Claudiu Zamfir

Producătorul jocului „Dacii și Romanii” se extinde în străinătate

Thumbnail

Fondată de antreprenorul Tibor Fustos, firma D-Toys, care produce jocuri de societate precum „Dacii și Romanii” sau „Roata Norocului”, a intrat într-un proces de extindere în străinătate, iar pentru asta și-a schimbat și numele acum.

Producătorul de jocuri de la Sfântu Gheorghe, județul Covansa, se rebrănuiește sub numele de ROOVI.

„Rebrandingul va ajuta compania să se extindă internațional și să își consolideze poziționarea ca brand de jocuri” - a informat, luni, firma, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

ROOVI deține o fabrică modernă cu 120 de angajați în Sfântu Gheorghe, dar este prezentă și pe segmentul de distribuție atât în România, cât și în Germania sau Franța. Compania s-a lansat oficial în Germania, în luna octombrie 2022, la Târgul de Jocuri de la Essen.

Fondată în 2001, D-Toys a fost preluată majoritar (70%), în anul 2021, de Black Sea Fund I, fond de investiții dedicat accelerării întreprinderilor mici și mijlocii din România. Unul dintre principalele obiective ale ROOVI este extinderea în piețe precum Germania, Austria, Elveția.

„Ne dorim ca noul brand ROOVI să pună accentul pe aspirațiile noastre, să comunice mai ușor cu publicul nostru țintă, să fie mai ușor de recunoscut la nivel internațional și să putem investi în marketing și, în același timp, să îl putem proteja. De asemenea, nu suntem o companie de jucării, ci o companie de jocuri, cu puzzle-uri, jocuri de societate, jocuri educaționale, jocuri de cărți și multe alte jocuri. Folosim această marcă deja de câteva luni și vom susține atât cât este nevoie tranziția de la brandul D-Toys la ROOVI, proces care ne așteptăm să dureze minimum șase- nouă luni”, a declarat Alex Bute, CEO ROOVI.

Din 2023, firma românească urmează să lanseze un joc la nivel internațional.

„Mă aștept ca 2023 să fie anul cu cele mai multe lansări din istoria de peste 20 de ani a companiei. La începutul anului, vom avea o campanie de PR în România și la nivel internațional, aceasta fiind axată pe o nouă lansare la care lucrăm din greu de câteva luni. Este încă secret, dar va fi un joc unic la nivel internațional în care credem nu doar comercial, ci și cu sufletul. Am început deja să ne găsim primii parteneri pentru acest joc nou nemaipomenit. De asemenea, vom continua să extindem Word Colony, un joc de trivia care este deja popular în România și care a început pe un ton pozitiv și în Germania”, a mai afirmat Alex Bute.

Întregul proces de rebranding a fost lucrat cu agenția de branding Glitch, iar pentru partea de cercetare și strategie inițială de nume s-a lucrat cu agenția de naming Namzya.

„Am căutat un nume care să fie nu doar catchy, ușor de zis, memorabil și cu personalitate, dar și care să rimeze perfect noua poziționare a brandului «Quality time in a box» - integrând acel fior și acea emoție pe care le simți doar când te joci cu prietenii, familia sau chiar și singur. E un nume fun și groovy - cuvânt de la care își are originea namingul - exact ca jocurile sau puzzle-urile ROOVI, un nume care e ușor de rostit în orice limbă și țară, un nume ca o chemare la joacă”, a afirmat Dan Stănescu, director de creație Glitch.

ROOVI (D-Toys) produce jocuri educaționale, jocuri de societate și puzzle-uri dedicate atât copiilor cât și adulților, printre cele mai renumite fiind Jocul Autostrăzilor, Roata Norocului, Toma Pan, Dacii și Romanii. În 2021 compania a avut o cifră de afaceri de 15,8 milioane de lei și un profit de 1,8 milioane de lei.

Parallax

Vizualizari
602
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri