Raluca Abrihan

Greseala frecventa care iti da peste cap magazinul online. Ce trebuie sa faci ca sa o eviti

Imagine principala
Greseala frecventa care iti da peste cap magazinul online. Ce trebuie sa faci ca sa o eviti
Greseala cea mai frecventa in faza de startup in eCommerce este subestimarea efortului software si logistic. Aceasta atrage dupa sine subestimarea costurilor reale de startup, lucru care duce, de cele mai multe, ori la invalidarea planului de afaceri initial, explica Bogdan Colceriu, directorul platformei de e-fulfillment Frisbo.

Orice afacere care isi vinde produsele online se bazeaza pe trei piloni importanti: partea de business si produs, partea de software si operationalul. “Pentru ca atunci cand iti vine ideea lansarii unui magazin online, preocuparea ta si acumularea de know-how se face mai degraba pe zona de produs si business, cum e si firesc, surprizele apar de cele mai multe ori din celelalte doua parti. Limitele softului de gestiune a comenzilor si a retururilor se vad inca de la primele comenzi, spune reprezentantul Frisbo.

Bogdan Colceriu adauga ca un magazin online poate sa lucreaze pe o platforma mare dar, dincolo de acest lucru, este mult mai important nivelul la care implementarea acestei platforme a fost facuta, ERP-ul aferent si sistemul de warehouse management. “Simultan, operationalul poate deveni o problema inca de la primele colete pregatite si livrate, iar tinerea stocului si procesarea comenzilor vor deveni curand problemele pe care le vei uri cel mai tare. Depasirea acestor probleme inseamna intotdeauna timp si costuri de dezvoltare si optimizare”, adauga el.

Primii pasi cand incepi afacerea in eCommerce

Odata ce ideea exista si gama de produse este definita, e important ca orice startup de eCommerce sa inceapa cu o simulare de venituri si costuri.

“Desigur, e imposibil sa stii ce comenzi vei avea, dar poti determina care este numarul de comenzi minim la care devii profitabil. Daca faci acest exercitiu, vei fi nevoit sa iei in calcul marje, costuri de dezvoltare, costuri operationale, echipa, ambalaje, curierat.  Al doilea pas important e planul de marketing. Un magazin online nu vinde doar pentru ca exista. Vin apoi deciziile care vor afecta magazinul pe termen lung”, explica specialistul platformei Frisbo.

Iar pentru a putea lua aceste decizii, potrivit lui Bogdan Colceriu, antreprenorul care isi lanseaza afacerea in online trebuie sa vina cu raspunsuri pentru urmatoarele intrebari: ce solutie de eCommerce folosesc, ce solutie operationala folosesc? Abia dupa ce aceste doua faze sunt incheiate, el recomanda inceperea achizitiilor de produse si constructia site-ului.

In ceea ce priveste costurile lansarii unui business online, in domeniul retailului, spre exemplu, acestea difera in functie de modul de operare al magazinului online: cu sau fara stoc, cu sau fara ERP si WMS, cu sau fara un buget solid de marketing. “Din acest motiv, limita superioara e greu de gasit, insa in limita inferioara exista magazine care au reusit sa inceapa cu o investitie de pana la 5.000 de euro si apoi sa creasca”, este de parere Bogdan Colceriu.

Frisbo o platforma de e-fulfillment de pe piata locala, lansata la inceputul lui 2014 de Okian, unul dintre principalii comercianti de carte din Romania, cu o investitie de 500.000 de euro.

Mic dictionar de termeni eCommerce

ERP (Enterprise Resource Planning): sistem software de planificare a resurselor intreprinderii, care ajuta la integrarea tuturor informatiilor dintr-o organizatie intr-o platforma unica.

WMS (Warehouse Management System)
: sistem software de management al unui depozit de marfuri, care faciliteaza automatizarea operatiilor cu stocul si monitorizarea echilibrului dintre stocul scriptic si cel fizic.

E-fulfillment: serviciu prin care un operator preia tot procesul de
onorare a comenzilor in numele unui magazin online, de la depozitare,
la preluare de comenzi, impachetare și livrare sau chiar gestionare a
website-ului, bazandu-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare sii urmarire a
comenzilor.
Parallax

Vizualizari
169
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Solutiile custom sunt un dezastru Woocommerce sau magento sunt solutii excelente; pot fi adaptate la orice cerinte si exista pluginuri pentru orice categorie de necesitati: sisteme de plata, logistica, CRM etcEvitati solutii custom care va vor lega pe veci de un dezvoltator. Sunt proaste, netestate pe un public larg, lipsite de flexibilitate, securitate zero. Daca vrei solutie custom atunci angajezi oameni si o faci in-house. Daca nu Woocommerce sau magento.
poza de profil
Specialist WooCommerce Exista specialisti Woocommerce in Romania ?

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri