Denisa Crăciun
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a realizat un nou ghid privind tipurile de facturi utilizate în sistemul național de facturare electronică RO e-Factura.
Ghidul PDF conține informații despre tipurile de facturi utilizate în e-Factura și codificări specifice ale acestora, codurile de TVA și dublarea facturilor în sistem și reguli generale de completare a facturilor.
Amintim că de la 1 iulie 2024, a început o nouă etapă a obligațiilor privind utilizarea sistemului e-Factura de către firme, persoane fizice autorizate (PFA) și alte persoane juridice pe relația business to business (B2B) - în raport cu alte persoane juridice.
Astfel, a devenit obligatorie transmiterea facturii electronice prin sistemul RO e-Factura (facturare), în termen de 5 zile calendaristice de la data emiterii facturii. Practic, de luni, 1 iulie 2024, facturile pe hârtie sau primite pe e-mail nu mai pot fi înregistrate în contabilitate. Acum, firmele (inclusiv PFA) mai pot înregistra doar facturile primite în Spațiul Privat Virtual (SPV), cu semnătură electronică. Pot fi descărcate apoi din SPV sau puteți folosi un soft de facturare de pe piață.
Termenul pentru transmiterea facturilor în sistemul naţional RO e-Factura este de 5 zile calendaristice de la data emiterii facturii.
Se aplică amendă de 15% din valoarea facturii pentru:
Se aplică amendă pentru încălcarea termenului de transmitere a facturii electronice prin e-Factura în termenul de 5 zile calendaristice: