Redacția StartupCafe.ro
O soluție românească de digitalizare și automatizare a proceselor dintr-o stupină, Venomia, a fost premiată cu 10.000 de euro la competiția Changeneers de la București, organizată de Impact Hub Bucharest și Samsung România.
Pe 25 iunie a avut loc finala Changeneers. Competiția s-a adresat startup-urilor tech și antreprenorilor din toată țara care pun tehnologia la lucru pentru a contribui la un viitor mai bun.
Din cele peste 90 de startup-uri înscrise, 14 au ajuns în finală, iar Venomia a reușit să convingă juriul și să câștige finanțarea de 10.000 de euro.
Venomia este o soluție completă pentru automatizarea, gestionarea și digitalizarea proceselor dintr-o stupină. Soluția se remarcă prin monitorizarea de la distanță a evoluției stupinei și chiar prin colectarea automată a veninului de albină fără intervenția sau prezența apicultorului, toate aceste procese fiind realizate în deplină siguranță pentru albine. Ecosistemul pune la dispoziție și o piață de desfacere online specializată în veninul de albine.
Cele 14 startup-uri selectate au participat la un proces de mentorat și învățare accelerată care a inclus un bootcamp, webinarii de suport, întâlniri de review board cu membri juriului, mentori și consultanți de business. Echipele finaliste care au susținut pitch-uri în finală sunt:
Juriul competiției a fost format din Simona Panait (Marketing Director Samsung România și Bulgaria), Oana Craioveanu (CEO & Cofondator Impact Hub Bucharest), Monica Jitariuc (Co-Managing Director MSLGROUP The Practice), Mihai Alexandru Hash (Content Creator) și Cristian Negruțiu (Founder Sparking Capital).
Criteriile de selecție de care au ținut cont membrii juriului în desemnarea câștigătorului au vizat impactul pe care îl poate avea soluția propusă, strategia de marketing și atragere a clienților, fezabilitatea operațională și financiară, capacitatea echipei de a îmbunătăți și dezvolta soluția, precum și elementul inovator adus de tehnologie.
Aflată la a treia ediție, competiția Changeneers a numărat 177 de startup-uri înscrise și 37 de finaliști care au susținut pitch-uri în fața juriului. Cele 3 start-up-uri câștigătoare sunt: Human Link (2018), Parking Spotter (2019) și Venomia (2020).
În plus, comunitatea Changeneers a facilitat până în prezent întâlniri cu peste 300 de antreprenori din tehnologie, experți și specialiști din multe domenii.
”Competiția Changeneers este o șansă extraordinară, o recomand tuturor antreprenorilor! Sunt foarte emoționat, nu mă așteptam să câștig, competiția a fost foarte strânsă. Toată lumea a avut de învățat din această experiență. Intri și participi în competiție și crezi că cunoști deja ce trebuie să faci dar pe măsură ce se desfășoară competiția afli lucruri noi, ești impulsionat să lucrezi mai mult, să faci mai mult research, și în cele din urmă o să ai șansa cel puțin să-ți modelezi business-ul, să-ți dai seama dacă trebuie să renunți la vreun feature, sau să adaugi un alt feature. Overall, te ajută foarte mult pe toate planurile, financiar, marketing, vânzari, tech plus juriul care te sprijină, primești niște sfaturi foarte bune de la niște persoane care au expertiză pe diferite domenii și asta e unul din cele mai importante aspecte.” a declarat Marius Ionuț Drenea, CEO Venomia.
”Ne bucurăm că a treia ediție Changeneers a ajuns la final. Nu a fost ușor să alegem un câștigător, pentru că toate start-up-urile finaliste ne-au prezentat soluțiile lor ingenioase pentru diferite probleme, fie ele medicale, educaționale, financiare, ce țin de domeniul agriculturii, de circulație în oraș etc. De abia așteptăm să le vedem evoluția și impactul real asupra societății. Samsung este și va fi în continuare alături de comunitatea care s-a format în cadrul Changeneers, unde punem la dispozitie tuturor antreprenorilor la început de drum resursele de care au nevoie pentru a-și aduce ideile la viață”, a declarat Simona Panait, Marketing Director Samsung România și Bulgaria.
”Felicitări participanților și marelui câștigător pentru motivația de care au dat dovadă în această perioadă incertă! Proiectul Changeneers este unul de suflet, ajuns deja la a treia ediție, iar comunitatea Changeneers este locul în care inovatorii și dezvoltatorii de aplicații își găsesc resursele și inspirația de care au nevoie pentru business-urile lor ce aduc solutii viabile inovative si cu impact social. Ne uităm cu interes la parcursul lor și suntem mândri să vedem cum startup-urile născute în Changeneers ajung să fie recunoscute și pe plan internațional.” a declarat Oana Craioveanu, CEO și Co-fondator Impact Hub Bucharest.
Changeneers este programul complex care conectează pasionații de tehnologie și provocările sociale cu care ne confruntăm prin 3 tipuri de oportunități: competiție, meet-ups (întâlniri de comunitate) și makerspace (folosirea gratuită a echipamentelor Samsung pentru testarea și validarea produselor digitale). În 2019, Changeneers a câștigat locul 1 la categoria Digital Innovation la Romanian CSR Awards.
Impact Hub Bucharest este organizația ce susține dezvoltarea antreprenorială a inițiativelor cu impact pozitiv în societate în cadrul unei comunități globale, oferind spații de lucru colaborative, programe de dezvoltare și incubare a afacerii, conferințe și evenimente, precum și opțiuni de finanțare prin crowdfunding. Prezentă în București din 2012, organizația face parte din rețeaua globală Impact Hub cu prezențe fizice în peste 100 de locații de pe 5 continente, iar în București cu 3 locații centrale la Timpuri Noi, Universitate și Floreasca.
Samsung Electronics Co., Ltd. inspiră oamenii și creează viitorul prin tehnologii și idei. Compania redefinește lumea televizoarelor, pe cea a smartphone-urilor, a dispozitivelor purtabile, a tabletelor, a electrocasnicelor digitale, a sistemelor de rețea și memorie, a sistemelor LSI, a fonderiei și a soluțiilor LED. Pentru cele mai noi informații, vizitați Samsung Newsroom la http://news.samsung.com.