Raluca Abrihan

Google, după amenda de 1,49 miliarde euro de la Comisia Europeana: Am făcut modificări şi vom mai veni cu update-uri

Thumbnail

Comisia Europeană a anunțat o nouă amendă, de 1,49 miliarde euro, pentru abuz de poziție dominantă în domeniul publicității. Răspunsul Google: “Întotdeauna am fost de acord cu pieţele sănătoase, ele sunt în interesul tuturor. În următoarele luni vom veni cu update-uri pentru o mai bună vizibilitate”.

În 2018, Google a mai fost amendată de CE cu 4,34 miliarde euro pentru abuz de poziție dominantă în utilizarea sistemului de operare Android.

“De mai bine de un deceniu suntem în discuţii cu cei de la Comisia Europeană despre felul în care funcţionează o parte dintre produsele noastre. În tot acest timp am fost mereu de acord cu un lucru: că pieţele sănătoase, în creştere sunt în interesul tuturor”, a declarat Kent Walker, vicepreşedinte al Google.

“În fiecare an facem mii de modificări pentru produsele nostre, cerute de partenerii şi utilizatorii noştri – precum Google Shopping, licenţele de aplicaţii mobile, sau AdSense pentru search – ca răspuns direct la cerinţele celor de la Comisia Europeana”, a mai adăugat oficialul Google.

El a mai anunţat, potrivit Reuters, că în următoarele luni compania va veni cu update-uri pentru o mai bună vizibilitate în faţa concurenţei din Europa, aşa cum cere Comisia Europeană.

Comisia a amendat Google cu 1,49 miliarde euro pentru că a abuzat de poziția sa dominantă pe piață impunând o serie de clauze restrictive în contractele cu siturile internet ale terților, ceea ce i­a împiedicat pe rivalii Google să afișeze pe siturile respective anunțuri publicitare proprii asociate cu rezultatele căutărilor.

Google practic s-a protejat împoriva concurenței prin aceste clauze care, conform legislației europene, reprezintă practici anticoncurențiale ilegale. Clauzele abuzive au fost incluse în contarcte începând cu anul 2006 și au fost modificate în 2009 când au apărut și alte tipuri de clauze, arată CE.

Google a fost amendată și în iunie 2017 cu 2,42 miliarde euro de către CE pentru faptul că a abuzat de poziția sa dominantă în căutările online pentru a favoriza comparatorul său de prețuri "Google Shopping".

Vezi care este strategia Google privind intermedierea publicității asociate cu căutările online

Parallax

Vizualizari
1421
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri