Claudiu Zamfir

Ministerul Justiției se plânge că Registrul Comerțului a trebuit să „execute manual” cererile antreprenorilor și nu are destui angajați

portal onrc

Apar noi informații despre blocajele de la Registrul Comerțului: angajații oficiului au fost nevoiți să „execute manual” operațiunile pentru a procesa aproape 4.000 de cereri venite de la antreprenori și alți solicitanți înainte de schimbarea sistemului informatic, iar acum instituția are nevoie de personal suplimentar pentru a procesa cererile acumulate după introducerea noului portal ONRC, spune Ministerul Justiției. 

Informațiile apar în nota de fundamentare a unui proiect de ordonanță de urgență pe care Ministerul Justiției l-a trimis la Guvern pentru aprobare:

„La momentul punerii în funcțiune a noii infrastructuri informatice, pentru cererile aflate în diferite etape de soluționare (3977 de cereri), operațiunile aferente înregistrării a fost necesar să fie executate manual, întrucât aceste cereri nu erau compatibile cu noile funcționalități. În perioada de suspendare a activității instituției în vederea utilizării integrale a noului sistem informatic au fost primite, în continuare, cereri de înregistrare prin celelalte modalități de depunere (e-mail, poștă sau corespondență), iar acestea au fost înregistrate în paralel cu cererile care primite pe noul sistem informatic, fapt ce a condus la creșterea semnificativă a volumului de muncă, acesta fiind peste capacitatea resurselor umane disponibile. 

Totodată, a crescut semnificativ și numărul cereri de înregistrare ce necesită operațiuni de procesare pentru mai multe categorii de date și eliberarea de mai multe documente de înregistrare (cum ar fi înființare firmă, modificări obiecte de activitate, autorizări desfășurare de activități, înființare/desființare puncte de lucru). Astfel, comparativ cu perioada corespondentă a anului trecut (26.07.2023 – 02.09.2023), când s-au înregistrat 257.711 de solicitări, din care 152.509 de solicitări online, în perioada 26.07.2024 – 02.09.2024 s-au înregistrat 291.995 de solicitări, din care 190.972 de solicitări online!”.

În prezent, din cele 1792 posturi ale Registrului Comerțului, 549 de posturi sunt vacante, iar dintre acestea, 46 sunt posturi de registrator.

„Față de volumul semnificativ crescut de activitate, generat de înlocuirea infrastructurii informatice, pe lângă inițierea unei proceduri pentru ocuparea acestor posturi, care este un proces de durată, este necesară și adoptarea de măsuri cu aplicabilitate imediată care să asigure soluționarea rapidă a cererilor aflate încă pe rol și normalizarea, în termen cât mai scurt, a ritmului înregistrare” - susține MJ. 

Prin proiectul de ordonanță de urgență, Ministerul Justiției propune Guvernului două soluții: 

  • reîncadrarea ca registratori, la cerere, a personalului de specialitate juridică-consilieri juridici, acordându-se un termen de 15 zile pentru depunerea cererilor, „avându-se în vedere deficitul de ocupare a posturilor de registrator”. 
  • exercitarea temporară, pe o perioadă de 1 an, de către personalul cu funcții de conducerea a controlului prealabil înregistrării în registrul comerțului (așadar a atribuțiilor specifice funcției de registrator). 

Proiectul de OUG pentru remedierea problemelor de la Registrul Comerțului urmează să intre în ședința de guvern de miercuri. 

Listă: Sinteza problemelor comune întâlnite pe noul portal MyONRC: 

Am mai scris și noi pe StartupCafe.ro despre blocajele legate de noul portal al Registrului Comerțului. Vezi AICI un video review în care am testat portalul ONRC. Iată și lista problemelor comune întâlnite pe noul portal MyONRC:

  1. Blocaje în depunerea dosarelor. 
  2. Nu se pot verifica dosarele depuse.
  3. Nu se înregistrează completările de la dosarele din portal.
  4. Amânări sau modificări de status și termen de la o zi la alta.
  5. La inregistrările din portal, cererile se blochează la anumiți pași și nu mai poți continua, utilizatorul este „scos” din cerere sau nu mai poate continua din cauza  lipsei anumitor elemente necesare pentru a trecere la pasul următor.
  6. La denumirea noii firme, se blochează pagina deși îți spune că este disponibilă denumirea aleasă.
  7. La crearea cererii te obligă să creezi un profil de plată, iar în momentul în care vrei să folosești detaliile din profilul de plată creat, nu funcționează.
  8. Platforma este greoaie prin instrumentele pe care le oferă. În loc să fluidizeze urcarea si completarea cererilor cât mai ușor, complică sistemul cerandu-ți date care nu au nicio legătură cu cererea depusă.
  9. Nu-ți permite sa treci mai departe în cerere să incarci actele prelucrate de tine personal. Te obligă să completezi aceste modificări în portalul lor, iar la generarea actului constitutiv sau declarației se observă erori de gestionare a datelor, în sensul în care la data expirarii apare o dată anterioară , deși cererea a fost completata corect.
  10. Daca ai avut un profil creat pe vechiul portal ONRC, nu se pot vedea, în noul portal, cererile depuse prin vechiul profil.
  11. Se modifică termenele de soluționare sau eliberare a dosarelor de la o zi la cinci zile sau mai mult.
Parallax

Vizualizari
1396
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri