Răzvan Tătaru

Browserele alternative la Safari înregistrează mai mulți utilizatori, de la implementarea regulamentelor UE

Browserul Safari pe iPhone

Mai multe aplicații de tip browser de pe iOS, rivale ale Safari, au înregistrat mai mulți utilizatori în Uniunea Europeană, odată cu introducerea ecranului de alegere pe iPhone și iPad, impus de regulamentele europene, potrivit Reuters.

Rezultatele preliminare vin în urma intrării în vigoare a regulamentului european priving piețele digitale (DMA), în data de 7 martie 2024, care impune „controlorilor de acces” (Microsoft, Apple, Google, printre alții) să ofere utilizatorilor posibilitatea de a alege serviciile preferate, inclusiv browserul implicit de pe dispozitive.

Pentru dispozitivele cu iOS, până acum, browserul implicit era Safari. Din data menționată mai sus, Apple a lansat o actualizare care a introdus ecranele de alegere pentru browser și pentru magazinele de aplicații, așa cum am mai scris pe StartupCafe.ro.

Din primele date colectate de sursa citată, anumiți dezvoltatori de browsere rivale au înregistrat mai mulți utilizatori iOS din Uniunea Europeană. De exemplu, Aloha Browser, din Cipru, a înregistrat o creștere de 250% a numărului de utilizatori în luna martie 2024.

Totodată, browsere ca Vivaldi, construit de foști dezvoltatori de la Opera, Ecosia, browserul care plantează copaci prin numărul de căutări efectuate, și Brave, cu accent pe securitate, au înregistrat mai mulți utilizatori.

Ecranele de alegere de browser oferite de Apple diferă în Uniune, de la țară la țară, iar gigantul american schimbă, anual, aplicațiile oferite.

Potrivit site-ului oficial, utilizatorii români de dispozitive iOS pot alege browserul implicit din următoarele:

  • Aloha
  • Brave
  • Chrome
  • DuckDuckGo
  • Ecosia
  • Microsoft Edge
  • Mozilla Firefox
  • Onion Browser
  • Opera
  • Safari
  • Yandex
  • You

Reamintim că Apple a început să introducă o serie de schimbări pentru a fi în conformitate cu regulile europene privind serviciile (DSA) și piețele digitale (DMA).

Compania permite, odată cu actualizarea 17.4, magazine terțe de aplicații, alte motoare de randare web decât WebKit și API-uri de utilizare a conexiunii NFC pentru sisteme de plată terțe.

În plus, începând cu primăvara 2024, dezvoltatorii de aplicații iOS vor putea să-și distribuie aplicațiile direct pe site-urile proprii, așa cum am mai scris pe StartupCafe.ro.

Parallax

Vizualizari
195
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri