Un site care vinde legume și fructe direct de la fermieri a primit o investiție de 25 milioane de dolari, în SUA - Idei si antreprenori - StartupCafe.ro
Claudiu Zamfir

Un site care vinde legume și fructe direct de la fermieri a primit o investiție de 25 milioane de dolari, în SUA

Thumbnail

O platformă online americană, care ajută fermierii să vândă legume și fructe proaspete direct către consumatori sau restaurante, a strâns joi o investiție de 25 de milioane de dolari, potrivit TechCrunch.com.

Site-ul GrubMarket, care lucrează cu ferme mici din America, și-a propus inițial să adune 15 milioane de dolari în runda de investiție de nivel C1, dar a fost suprasubscrisă, finanțatorii oferind în total 25 de milioane de dolari. Startup-ul din domeniul „farm-to-table” vrea să folosească banii pentru noi tehnologii și achiziții.

Investiția este condusă de WI Harper Group și Digital Garage, with cu participarea altor investitori, ca Evolv Ventures, University Growth Fund, Arancia International Inc, CentreGold Capital, ACE & Company, GGV Capital, Fusion Fund, Bascom Ventures.

Anterior, startupul american mai strânsese investiții de 89 de milioane de dolari.

Și în România au început să se dezvolte afaceri online care pun în legătură micii producători agricoli cu consumatorii de la orașe, dornici de legume și fructe proaspete. Un exemplu este Taraba Virtuală , o platformă realizată de doi programatori din București, Roxana Bitoleanu și Vlad Retca.

Taraba Virtuală este un produs software dedicat vânzării și consumului de produse locale alimentare. Producătorii își creează singuri cont pe platforma, urmând să fie validați fizic din punct de vedere al actelor, dar și al produselor. Odată activați, în condițiile unui contract de colaborare și odată configurările de cont efectuate (preț produse, comanda minima, ziua de livrare preferată) producătorii devin vizibili pentru clienți în zonele de distribuție alese. Clienții vor vedea apoi producătorii din zonă, pot comanda iar producătorul le va livra.

Un alt concept românesc în această zonă a produselor proaspete vândute prin platforme online este UCook, realizat de firma GoodFood Enterprises. Afacerea Victoriei și a lui Florin Cojocaru oferă un kit de gătit a cărui valoare constă în aceea că simplifică și încurajează gătitul acasă din ingrediente sănătoase și diminuează risipa de alimente.

UCook funcționează așa: primești acasă un pachet cu ingrediente proaspete, selecționate de la cei mai buni producători, gata porționate, din care prepari cu ușurință o masă pentru 2 persoane. Livrat refrigerat la tine acasă cu instrucțiuni simple și clare de gătit. Ușor de preparat, în maxim 40 minute, cu rezultate sigure. GoodFood Enterprises, care a realizat conceptul  UCook, este o firmă specializată în distribuția de mâncare de calitate de la mici producători sau producători cu certificări Bio/ecologice.

Vizualizari
2275
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu