UE a extins taxele antidumping la bicicletele ieftine din China
Claudiu Zamfir

UE a extins taxele antidumping la bicicletele ieftine din China

Thumbnail

Uniunea Europeană a prelungit joi cu încă 5 ani aplicarea taxelor la bicicletelor ieftine importante din China și a extins-o și asupra altor 7 țări, ca măsură antidumping, a informat Comisia Europeană într-un comunicat remis StartupCafe.ro.

Astfel, pe lângă China, măsurile antidumping decise de Comisia Europeană se aplică și pentru bicicletele din: Indonesia, Malaysia, Sri Lanka, Tunisia, Cambogia, Pakistan și Filipine.

Potrivit „guvernului” european, extinderea taxelor către cele 7 țări a fost decisă în urma unor investigații care au arătat că bicicletele chinezești erau trecute prin aceste state pentru a fi apoi re-exportate în țările UE, eludând măsurile antidumping europene.

Prin taxele antidumping, UE încearcă să-și protejeze producătorii de biciclete de prețurile ruinătoare practicate de chinezi.

UE a introdus măsurile antidumping în 1993 și le-a prelungit de mai multe ori de atunci.

Taxele se ridică la 48,5%.

Investgațiile UE de anul trecut au arătat că „există o probabilitate mare de continuare a dumpingului și reapariție a prejudiciului în cazul în care măsurile sunt retrase”, spune CE.

Industria bicicletelor din UE produce peste 11 milioane de bucărți în 22 de state membre, în fiecare an.

Producătorii de biciclete europeni oferă 100.000 de locuri de muncă directe și indirecte.

Cel mai cunoscut brand de biciclete românesc este Pegas. Apărut în perioada comunistă, în 1972, Pegas se fabrica la Zărnești, jud. Brașov. Bicicleta a dispărut de pe piață după 1989, pentru a fi reînviată în 2012, la București, sub brandul Atelierele Pegas.

Cu o investiție inițială de 70.000 euro, antreprenorul Andrei Botescu a cumpărat marca și a redat aripile Pegasului nostru. Inițial, cadrul noului Pegas era făcut în Taiwan, iar alte componente în Italia și Germania, dar designul era de la noi (deși și designul de dinainte de 1989 era inspirat totuși de la motocicletele americane).

Designul bicicletelor păstrează și acum linia care le-a consacrat, dar adăugându-le elemente moderne.

Dacă în primul an de la lansare, Pegas a vândut doar 500 de biciclete, creșterea constantă a urcat această cifră la peste 25.000 de unități anual, iar cifra de afaceri a companiei, a sărit de 8.000.000 lei în 2017.

În urmă cu trei ani, distribuitorul electro- IT, Network One Distribution (NOD), controlat de omul de afaceri Iulian Stanciu (cunoscut mai ales pentru eMag), a cumparat pachetul majoritar de actiuni (51,67%).

Re-fondatorul Pegas, Andrei Botescu, a mai făcut și Ape Rider, aplicație de bike sharing.

Vizualizari
1704
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings