Finanțare de 300.000 de euro pentru un startup de comerț online, lansat în aprilie 2020
Claudiu Zamfir

Finanțare de 300.000 de euro pentru un startup de comerț online, lansat în aprilie 2020

Thumbnail

Un startup care oferă soluții de marketing destinate magazinelor online, lansat de doi antreprenori români, în arilie 2020, a obținut acum o finanțare de capital de risc de 300.000 de euro de la investitori din România.

Startup-ul Cartloop a obținut finanțarea de 300.000 de euro din partea fondului de investiții GapMinder VC și o contribuție de tip angel investment din partea lui Cristian Tamaș, cofondator al altui startup românesc de tehnologie, TypingDNA, potrivit unui comunicat transmis, marți, StartupCafe.ro.

Investiția va merge în optimizarea soluției, fondatorii vizând atragerea de clienți noi și extinderea pe plan global.

Pe scurt, Cartloop susține că ajută magazinele online „să își optimizeze vânzările și relația cu clienții”, prin mesaje text.

Cum funcționează Cartloop? Este o platformă de marketing conversațional care ajută comercianții online „să îi convingă pe clienți” să cumpere produsele din “coș”, în cazul în care aceștia au părăsit site-ul fără să finalizeze comanda.

Rata de conversie a Cartloop este de 3-5 ori mai mare decât a competitorilor - susține startup-ul. Platforma  a dezvoltat o tehnologie care automatizează și personalizează procesul prin care clienții primesc răspuns la întrebări precum: „Produsul are garanție?”; „Cum funcționează produsul?”; „Pot să-l returnez dacă nu mi se potrivește sau nu îmi place?”.

Întregul proces este realizat cu o intervenție umană minimală. Mai exact, când un client care își oferă acordul pentru a primi suport și marketing prin SMS începe procesul de finalizare a comenzii, dar abandonează, Cartloop îl contactează printr-un mesaj text pentru a înțelege motivul renunțării și pentru a-l putea asista dacă e nevoie.

Astfel, startup-ul vrea să construiască o platformă de marketing orientată pe experiența de shopping a clienților

Platforma Cartloop a fost lansată de Andrei Negrău și Lisa Popovici, în aprilie 2020, cu intenția de a aduce experiența online mai aproape de cea dintr-un magazin fizic. Conform CV-urilor lor de pe LinkedIn, cei doi fondatori sunt stabiliți în prezent în SUA, la Los Angeles. Negrău este absolvent de informatică la Universitatea din Oradea, iar Popovici a urmat cursurile Facultății de Medicină și Farmacie tot la Oradea, dar s-a orientat către marketing. Cei doi au mai fondat anterior și Relevon, un alt startup de marketing online și au mai făcut, fiecare, câte un exit mai înainte.

De la lansare, Cartloop a generat clienților venituri de 400.000 de dolari.

„Marketingul prin SMS are deseori o conotație negativă pentru că brandurile folosesc de ani de zile tehnologia într-un mod limitat. Companiile trimit mesaje text precum trimit campanii de email: în mod automat, fără a adăuga componenta umană. Folosind Cartloop, magazinele online poartă conversații cu fiecare client în parte, fără a fi nevoie sa investească în echipa de suport și vânzări - lucru care nu a fost posibil până acum. Imaginați-vă că trimiteți un SMS brandului preferat și că primiți raspuns imediat - ca și cum ați vorbi cu cel mai bun prieten. Viitorul în eCommerce înseamnă construirea unei relații personale cu clienții și tocmai aceasta este ideea din spatele Cartloop. Investiția GapMinder ne va ajuta să construim o platformă de marketing care aduce un plus experi-enței de shopping online”, afirmă Andrei Negrău, cofondator și CEO al Cartloop.

Platforma Cartloop este utilizată de sute de clienți din Statele Unite, Canada, Marea Britanie și Australia. Fondatorii intenționează ca din 2021 să se dezvolte la nivel global. Extinderea va începe cu Europa, primele țări vizate fiind Spania, Franța și Germania.

„Pentru 2021 ne dorim să ajungem să avem peste 2.000 de clienți din toată lumea. Avem în vedere o nouă rundă de finanțare pentru perioada următoare, dar, până atunci, ne concentrăm pe dezvol-tarea platformei“, spune Lisa Popovici, cofondator Cartloop.

„Cartloop este o platformă de 3-5 ori mai eficientă comparativ cu alte servicii care ajută magazinele online să afle de ce renunță oamenii la comenzi. Reușește să facă acest lucru deoarece este o soluție care îmbină tehnologia cu partea umană. Componenta emoțională, personalizarea, dialogul, ideea că cineva depune efort pentru a ne face pe plac - acestea sunt motivele care ne fac să devenim clienți loiali”, spune Dan Mihăescu, partener fondator GapMinder VC.

Cartloop are o echipă remote în România și Statele Unite, iar în lunile următoare vrea să recruteze specialiști în zona de development, product design și marketing.

Clienții Cartloop sunt magazine mici și mijlocii din domenii precum fashion, electronice, gadgeturi, nutriție sau food delivery. Aplicația  se integrează cu un singur click în platforma Shopify, dar fonda-torii își doresc ca la începutul anului viitor să fie disponibilă și pentru Magento, BigCommerce și WooCommerce.

„Momentan ne adresăm IMM-urilor, însă din 2021 vrem să atragem și clienți din zona Enterprise. Clienții pentru care Cartloop aduce cele mai bune rezultate sunt magazinele online care vând pro-duse în jurul cărora consumatorii au deseori întrebări sau ezitari înainte de cumpărare. De exemplu, branduri de fashion, cosmetice, home deco, gadget-uri sau electrocasnice”, mai spune Andrei Negrău.

Cartloop susține că prin soluția sa „convertește” între 15-30% din totalul clienților care abandonează comanda comparativ cu SMS-urile sau emailurile automate care ating o rată de conversie de 4-8%. Planul firmei este să ajute brandurile să integreze marketingul conversational în întreg ciclul de shopping online: de la campanii promoționale personalizate până la plasarea comenzilor direct prin intermediul mesajelor.

GapMinder este un fond de capital de risc de 45 de milioane de dolari care investește în companii de tehnologie create în România și în Europa Centrală, care cresc rapid la nivel internațional și se află în faza de Seed sau Serie A. Partenerii GapMinder au o abordare directă ca investitori, ajutând companiile să crească prin consultanță strategică și implicare directă în organizarea operațională, guvernanța corporativă și disciplina financiară. Portofoliul GapMinder include companii precum FintechOS, TypingDNA, SmartDreamers, Deepstash, Frisbo, Machinations, Soleadify or Innoship.

Parallax

Vizualizari
13371
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri