Claudiu Zamfir
Pentru a primi acceptul Consiliului Concurenței de a cumpăra magazinele Profi din România, rețeaua Mega Image se angajează în fața antreprenorilor independenți să introducă o procedură prin care se stabilesc condițiile de acces în magazinele celor două rețele, dar și condițiile pe care trebuie să le îndeplinească pentru a nu fi delistați.
Anunțul a fost făcut, miercuri, de Consiliul Concurenței în cadrul investigației privind avizarea achiziției Profi România de către grupul olandezo-belgian Delhaize „The Lion" Nederland B.V., care deține și rețeaua românească Mega Image. Tranzacţia evaluată la 1,3 miliarde EUR are nevoie de aprobarea autorităţilor de concurenţă și ar putea fi efectuată.
Miercuri, 9 octombrie 2024, Consiliul Concurenței a anunșat că supune dezbaterii publice angajamente propuse de Delhaize „The Lion" Nederland B.V. (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările concurențiale identificate pe piața achizițiilor de produse de la furnizori, în contextul preluării Profi Rom Food S.R.L..
În urma analizei efectuate de autoritatea de concurență, au rezultat „unele îngrijorări referitoare la efectele pe care această operațiune le-ar putea avea asupra concurenței pe piața locală a comerțului cu amănuntul de produse de consum curent preponderent alimentare și pe piața achizițiilor de la furnizori, ale acelorași produse, la nivel național”, a precizat Consiliul Concurenței, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.
„Este pentru prima dată când impunem condiții referitoare la listare/delistare având în vedere amploarea tranzacției și intrarea în vigoare a Directivei europene privind practicile comerciale neloiale în cadrul lanțului de aprovizionare, transpusă prin legea 81. De aceea, este foarte important ca toate companiile care furnizează produse celor două rețele de magazine să ne trimită observațiile referitoare la angajamentele propuse de Mega Image. Vom analiza cu atenție toate observațiile primite și vom evalua angajamentele propuse în scopul asigurării unui mediu concurențial echitabil pentru toate părțile implicate” - a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de Mega Image până la data de 4 noiembrie 2024, prin e-mail, la adresa bunuri.consum@consiliulconcurentei.ro sau prin poştă la adresa Consiliului Concurenţei, Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D1, sector 1, Bucureşti, cod poştal 013701.