari companii din lume:

  • Doar 14,4% dintre membrii consiliilor de administrație ale companiilor europene analizate au experiență în domeniul tehnologiei, față de 21,6% în cazul companiilor din America de Nord;
  • Companiile din Țările de Jos, Irlanda și Regatul Unit au cea mai mare experiență tehnologică (19,1%, 18,9% și, respectiv, 18,8%), în timp ce Norvegia (6,2%), Austria (6,1%) și Portugalia (4,5%) au cea mai mică experiență tehnologică în consiliile de administrație;
  • Doar 11% dintre directorii executivi ai acestor companii europene au experiență în domeniul tehnologiei, față de 17% dintre directorii executivi din America de Nord;
  • 33% dintre companiile europene nu au niciun membru al consiliului de administrație cu experiență în domeniul tehnologiei, comparativ cu doar 19% dintre companiile nord-americane.

Studiu Accenture

Consiliile de administrație și directorii executivi obișnuiau să se gândească mai întâi la strategia de afaceri, și apoi la modul în care tehnologia o poate sprijini. Acum este vital să integreze tehnologia încă de la început, atunci când dezvoltă noi produse, servicii sau modele de afaceri, altfel companiile riscă să piardă miliarde de venituri suplimentare” - Jean-Marc Ollagnier, CEO al Accenture Europa.

„Să luăm ca exemplu aplicarea inteligenței artificiale generative. Întrebarea cheie pentru conducere este cum integrează această tehnologie pentru a stimula eficiența și creșterea, în mod responsabil - este esențial să aibă expertiza potrivită la cel mai înalt nivel. Îmbunătățirea "coeficientului tehnologic" în sălile de consiliu și în rândul managerilor este esențială pentru a ajuta companiile să ia decizii în cunoștință de cauză cu privire la modul în care tehnologia poate stimula organizația să înainteze. Cunoașterea unor tehnologii precum inteligența artificială, rețelele de ultimă generație, edge computing și digital twins, va fi, de asemenea, esențială pentru reinventarea industrială, pe care multe guverne din Europa o încurajează”, explică el.

În ciuda diferenței de experiență în domeniul tehnologiei la nivelul consiliilor de administrație, raportul a constatat că firmele europene sunt mai concentrate pe perfecționarea personalului în domeniul tehnologiei decât cele americane: 28% dintre respondenți au declarat că au un program tehnologic la nivelul întregii companii, în timp ce doar 18% dintre companiile americane au un astfel de program.

„Acest lucru poate explica motivul pentru care companiile europene par mai puțin preocupate de lipsa de competențe tehnologice în comparație cu cele din SUA”, conform Accenture.

De ce sunt necesare investițiile în cercetare și dezvoltare

Potrivit raportului, companiile europene alocă mai puțin din veniturile lor pentru investiții în cercetare și dezvoltare în comparație cu companiile din America de Nord și Asia-Pacific:

  • În 2017, companiile europene analizate în cadrul raportului au rămas în urma companiilor din America de Nord cu 70 de puncte de bază în ceea ce privește investițiile în cercetare și dezvoltare ca procent din venituri.
  • Până în 2022, acest decalaj s-a dublat, ajungând la 140 de puncte de referință. Această diferență de investiții se ridica la 147 miliarde de dolari în 2022.

De asemenea, companiile europene depun mai puține brevete legate de inteligența artificială în comparație cu companiile din America de Nord și Asia.

Doar 60% dintre companiile europene au depus brevete legate de IA, comparativ cu 77% dintre companiile din America de Nord și 89% dintre companiile din Asia-Pacific.

Chiar mai puține (34%) au depus brevete în domeniul IA generativă, comparativ cu 60% în America de Nord și 73% în Asia-Pacific.

Investițiile în cercetare și dezvoltare tehnologică sunt esențiale pentru a construi o creștere viitoare prin noi produse și servicii și noi modele de afaceri. De exemplu, pentru a implementa modele circulare, companiile pot analiza modul în care tehnologii precum blockchain asigură trasabilitatea componentelor și îmbunătățirea transparenței procesului de reciclare pentru a contribui la asigurarea încrederii pe care consumatorii o așteaptă. Tehnologia poate juca, de asemenea, un rol esențial în accelerarea cercetării și dezvoltării. Cloud, AI și Quantum pot contribui la accelerarea descoperirii de medicamente în domeniul farmaceutic și la crearea unor materiale mai durabile în domeniul produselor chimice. Suma totală care este investită în cercetare și dezvoltare contează mai puțin. Însă este important ce procent din venituri este alocat, și în special cum sunt utilizate aceste sume”, potrivit lui Jean-Marc Ollagnier.

Raportul Accenture „Innovate or Fade” include o analiză a experienței în domeniul tehnologiei a 19.495 de membri ai consiliilor de administrație (directori interni și neexecutivi) din 1.843 dintre cele mai mari firme din lume, inclusiv din America de Nord, Europa și Asia-Pacific; în plus, au fost analizate și experiențele profesionale a 1.695 de directori executivi (președinți sau nu).

Parallax

Vizualizari
238
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri