VIDEO Robotica și arta: Afacerea care programează roboții să predea yoga sau să cânte la nai
Adi Iacob

VIDEO Robotica și arta: Afacerea care programează roboții să predea yoga sau să cânte la nai

Thumbnail

Cum ar fi dacă un robot ți-ar pieptăna părul, preda yoga sau te-ar hidrata în zilele lungi de la birou? Doi absolvenți ai școlii de artă ECAL din Elveția ― Andrea Anner, cu un Master în Artă și Thibault Brevet, cu un Master în Arte Vizuale ― au început o afacere prin care le arată oamenilor cum pot fi programați coboții pentru diferite sarcini - precum instruirea unei clase de yoga sau joaca cu un copil.

După ce au participat la o conferință a producătorului de coboți Universal Robots, Anner și Brevet au lansat AATB ― un studio care le arată pasionaților de tehnologie cum să folosească roboții în diferite scopuri (în afară de producție). Celor doi li s-au părute fascinante brațele robotizate și procesele de automatizare industrială și au decis să înceapă dezvoltarea dispozitivelor cinetice și interactive – concentrându-se pe interacțiunile om-mașină. 

Thumbnail
Thibault Brevet și Andrea Anner

Fără pregătire academică în robotică, au simțit că au un avantaj creativ care le-ar putea lipsi altora din domeniul roboticii. De exemplu, majoritatea inginerilor în robotică s-ar putea să nu se gândească la programarea unui robot pentru a instrui o clasă de yoga în grup.

Thumbnail
Atelier de Robo-Yoga condus de AATB la Process Festival, 2018

Fiind lipsiți de gândirea inginerească, își permit să încerce orice – chiar dacă nu este abordarea tradițională, iar munca lor în domeniul artistic și de design le-a permis să utilizeze roboți colaborativi (coboți) ca un mod de abstractizare a mișcării obiectelor în spațiu și nu ca instrumente de producție.

„Când una dintre creațiile noastre se află într-un loc unde vin zeci de mii de vizitatori să vadă ce am realizat, trebuie să funcționeze (...) Dacă ceva nu merge bine, reputația noastră este distrusă”, spune Brevet.

Cei doi artiști au participat la ateliere didactice UR10, unde elevilor nu le sunt oferite informații din punct de vedere tehnic, ci conceptual. Obiectivul este de a încuraja elevii să gândească neconvențional atunci când vine vorba de încorporarea cobotului în conceptele lor de design. Nu numai că elevii sunt rugați să se concentreze pe ceea ce le va permite cobotul să facă, ci sunt invitați să se gândească la robotică în viața lor de zi cu zi – chiar și atunci când vine vorba despre ceva la fel de elementar precum instruirea acestuia pentru a te ajuta să bei un Red Bull.

Thumbnail
Atelier de robotică condus de AATB la Școala de Artă din Marsilia, 2018

Studioul AATB are sediul în Arles, Franța, funcționează complet independent și este legat de o serie de proiecte. Studioul își creează propriile lucrări care sunt prezentate la expoziții din toată Europa, colaborează cu artiști și designeri pentru proiectarea unor componente speciale, grafică și nu în ultimul rând, participă la universități și școli de artă unde desfășoară ateliere speciale de utilizare a roboților colaborativi în artă.

StartupCafe a vizitat fabrica de coboți din Danemarca pentru a vedea cum sunt făcuţi roboţii colaborativi, chiar cu ajutorul altor roboţi. Vezi cât costă şi în cât timp poate fi amortizată investiţia (AICI — VIDEO Roboţii care fac roboţi: De ce au nevoie afacerile mici de această tehnologie şi cum se schimbă joburile în viitor).

Vizualizari
228
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings