Un antreprenor american cu rădăcini românești a obținut 50 milioane dolari pentru startup-ul său de comerț online
Claudiu Zamfir

Un antreprenor american cu rădăcini românești a obținut 50 milioane dolari pentru startup-ul său de comerț online

Thumbnail

Platforma americană de comerț online cu lenjerii de pat Brooklinen, fondată de un antreprenor cu rădăcini românești, a obținut, luni o investiție de 50 de milioane de dolari din partea fondului Summit Partners.

Fondat în anul 2014, de Rich Fulop și soția sa, Vicki, Brooklinen obținuse investiții de 10 milioane de dolari până acum.

Rich Fulop (34 de ani), care este și directorul general (CEO) al platformei de comerț online cu așternuturi, are și unele rădăcini românești.

Potrivit NY Alley Watch, o organzație de antreprneori tech newyorkezi, Rich Fulop „este fiul unor imigranți români”. Și site-ul Wharton Business Radio scria, anul trecut, că Rich este american la prima generație, părinții săi fiind imigranți din România.

Mama lui, de etnie evreiască, era fiica unor supraviețuitori ai Holocaustului și a lucrat într-un birou de imigrări, ajutându-i pe alții să obțină cetățenia americană. Rich a învățat de mic să facă afaceri, când era copil îi dădea o mînă de ajutor tatălui său, care avea un magazin de delicatese, în apropiere de Newark, New Jersey, potrivit sursei citate.

De altfel, Rich și-a trecut în CV-ul de pe LinkedIn faptul că, pe lângă engleză, vorbește și limba română, alături de ebraică, maghiară și spaniolă.  

El a studiat marketing la New York University, pe care a absolvit-o în 2007.

Startup-ul său se bazează pe un sistem de e-commerce direct către consumator. Brooklinen fabrică și livrează la domiciliu așternuturi de pat, perne, prosoape și halate din pluș, pe bază de comenzi pe internet.

Modelul de business este simplu: marfa ajunge de la fabricant direct la utilizator, tăind costurile cu intermediari, angrosiști, magazine cu vitrine scumpe, licențe, designeri.

Astfel, Brooklinen poate investi resurse mai multe în materiale de calitate, pentru produse accesibile. De asemenea, serviciul se bazează mult pe colectarea de date: Brooklinen culege informații și opțiuni, din cele mai diverse, de la clienți, pentru a fabrica și livra ce vor ei.

În 2018, Brooklinen ajunsese la încasări de 50 de milioane de dolari.

Parallax

Vizualizari
2635
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings