Ce canale de trafic aduc cele mai multe vizite de pe internet, pentru conținut specializat
Ovidiu D. Popica

Ce canale de trafic aduc cele mai multe vizite de pe internet, pentru conținut specializat

Thumbnail

Google Search este cea mai consistentă sursă de trafic pentru 12 nișe de conținut cu prezență consistentă în mediul online, arată un studiu care a analizat peste 3 miliarde de vizite, în lunile de vară din 2019. Nișa cu conținut de tip ”sănătate-medical” depinde în cea mai mare măsură de traficul adus de căutările din Google, în timp ce domeniul criptomonedelor, depinde cel mai puțin, din grupul nișelor de conținut analizate. 

Studiul publicat de Kyle Byers pe Growthbadger.com a folosit date de la SimilarWeb, un instrument de analiză comparativă a site-urilor din toată lumea, familiar profesioniștilor și pasionaților de date de trafic.

Grupul site-urilor de conținut analizate însumează, potrivit autorului, 3.25 de miliarde de vizite, din 12 nișe de conținut în care au fost analizate principalele site-uri tip blog:

  • Sănătate-Medical

  • Călătorii

  • Design-Dezvoltare

  • Finanțe Personale

  • Modă-Înfrumusețare

  • Alimentație-Rețete

  • Afaceri-Marketing

  • Fotografie

  • Fitness

  • Imobiliar

  • Tehnologie

  • Cripto

După o primă jumătate de an în care o serie de modificări ale algoritmului Google au pus pe jar comunitatea specialiștilor, studiul și graficele încearcă să arate cât de echilibrate sunt diferitele tipuri de trafic - organic, direct, social - și în ce măsură volumul vizitelor este dependent de o anumită sursă, în mod particular pentru fiecare nișă de conținut analizată. 

Sunt patru mari grupe de întrebări la care analiza încearcă să ofere un răspuns: 

  • Din ce surse vin, în general, vizitele pe toate cele 12 nișe?

  • Care sun principalele surse de trafic pentru fiecare nișă în parte?

  • Cât de mult trafic aduce Google pentru fiecare nișă?

  • Care sunt cele mai importante rețele sociale pentru fiecare nișă?

Haideți să vedem care ar fi principalele constatări, pentru grupul de analiză:

Trafic organic - media generală ponderată 66%

Google rămâne cea mai importantă sursă de vizite: pentru toate cele 12 nișe a adus de 8 ori mai mult trafic decât toate rețelele sociale, la un loc.

În mod particular, Google Search este principala sursă de trafic, în timp ce publicitatea de tip display a contribuit cu mai puțin de un procent.   

Nișa care depinde cel mai mult de căutările de pe Google este Sănătate-Medical. Proporția masivă a traficului generat de căutări, aproape 88%, este privită ca o dependență chiar periculoasă pentru website-urile de conținut care activează în această nișă, semn că sintagma ”Dr. Google” e mai mult decât o simplă denumire generică în branșă. 

Și pentru site-urile de călătorii proporția de vizite adusă de Google Search este importantă: peste 72%. 

Site-urile cu conținut pe Fotografie, Fitness, Imobiliare, Tehnologie depind ceva mai puțin de căutările din Google (sub 50% din vizite) iar cele specializate pe cripto au cea mai mică dependență din grupul analizat (aproape 46%).

Ca o paranteză, după actualizările de algoritm din primăvară, site-urile specializate pe criptomonede s-au plâns că au fost printre principalii perdanți la vizibilitate și trafic. 

Trafic Direct - media generală ponderată 22%

Vestea bună este că traficul direct este, în majoritatea nișelor de conținut din grupul analizat, pe locul 2. Asta arată, cumva, ce importanță are și cât poate valora notorietatea brandului dar și calitatea conținutului pentru ca vizitatorii să revină, eventual după ce descoperă site-ul cu ajutorul altor medii.

Domeniul medical, de pildă, suferă cel mai mult la capitolul trafic direct - o modestă proporție de aproape 10%, la jumătate sau chiar o treime față de celelalte nișe -, tocmai din cauza dezechilibrului creat de traficul organic.

La site-urile cu conținut de Imobiliare în schimb, traficul direct (42%) este cel mai apropiat de traficul din căutări.    

Trafic Social - media generală ponderată 7%

Facebook rămâne cel mai important mediu de trafic social: două treimi din vizite vin din rețeaua fondată de Mark Zuckerberg.

Site-urile cu conținut Afaceri-Marketing și Modă-Frumusețe au primit proporțiile cele mai mari de trafic social (18% respectiv 11.6%)

Instagram aduce, în total, mult mai puțin trafic decât s-ar crede chiar pe nișe consacrate cum e cea de Modă și Înfrumusețare.  

Cu alte cuvinte, deși e o nișă puternic orientată pe imagini, conținutul despre Modă și Înfrumusețare, pare mai degrabă efemer pe Instagram câtă vreme proporția vizitelor venite de pe acest canal social abia se vede. Excepții ar fi site-urile unor personaje cu mare vizibilitate, cu e, de pildă cel al uneia dintre surorile Kardashian căreia, prezența pe Instagram îi aduce mai mult de o treime din vizite.

Pinterest, în schimb, se arată mult mai eficient, spre 10%, iar pe locul 2, de fapt, se așează Twitter.

Revenind însă la contribuția generală, traficul social rămâne pe locul 3 pentru toate cele 12 nișe din grupul analizat cu o singură excepție notabilă: nișa de Afaceri și Marketing unde conținutul distribuit pe canale sociale (unde domină Facebook) primește vizite aproape la fel de multe precum cele directe.

Trafic referral: media generală ponderată 3%

Cu o singură excepție notabilă, traficul venit de la alte site-uri care au preluat conținut indicând url-ul sursă este modest în aproape tot grupul de analiză.

Excepția este conținutul specializat pe cripto - în general site-urile de criptomonede, unde traficul de tip referral s-a apropiat de 10%. 

Al doilea set de site-uri unde acest tip de trafic e ceva mai vizibil este format din site-urile cu conținut de Tehnologie și cele de Design-Dezvoltare, oarecum înrudite. 

La ambele, proporția vizitelor venite din referințe se apropie de 6%, aproape dublu față de restul din grup.

Alte surse de trafic: media generală ponderată 1%

Ar mai fi, spre final traficul generat conținutul distribuit prin email-uri și publicitatea display plătită.

În afară de nișa Fitness care primește puțin peste 3% vizite din email pentru restul din grup, acest canal apare ca marginal.

La fel, publicitatea display plătită, cu o contribuție la vizite de sub jumătate de procent, explicabil dacă ne gândim că site-urile de conținut sunt mai degrabă în postura de gazde pentru display.

Observații de final

  • Dacă ai deja o afacere cu prezență online într-una din cele 12 nișe prinse în analiză e interesant de observat cum și pe ce canale te poți folosi eficient de conținut ca să îți sporești mai bine vizibilitatea și să atragi vizite pe site.

  • Analiza surselor de trafic, pentru propria prezență online dar și pentru cea a competitorilor, îți poate arăta slăbiciuni dar și oportunități.  

  • Două din cele trei surse de trafic din topul general (organic și sociale) nu sunt sub controlul tău. O dependență prea mare de una dintre ele îți poate pune rapid în dificultate afacerea.

  • Pe de altă parte, dacă ești la început, ai putea obține mai rapid trafic din social media și, în timp, să te orientezi către direct și organic. Sau să obții tracțiune cu o strategie inteligentă de referral și link-uri cu autoritate dacă poți produce conținut atractiv.  

Autorul analizei s-a uitat la site-uri / secțiuni de conținut nu la site-uri de e-commerce. Așa că, dacă ai sau vrei să dezvolți o astfel de secțiune studiul lui Kyle Byers e un bun pretext să te gândești mai bine cum îți faci conținutul și unde merită efortul îl faci mai vizibil.

Citește și:

Ce este și cum se setează un Goal în Google Analytics

Introducere în modulul eCommerce - Google Analytics

Vizualizari
1169
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings