Denisa Crăciun
Din 15 noiembrie 2022, firmele vor putea solicita să fie controlate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și dacă se vor găsi nereguli, nu vor fi sancționate, dar vor avea un termen în care să rezolve problemele constatate.
Este vorba despre un „control de fond voluntar” inițiat de operatorii economici, conform unui comunicat al ANPC. Procedura are câteva etape, astfel că agenții economici trebuie să:
Prioritate în procesarea cererilor vor avea operatorii economici din domeniile: HoReCa, cei care se ocupă de comerțul cu produse alimentare și de prestarea serviciilor în directă legătură cu sănătatea consumatorilor.
„În urma acestei acțiuni, operatorul economic care a făcut cererea nu va fi sancționat pecuniar, în cazul în care comisarii vor constata neconformități, ci va primi un set de măsuri de remediere, într-un termen rezonabil de execuție, urmând ca îndeplinirea acestora să fie reverificată de ANPC.
După ce va fi constatată aducerea la conformitate a deficiențelor, ANPC va aplica, la loc vizibil, un semn distinctiv, care va certifica această stare de fapt consumatorilor” - spune ANPC.
---