Redacția StartupCafe.ro
Antreprenorii români vor trebui acum să-și cumpere case de marcat care pot tipări sub formă de cod QR data și ora emiterii bonului fiscal, a numărului de identificare al bonului fiscal, precum și a seriei fiscale a aparatului de marcat electronic fiscal, pentru a se conforma la OUG 69/2024, apărută în Monitorul Oficial săptămâna trecută.
Antreprenorii au fost nevoiți să schimbe, în urmă cu câțiva ani, casele de marcat cu unele care se pot conecta la serverele Ministerului Finanțelor, potrivit HotNews.ro.
Pentru a se conforma la noua OUG, antreprenorii vor avea la dispoziție 2 ani.
Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică — ICI București va elibera, dacă este cazul, distribuitorilor autorizați un document din care rezultă că modelul testat nu îndeplinește condițiile tehnice pentru tipărirea pe bonul fiscal sub formă de cod QR a informațiilor respective și emite avizul tehnic sau suplimentul de aviz tehnic, după caz, dacă modelul testat îndeplinește celelalte condiții prevăzute de lege.
Raportul fiscal de închidere zilnică emis de aparatul de marcat electronic fiscal trebuie să conțină și următoarele date: numărul de bonuri fiscale care au înscris codul de identificare fiscală al beneficiarului, valoarea totală a acestora, total taxă pe valoarea adăugată aferentă, identificatorul jurnalului electronic, numărul și valoarea reducerilor, anulărilor, sume de serviciu, precum și sumele rezultate pentru fiecare mijloc de plată utilizat.
Sumele de serviciu reprezintă sumele de bani utilizate pentru plata restului către client, puse la dispoziția operatorului aparatului de marcat electronic fiscal la începutul fiecărei zile de lucru. Acestea se regăsesc în soldul contului de casă și, de asemenea, în soldul de la sfârșitul zilei de lucru.
Urmează ca în termen de 30 de zile Ministerul Finanțelor să modifice normele metodologice, potrivit sursei citate.