Raluca Abrihan
Varietatea produselor, cuantumul reducerilor, viteza de încărcare a site-urilor și livrarea din ce în ce mai bună: acestea au fost elementele care au constituit succesul campaniei online Black Friday 2018, în pofida insatisfacției cauzate de nivelul prețurilor, reiese dintr-un studiu realizat de TRUSTED.RO și Eureka Insights. Nouă din 10 respondenți intenționează să participe și în 2019 la Black Friday.
Experiența de cumpărare se traduce astfel:
7 din 10 respondenți au evaluat POZITIV nivelul reducerilor oferite;
8 din 10 respondenți au evaluat POZITIV calitatea produselor oferite;
8 din 10 respondenți au evaluat POZITIV rapiditatea livrării;
8 din 10 respondenți au evaluat NEGATIV nivelul prețurilor.
Faptul că majoritatea cumpărătorilor au fost mulțumiți reiese și din ponderea clienților care au declarat dacă au făcut sau vor face retur: 86% nu au trimis înapoi produsele și nici nu intenționează să facă acest lucru. Restul de 14% dintre respondenți au declarat că n-au fost mulțumiți de ceea ce au primit și au returnat (media produselor returnate este 3).
“Faptul că Black Friday este un fenomen în România nu mai trebuie demonstrat de câțiva ani. Însă acum se observă o tendință a clienților de a se informa mai mult înainte de a “ochi” produsele dorite, de a folosi comparatoare de prețuri, de a citi recenzii și de a respecta recomandările celor apropiați. În cadrul acestei campanii, cumpărăturile nu se mai fac din impuls, așa cum se întâmpla la edițiile trecute, iar oamenii își dau seama mai repede acum dacă prețurile practicate sunt mărite în mod artificial înainte de campaniile Black Friday, pentru a fi scăzute în luna noiembrie”, a declarat George Hari Popescu, Project Manager la TRUSTED.RO.
Calitatea este promovată cel mai bine prin recomandări personale. Astfel, 77% dintre cei chestionați au recomandat produse și/sau servicii pe care le-au găsit pe site-urile magazinelor online vizitate.
În general, persoanele cu venituri medii și ridicate sunt mai dornice să facă cumpărături de Black Friday 2019 decât cele cu venituri mai scăzute (8,1 și 9,1 vs. 7,3). Paradoxal, persoanele care NU lucrează sunt într-o proporție mai ridicată promotori ai campaniei Black Friday decât cele care lucrează (56% vs. 38%).
Studiul a realizat și o comparație între achizițiile online și cele offline și una dintre concluzii este că respondenții recomandă mai curând magazinele de pe Internet decât din cele fizice. Cu toate acestea, faptul că ei au considerat că prețurile de Black Friday au fost mari arată că s-au documentat și au folosit comparatoare de prețuri, dar și că poate magazinele online au “umflat” artificial prețurile înainte de a le scădea de Black Friday.
Varietatea produselor, cuantumul reducerilor, viteza de încărcare a site-urilor și livrarea din ce în ce mai bună: acestea au fost elementele care au constituit succesul campaniei online Black Friday 2018, în pofida insatisfacției cauzate de nivelul prețurilor, reiese dintr-un studiu realizat de TRUSTED.RO și Eureka Insights. Nouă din 10 respondenți intenționează să participe și în 2019 la Black Friday.