3 trenduri majore ale magazinelor online mici si mijlocii: Nisa potrivita poate fi cheia succesului
raluca.abrihann

3 trenduri majore ale magazinelor online mici si mijlocii: Nisa potrivita poate fi cheia succesului

Imagine principala
3 trenduri majore ale magazinelor online mici si mijlocii: Nisa potrivita poate fi cheia succesului
​Valoarea totala a retail-ului online autohton a crescut de la 1,1 miliarde de euro, in 2014, la peste 1,4 miliarde de uro, anul trecut, potrivit datelor GpeC. In acest context sunt cateva tendinte care se contureaza in materie de magazine online, in special in randul jucatorilor mai mici, care si-au facut intrarea in piata relativ recent. Unul dintre cele mai importante trenduri in randul acestor startup-uri este miza tot mai mare pe nise si nu pe pret, arata Bogdan Colceriu, directorul platformei de e-fulfillment Frisbo, intr-un interviu pentru StartupCafe.

Iata care sunt principalele tendinte in randul magazinelor online, de dimensiuni medii si mici:

1. Antreprenori si manageri mult mai informati
“Antreprenorii sunt mai educati in ceea ce priveste gestionarea unui magazin online (tot ce tine de relatia cu clientii, emailuri de notificare, retururi etc) – lucruri care pana anul trecut erau de cele mai multe ori facute pe genunchi, iar acest lucru aducea frustrari imense clientilor. Acum se vede ca au inceput sa invete de la cei mari, de la curieri, de la companii de logistica”, arata reprezentantul Frisbo. De asemenea, sunt foarte atenti la optiunile pe care le au in piata in materie de externalizarea gestiunii stocurilor, mai subliniaza Colceriu.

Totodata, acestia sunt mult mai constienti de costurile pe care le implica dezvoltarea unui magazin online. “Ideea ca pot sa faca un magazin online cu cateva sute de euro incepe sa dispara. E nevoie de cateva mii de euro, sau poate chiar zeci de mii de euro. Apoi, la fel de important, antreprenorii trebuie sa stie ca aceasta investitie nu se face o data si gata. E un cost continuu, e nevoie de investitii constante in dezvoltarea site-ului si afacerii”, declara Bogdan Colceriu.
 
2. Miza se pune pe afacerile de nisa

“Au aparut tot mai multe magazine de nisa pentru ca antreprenorii si-au dat seama ca nu are rost sa se duca in zona in care trebuie sa se distinga prin pret. Startup-urile au realizat ca nu au cum sa castige in lupta cu magazinele online mari mizand pe o strategie de pret. Sunt atat de de multe lucruri care genereaza costuri suplimentare pentru aceste magazine mici incat este destul de evident ca nu o sa poti sa concurezi cu retaileri precum eMAG sau Altex, spre exemplu, pe zona de televizioare. In acest caz, concluzia oarecum fireasca este ca trebuie sa isi gasesca nisa.”

3. Bugetele de dezvoltare si promovare sunt tot mai mari

Magazinele online investesc tot mai mult in marketing, in promovarea produselor lor, in special in aducerea de noi clienti pe site. Canalele care incep sa atraga investitii to mai mari sunt cele ale Google si Facebook.

“In ceea ce priveste canalele clasice de promovare online (cum ar fi bannerele) acestea pierd teren in ultima perioada”, sustine seful Frisbo.

Chiar daca cifrele arata cresteri semnificative in ceea ce priveste consumul in online - de peste 15% in acest an, potrivit estimarilor lui Bogdan Colceriu, sunt cateva provocari cu care micii retaileri continua sa se confrunte. Printre acestea se numara:

  • In zona de distrubutie, logistica, majoritatea problemelor sunt legate de softuri. Sa ai softuri performante implica investitii foarte mari.
  • Gestionarea problemelor ce tin de logistica, se numara printre provocari. “Logistica nu este principala competenta a magazinelor online mici. Aceste afaceri nu pornesc pentru ca cineva are o competenta logistica fantastica, nu este un motiv sa poernesti un magazin online. Ele au pornit pentru ca cineva avea o idee despre o nisa, despre o categorie de produse, despre o piata si acces la anumiti furnizori”, spune specialistul in e-fulfillment.
  • Retentia clientilor – este o alta provocare a acestor firme. “Lumea a invatat foarte repede sa achizitioneze clienti (ai dat drumul la site-ul magazinului, ai investit in Adwrods, vin clientii). Dar din acel punct, al sosirii clientilor pe sitesi pana la ai servi conform promisiunilor pe care le faci pe site, promisiuni care tine calitatea produsului, pretul lui, sa ajunga in timpul promis, retur, garantie est, este cale lunga, iar tot ce nu este bine pus la punct in aceasta zona iti afecteaza retentia clientilor. Miza pe pret nu va ajuta niciodata la retentia clientilor.”

Frisbo o platforma de e-fulfillment de pe piata locala, lansata la inceputul lui 2014 de Okian, unul dintre principalii comercianti de carte din Romania, cu o investitie de 500.000 de euro.

E-fulfillment este un serviciu prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor in numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, impachetare și livrare sau chiar gestionare a website-ului, bazandu-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare sii urmarire a comenzilor. Acesta se adreseaza in special magazinelor mici si mijlocii.

Potrivit reprezentantului Frisbo, serviciile de e-fulfillment acopera circa 1% din piata magazinelor online din Romania, in conditiile in care in majoritatea pietelor din vest, precum Germania, acest procent ajunge la 30%, iar in Statele Unite depaseste 40%.

Frisbo a avut anul trecut o cifra de afaceri de circa 100.000 de euro si a rulat comenzi de peste 2 milioane de euro.  

Citeste si:

Greseala frecventa care iti da peste cap magazinul online. Ce trebuie sa faci ca sa o eviti

Parallax

Vizualizari
140
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings