VIDEO Oficial Google: De ce a eliminat compania peste 3,2 miliarde de reclame anul trecut
Adi Iacob

VIDEO Oficial Google: De ce a eliminat compania peste 3,2 miliarde de reclame anul trecut

Thumbnail

Aproape tot ceea ce există pe internet este finanțat prin publicitate, reclamele digitale jucând un rol critic în mediul online de astăzi. Totuși, unele anunțuri publicitare pot vicia acest mediu, precum elemente invazive, care afectează experiența de utilizare, sau reclame concepute pentru a înșela indivizii, a afirmat Jessica Stansfield, Head of Global Product Policy - Monetized Products, Google Trust and Safety, EMEA, pentru StartupCafe.ro. 

Google a oferit publicității raportul anual “Bad Ads Report” (anul acesta raportul și-a a schimbat numele în “Trust & Safety in Ads”), care evidențiază eforturile și măsurile luate de companie împotriva reclamelor nepotrivite și înșelătoare din anul 2017.

Citește și Google face curăţenie în publicitatea online. Anul trecut au fost eliminate peste 100 de reclame pe secundă

Raportul arată că Google a eliminat mai mult 100 de reclame mincinoase sau abuzive pe secundă anul trecut, ceea ce înseamnă peste 3,2 miliarde de anunțuri publicitare care au încălcat politicile companiei. De asemenea, Google a eliminat 320.000 de editori din rețeaua proprie de publicitate pentru încălcarea politicilor și a pus pe „lista neagră” 90.000 de website-uri și 700.000 de aplicații de mobil.

Întrebată din ce industrii vin cele mai multe astfel de reclame, Jessica Stansfield spune că acestea vizează toate sectoarele și e destul de greu de spus în care dintre ele predomină publicitatea mincinoasă sau abuzivă.

În ultimii ani au devenit tot mai populare înșelătoriile care se bazau pe popularitatea crescută a știrilor online, precum crearea unei reclame care să pară o știre — numită de Google “Tabloid Cloaking”.

Compania face constant schimbări asupra politicilor sale și au interzis paginilor din rețeaua sa publicitară să afișeze reclame cu un conținut înșelător, care păcălesc utilizatorii că sunt știri. 

Jessica Stansfield dă ca exemplu un anunț publicitar care are în titlul său numele unei vedete și ceva incredibil despre aceasta. 

Când dai click pe acel anunț, pentru că este atrăgător și crezi că poate cineva chiar a făcut acel lucru sau pur și simplu îți pasa mai mult de acel subiect, te duce defapt pe un site care nu vorbește deloc despre asta (ce e în titlu) și de obicei încearcă să îți ceva sau e un fel de înșelătorie, spune reprezentantul Google.

De asemenea, ea a precizat că echipele tehnice verifică dacă conținutul respectiv se potrivește cu restul conținutului de pe site-ul respectiv, iar dacă nu, anunțul este blocat.

De exemplu, regulile Google nu permit să afișezi reclame dacă pretinzi că ești un site de știri din Iași, iar în realitate vinzi pastile pentru slăbit.  

Întrebată dacă există diferențe între trendurile globale și cele europene privind reclamele cu conținut înșelător, Jessica Stansfield spune că de obicei ele pornesc din anumite regiuni, iar celelalte zone preiau tehnica daca este de succes.

Google va interzice reclamele la criptomonede

Google își actualizează politicile companiei legate de serviciile financiare pentru a interzice anunțurile publicitare legate de criptomonede, inclusiv ofertele inițiale de monede (ICO), portofele electronice și sfaturi de tranzacționare, a afirmat oficialul Google.

Am petrecut o perioadă semnificativă de timp pentru a înțelege cum arată acele produse și vom introduce o nouă politică prin care în anumite zone, acestea vor trebui să fie reglementate (pentru a afișa anunțuri despre criptomonede), iar în ariile unde nu există reglementări vom avea nevoie de timp pentru a înțelege care este cea mai bună modalitate de a ne asigura că aceste surse sunt legitime. Vom analiza mai mult acest subiect în următoarele câteva luni, a spus Jessica Stansfield.

Citește și Google va interzice reclamele la criptomonede

Fake news și reclamele din campaniile electorale

În general, în reclamele politice este cu adevărat important să respectăm legile locale și înțelegem că în Europa fiecare țară are propriile sale legi. Uneori aceastea includ perioade în care nu sunt permise și trebuie să ne asigurăm că acest lucru este pus în aplicare în sistemul nostru. Lucrăm activ cu partenerii noștri pentru a ne asigura că le aplicăm corect. De asemenea, anunțurile publicitare politice trebuie să respecte regulile noastre, precum să nu fie ofensive și să nu jignească minorități. Un alt lucru important e ca utilizatorii să știe de unde vin acele anunțuri, să fie clar cine le crează și să nu ascundă acest lucru, a afirmat reprezentantul Google.

Raportul “Trust & Safety in Ads” în cifre

  • peste 3,2 miliarde de elemente care au încălcat politicile publicitare ale Google
  • mai mult 100 de reclame mincinoase sau abuzive pe secundă
  • 79 de  milioane de reclame din rețeaua Google au fost blocate pentru că au încercat să trimită oamenii către pagini infectate cu malware (aproximativ 400.000 de astfel de site-uri) 
  • 66 de milioane de reclame de tipul „trick-to-click” eliminate (multe dintre ele folosind îndemnul „click aici” în mesaj) 
  • 320.000 de editori eliminați din rețeaua proprie de publicitate pentru încălcarea politicilor  
  • 90.000 de website-uri și 700.000 de aplicații de mobil puse pe „lista neagră”
Parallax

Vizualizari
747
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings